Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Transportul maritim este o parte importantă a economiei Uniunii Europene, iar decarbonizarea sa va avea un impact direct asupra abilității UE de a obține neutralitatea de carbon până în 2050. Astfel, o soluție pentru a asigura o tranziție verde pentru transportul maritim care să fie durabilă, scalabilă și eficientă din perspectiva costurilor se referă la dezvoltarea surselor alternative de combustibili fără emisii de carbon, cum ar fi hidrogenul.
Aceste măsuri vor contribui inclusiv la sporirea rezilienței și a durabilității comerțului internațional - o componentă importantă prevăzută în noua Strategie comercială a UE, prin intermediul căreia se urmărește dezvoltarea lanțurilor de aprovizionare durabile. Uniunea Europeană este al doilea cel mai important exportator și importator la nivel global, iar transportul maritim și asigurarea serviciilor de transport aferente sunt esențiale pentru a sprijini companiile la nivel global.
În 2019, la nivelul UE, transportul maritim de mărfuri pe distanțe scurte a reprezentat 60% (estimat la aproape 1,8 miliarde tone de mărfuri) din totalul de mărfuri transportate pe cale maritimă către și din principalele porturi ale UE. Portul Rotterdam a rămas cel mai mare port al UE pentru transport maritim pe distanțe scurte, gestionând un total de 204 milioane de tone de mărfuri, urmat de portul Antwerpen (101 mln. tone de mărfuri)și Amsterdam (53 mln. tone), în timp ce portul Constanța se clasează pe locul 14, gestionând în 2019 - 28,5 mln. tone de mărfuri pe distanțe scurte. Așadar, este evident că transportul maritim joacă un rol vital în asigurarea lanțurilor de aprovizionare pentru dezvoltarea comerțului global.
Din perspectiva emisiilor de CO2, transportul de mărfuri pe cale maritimă, la nivel european, este responsabil de 13% din totalul emisiilor din sectorul transporturilor, de trei ori mai reduse față de emisiile de dioxid de carbon provenite din transportul total (38,1%). Astfel, ținând cont de faptul că UE și-a propus creșterea volumului de mărfuri transportat pe cale maritimă, decarbonizarea transportului naval și valorificarea acestuia ar avea un dublu efect: atingerea obiectivelor UE legate de mediu și intensificarea comerțului pe cale maritimă.
Pentru România și mediul de afaceri este esențială dezvoltarea și valorificarea transportului fluvial pe Dunăre și maritim pe Marea Neagră, inclusiv pe linia cu Canalul Suez pentru facilitarea și intensificarea relațiilor comerciale la nivel internațional. Bazinul Dunării are un mare potențial de navigație interioară durabilă, însă capacitatea fizică a fluviului și a afluenților săi ar trebui îmbunătățită, iar blocajele existente - înlăturate. De asemenea, conform Strategiei UE pentru regiunea Dunării este esențială îmbunătăţirea mobilităţii şi a multimodalităţii prin legături rutiere, feroviare și aeriene pentru transformarea Dunării într-un coridor comercial important și o alternativă viabilă pentru transportul mărfurilor către porturile de la Marea Neagră. Aceste aspecte ar contribui la îmbunătățirea interconexiunilor de transport la nivel intern, dar și cu alte zone, respectiv cu regiunea Mării Negre, Caucazul de Sud și Asia. În acest sens, este esențial de menționat Canalul Suez - o rută ce merită a fi exploatată de companiile din industria navală - vitală pentru comerţul internaţional și una dintre cele mai importante căi navigabile din lume, care face legătura între Marea Mediterană și Oceanul Indian, prin Marea Roșie.
În concluzie, ținând cont de importanța dezvoltării comerțului pe cale navigabilă și, pe de altă parte, de obiectivele UE privind atingerea neutralității climatice până în 2050 ne propunem prin intermediul acestui eveniment să abordăm, pe de o parte, prioritățile UE cu privire la tranziția verde și transportul durabil și, pe de altă parte, să generăm oportunități pentru mediul de afaceri prin stimularea discuțiilor cu factorii de decizie privind dezvoltarea portului Constanța într-un hub comercial la Marea Neagră și transformarea Dunării într-o alternativă viabilă pentru transportul mărfurilor către porturile de la Marea Neagră, Marea Baltică și Adriatică din Inițiativa celor Trei Mări.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...