România la 1 Decembrie: trecut glorios, prezent plin de întrebări grele
Ziua de 1 Decembrie nu este...
Raportul, întocmit de comisia de anchetă etiopiană şi prezentat joi presei de către ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges, mai menţionează că piloţii au urmat corect procedura indicată de Boeing pentru situaţia cu care s-au confruntat, dar cu toate acestea nu au reuşit să controleze avionul.
Concluziile se referă la o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
Citește și: Niciun avion Boeing 737 MAX nu mai are voie să zboare în Europa
Raportul preliminar va fi confruntat cu cel al celuilalt accident în care a fost implicat anul trecut un avion de acelaşi tip al companiei indoneziene Lion Air, soldat cu 189 de morţi. La fel ca în cazul accidentului avionului Lion Air, prăbuşirea avionului Ethiopian Airlines s-a produs la scurt timp după decolare. De asemenea, ambele aparate au urmat traiectorii dezordonate, cu oscilaţii de viteză şi altitudine.
Administraţia Aviaţiei Federale a SUA (FAA), care a fost criticată pentru modul în care a omologat sistemul MCAS, a declarat că investigaţia încă nu este finalizată şi că încă nu sunt elucidate toate aspectele acestui accident. Compania Boeing a anunţat miercuri că a testat cu succes o actualizare a softului pentru sistemul MCAS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ziua de 1 Decembrie nu este...
ANAF a pus în dezbatere publică...
Activele Pilonului II au urcat...
Argintul urcă la un nou maximum...
Preşedintele Franţei, Emmanuel...
Numărul total al cardurilor active din România a ajuns,...
Elveţienii sunt chemaţi...
Cod galben de inundaţii în şase...
ANAF a publicat în transparență proiectul de ordin care...
Pachetul doi de măsuri fiscale...
UE deblochează legea pentru...
Peste 6.500 de avioane A320...
Guvernul schimbă HG 1096...
Europa se află în fața unei...
Produsele românești domină...
Rosneft, cel mai mare producător de petrol al Rusiei, a...
Două petroliere implicate în...
Banca Transilvania și BT...
Banca americană JPMorgan se confruntă cu un val de...
Vineri a fost adoptat proiectul...
BVB a închis pe roşu ultima şedinţă de tranzacţionare a...