"În cazul unui bagaj care nu mai ajunge deloc, înseamnă că au trecut 21 de zile din momentul în care am aterizat şi noi nu avem bagajul. În acel moment, poate fi declarat pierdut şi pasagerul să intre în posesia unei compensaţii care poate depăşi şi 1000 de euro per bagaj.
Să ne imaginam că suntem în aeroport, banda merge, vin bagajele, dar al nostru nu vine.
Au existat şi situații în care pasagerul a plecat acasă. Ideea este să rămânem în aeroport, să găsim un birou de bagaje pierdute.
Facem o cerere, unde vom menţiona culoarea bagajului, diferite detalii despre bagaje. Vom păstra eticheta de la bagaj. Fără eticheta de bagaj, nu putem dovedi, în momentul respectiv, că ele sunt păstrate într-un sistem al companiei aeriene. Foarte importat este ca pasagerul să fie în posesia acestei dovezi, că are un bagaj şi cât a cântărit acel bagaj şi pe ce ruta.
Se face o astfel de cerere, după care aşteptăm ca operatorul să înceapă să dea de urma bagajului. În momentul în care operatorul a dat de urma bagajului, el trebuie să ni-l aducă în punctul unde suntem. Faptul că un pasager ajunge la Bucureşti, nu înseamnă că pasagerul locuieşte la Bucureşti. Astfel, operatorul o să ni-l aducă la Pitești, la Râmnicu Vâlcea, unde suntem", a declarat Ramona Colea, în exclusivitate pentru DC NEWS.
"Există situaţii în care vine bagajul şi nu observăm că bagajul este rupt, lucrurile dinăuntru lovite sau sparte. Avem o daună. Avem şapte zile să ne întoarcem la compania aeriană cu bagajul, din nou, cu eticheta de bagaj, cu toată situaţia. În şapte zile, putem declara această situaţie şi în baza pozelor, declaraţiei şi a verificărilor făcute, compania aeriană trebuie să ramburseze pasagerilor o anumită sumă de bani", a completat CEO-ul Flight Claim.
"Mai există situaţia bagajului întârziat. Acestea sunt bagajele care au venit în termenul de 21 de zile.
Asta înseamnă că pasagerul a ajuns la o oarecare destinație fără a avea bunurile sale. Atunci, omul o să îşi cumpere nişte bunuri de maximă necesitate şi de imediată folosinţă.
Pentru aceste bunuri, va trebui să păstreze chitanţe, facturi, dovezi de plată pentru ca, în momentul în care compania aeriană îi aduce, în cele 21 de zile, bagajul, el să le dea la decontat. Evident, nu o să ne cumpărăm inel de aur, parfum, haine de blană.
Un domn care şi-a pierdut bagajul, nu o să trimită către decont haine de damă, doar pentru că în bagajul respectiv erau şi haine de genul ăsta", a adăugat ea.
Vezi mai multe aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
În cadrul emisiunii Totul...
Națiunile care utilizează pe...
Sindicatul Angajaților din...
Înalta Curte de Casație și...
Într-o mișcare istorică,...
Ministerul Finanţelor (MF) a...
Bursa de la Bucureşti a deschis...
În perioada 1.I - 30.XI.2024,...
Transelectrica își planifică...
Averea miliardarilor crește...
Donald Trump a declarat...
Noua criptomonedă a lui Donald...
Circa 1.000 de angajaţi ai...
Astăzi explorăm subiecte care aduc în prim-plan decizii...
Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...
Președintele ales Donald Trump...
Construit în doar 10 zile la...
Aprovizionarea cu apă în...
Persoanele afectate de...
Câştigul salarial mediu net...
Un incident bizar în Polonia a dus la demiterea unui...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...