Ce au păţit cei care au accesat linkul din SMS-urile capcană primite zilele acestea şi ce e de făcut
Autor: Mihai Ciobanu
Data actualizării:
Data publicării:
Directoratul Național de Securitate Cibernetică - DNSC vine cu informaţii noi despre campania de mesaje capcană trimise românilor zilele acestea.

Iată ce au transmis specialiştii de la DNSC:

"În cadrul campaniei cu sms-uri capcană lansate de atacatori în perioada Paștelui, unii utilizatori au raportat către Directorat faptul că după ce au accesat link-ul din mesaj au descarcat și instalat o aplicație malițioasă pentru #Android, denumită 'Voicemail'. Ulterior, această aplicație cerea multiple permisiuni, care, odată acordate, permiteau atacatorilor să spioneze utilizatorul și să extragă date sensibile legate de activitatea lui pe dispozitiv.

În cazul în care ați instalat și acordat permisiuni multiple unei astfel de aplicații, recomandăm să folosiți o soluție de securitate pentru eliminarea acesteia sau să reveniți la setările din fabrică ale dispozitivului. Nu uitați înainte să faceți un back-up pe o sursă externă a datelor esențiale pentru dvs. (contacte, imagini, videoclipuri, etc.), pentru a nu le pierde.

Pentru a vă proteja de acest tip de amenințare online, echipa Directoratului vă recomandă să:

- Evitați accesarea link-urilor și deschiderea atașamentelor provenite din surse necunoscute;

- Acordați permisiuni aplicațiilor mobile în mod punctual și în funcție de necesități;

- Verificați și gestionarea periodică a permisiunilor aplicațiilor mobile;

- Utilizați soluții antivirus și actualizați constant semnăturile acestora (update);

- Activați opțiunea de verificare a securității aplicațiilor mobile instalate și a opțiunii de blocare a celor din surse necunoscute;

- Actualizați sistemul de operare la ultima versiune compatibilă cu sistemul utilizat;

- Dacă realizați că ați căzut victimă acestui tip de atac evitați cu orice preț autentificarea pe conturi fără a realiza o resetare din fabrică a dispozitivului sau recuperarea datelor dintr-un backup creat după instalarea aplicației malițioase!

- În cazul în care v-ați autentificat pe anumite conturi, după ce ați acordat permisiuni unei astfel de aplicații malițioase, recomandăm să vă schimbați parolele corespondente și să activați autentificarea multifactorială (2FA), acolo unde este posibil.

- Dacă ați folosit date de card, contactați imediat banca pentru raportarea problemei și înlocuirea cardului, dar și a datelor de autentificare dedicate serviciului de internet banking."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel