Cel mai costisitor portavion are în sfârșit și lifturi
Autor: Georgel Simionică
Data publicării:
USS Gerald R. Ford
USS Gerald R. Ford
USS Gerald R. Ford, cea mai costisitoare navă de război a Marinei Militare a Statelor Unite ale Americii, are în sfârșit toate ascensoarele necesare pentru a ridica bombe de sub punte, astfel încât să poată fi desfășurată în prima sa patrulă operațională - la mai mult de patru ani și jumătate de la livrare.

Serviciul a anunțat că al 11-lea și ultimul elevator avansat de arme este instalat pe USS Gerald R. Ford, în valoare de 13,3 miliarde de dolari, iar portavionul este pregătit pentru antrenamente și operațiuni.

"Aceasta este o etapă importantă pentru Marină, navă și echipajul ei", a afirmat într-o declarație contraamiralul James Downey, ofițerul executiv al programului Marinei pentru portavioane.  "Acum avem întregul sistem pentru a opera și a ne antrena cu el". El a spus că serviciul și contractorul principal, Huntington Ingalls Industries Inc. au folosit "sute de meșteri, tehnicieni și ingineri, care au lucrat non-stop - prin mai multe perioade de submersie și de vacanță - pentru a pune în funcțiune și a face operaționale aceste sisteme avansate".

Marina a luat în primire primul din clasa de portavioane Ford în mai 2017, lăudând "cea mai nouă, cea mai capabilă și cea mai avansată navă de război" și spunând că "se așteaptă să fie operațională în 2020". Serviciul nu a dezvăluit că niciunul dintre cele 11 ascensoare nu era operațional, cu atât mai puțin instalat până când presa a raportat acesastă gravă deficiență în anul 2018.

"Recunosc efortul extraordinar de care a fost nevoie pentru a termina toate cele 11 lifturi, dar acest efort nu ar fi trebuit să fie necesar", a declarat senatorul republican James Inhofe din Oklahoma, seful Comisiei pentru servicii armate a Senatului și cel mai vocal critic al Marinei în această problemă din partea Congresului.

Cel mai scump portavion al US Army, livrat cu erori de proiectare

În cele din urmă, portavionul a fost livrat "cu șase ani întârziere și cu 2,8 miliarde de dolari peste buget", a spus Inhofe.

Întârzierea pentru repararea lifturilor și rezolvarea altor probleme "a prelungit o perioadă în care Marina încearcă să mențină nivelurile dorite de factorii de decizie politică", a declarat Serviciul de Cercetare al Congresului, care nu este partizan, într-un raport din această lună.

Inhofe a spus-o mai direct. El a afirmat că întârzierea a forțat alte nave și echipaje să efectueze misiuni "mai mult timp și mai des", precum și să provoace lacune în prezența globală a Marinei "atunci când niciun portavion nu a putut fi desfășurat, într-un moment în care prezența și capacitatea navală nu ar putea fi mai critică pentru securitatea noastră națională".

Poate că singurul rezultat pozitiv al întârzierilor legate de elevatorul de arme este "dezvoltarea a ceea ce Marina și șantierul naval ar fi trebuit să aibă de la bun început - un plan de clasă Ford pentru dezvoltare, construcție, instalare și pregătire operațională", care este acum necesar pentru a evita astfel de greșeli pe a doua navă din această clasă, USS John F. Kennedy, a declarat Mike Fabey, autorul cărții "Heavy Metal: Zilele și nopțile grele ale muncitorilor de pe șantierul naval care construiesc super-portavioane americane".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 

Ucraina caută cumpărători pentru zahărul său

Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...

Un miliard de euro pentru un coniac!

Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...

Finanțele se vor împrumuta mai puțin în luna mai

Ministerul Finanțelor și-a stabilit programul de...

WhatsApp se transformă! O noutate extraordinară

Asta da, veste! Ce pregătesc cei de la Meta


pixel