onsultările EUROCHAMBRES au semnalat faptul că multe companii din sectorul transporturilor întâmpină reale probleme cu privire la normele aplicate inegal în statele membre ale Uniunii Europene (UE). Astfel, transportatorii se confruntă cu proceduri administrative excesive în privința documentelor ce necesită traducere, timpi de carantină fluctuanți, lipsă de acces la documente oficiale, regulile neinteligibile și culoarele verzi aglomerate din cauza măsurilor aplicate în mod disproporționat la frontierele interne.
Eliminarea actualei diversități de reguli reprezintă o garanție pentru buna funcționare și siguranța juridică a întreprinderilor. Întrucât guvernele naționale sunt actorii care pot realiza de facto acest lucru printr-o coordonare sporită, CCIR, ca reprezentant instituționalizat al comunității de afaceri din România, a înaintat Prim-ministrului României, dl. Florin Cîțu, concluziile rezultate din consultările desfășurate de EUROCHAMBRES pe acest subiect și solicită o analiză riguroasă din partea Guvernului României cu privire la problemele semnalate.
Recunoașterea reciprocă a testului, un aspect important
În consultările demarate de EUROCHAMBRES, au fost evidențiate reclamațiile companiilor din țările vecine, ale căror angajați care călătoresc în UE trebuie să prezinte un nou rezultat negativ COVID-19 la fiecare punct de trecere al frontierei în interiorul spațiului comunitar. Recunoașterea reciprocă a testului rămâne, totuși, un aspect important. Aceste obstacole au un impact direct asupra comerțului intra-european și fac dificilă îndeplinirea obligațiilor contractuale de către companii.
Întrucât aceste restricții afectează inclusiv firmele românești, „CCIR se alătură poziției EUROCHAMBRES și pledează pentru o abordare mai uniformă a măsurilor naționale care vizează restricționarea călătoriilor neesențiale în UE. Drept urmare, sprijinim excepțiile de la restricțiile de călătorie pentru transportatori și lucrătorii transfrontalieri prevăzute în Recomandarea Consiliului. Astfel, angajații din sectorul logistic, în special șoferii, ar trebui să poată reveni acasă fără a risca să fie plasați în carantină sau să prezinte rezultate negative ale testelor. Mai mult decât atât, pentru a reduce birocrația în perioadele de pandemie, considerăm oportun emiterea unui certificat de călătorie uniform la nivelul UE, care să includă o traducere în toate limbile UE și care să fie valabil pe o perioadă suficient de lungă”, se arată în scrisoarea transmisă prim-ministrului României, semnată de președintele CCIR, Mihai Daraban.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...