Cel mai costisitor portavion are în sfârșit și lifturi

Autor: Georgel Simionică
Data publicării:
USS Gerald R. Ford
USS Gerald R. Ford
USS Gerald R. Ford, cea mai costisitoare navă de război a Marinei Militare a Statelor Unite ale Americii, are în sfârșit toate ascensoarele necesare pentru a ridica bombe de sub punte, astfel încât să poată fi desfășurată în prima sa patrulă operațională - la mai mult de patru ani și jumătate de la livrare.

Serviciul a anunțat că al 11-lea și ultimul elevator avansat de arme este instalat pe USS Gerald R. Ford, în valoare de 13,3 miliarde de dolari, iar portavionul este pregătit pentru antrenamente și operațiuni.

"Aceasta este o etapă importantă pentru Marină, navă și echipajul ei", a afirmat într-o declarație contraamiralul James Downey, ofițerul executiv al programului Marinei pentru portavioane.  "Acum avem întregul sistem pentru a opera și a ne antrena cu el". El a spus că serviciul și contractorul principal, Huntington Ingalls Industries Inc. au folosit "sute de meșteri, tehnicieni și ingineri, care au lucrat non-stop - prin mai multe perioade de submersie și de vacanță - pentru a pune în funcțiune și a face operaționale aceste sisteme avansate".

Marina a luat în primire primul din clasa de portavioane Ford în mai 2017, lăudând "cea mai nouă, cea mai capabilă și cea mai avansată navă de război" și spunând că "se așteaptă să fie operațională în 2020". Serviciul nu a dezvăluit că niciunul dintre cele 11 ascensoare nu era operațional, cu atât mai puțin instalat până când presa a raportat acesastă gravă deficiență în anul 2018.

"Recunosc efortul extraordinar de care a fost nevoie pentru a termina toate cele 11 lifturi, dar acest efort nu ar fi trebuit să fie necesar", a declarat senatorul republican James Inhofe din Oklahoma, seful Comisiei pentru servicii armate a Senatului și cel mai vocal critic al Marinei în această problemă din partea Congresului.

Cel mai scump portavion al US Army, livrat cu erori de proiectare

În cele din urmă, portavionul a fost livrat "cu șase ani întârziere și cu 2,8 miliarde de dolari peste buget", a spus Inhofe.

Întârzierea pentru repararea lifturilor și rezolvarea altor probleme "a prelungit o perioadă în care Marina încearcă să mențină nivelurile dorite de factorii de decizie politică", a declarat Serviciul de Cercetare al Congresului, care nu este partizan, într-un raport din această lună.

Inhofe a spus-o mai direct. El a afirmat că întârzierea a forțat alte nave și echipaje să efectueze misiuni "mai mult timp și mai des", precum și să provoace lacune în prezența globală a Marinei "atunci când niciun portavion nu a putut fi desfășurat, într-un moment în care prezența și capacitatea navală nu ar putea fi mai critică pentru securitatea noastră națională".

Poate că singurul rezultat pozitiv al întârzierilor legate de elevatorul de arme este "dezvoltarea a ceea ce Marina și șantierul naval ar fi trebuit să aibă de la bun început - un plan de clasă Ford pentru dezvoltare, construcție, instalare și pregătire operațională", care este acum necesar pentru a evita astfel de greșeli pe a doua navă din această clasă, USS John F. Kennedy, a declarat Mike Fabey, autorul cărții "Heavy Metal: Zilele și nopțile grele ale muncitorilor de pe șantierul naval care construiesc super-portavioane americane".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Declaratia 100
Foto:Freepik.com
Strângere de mână / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Notificare telefon

Eset, avertizare pentru cei care au cont pe Spotify

Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...

Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Papa Francisc

Papa Francisc a murit

A încetat din viaţă Papa Francisc.

Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI / Flickr

Scădere uşoară a numărului de firme dizolvate

Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...

Foto: Freepik.com
Sondă / FOTO: Freepik

Producţia de ţiţei a României scade, importurile cresc

Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Sol

Ucraina rămâne fără gaze. Rezervele sunt pe sfârşite

Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...

Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Nissan / FOTO: Unsplash
Foto: Freepik.com
Boeing 737 Max / FOTO: Unsplash
Protest masiv în New York împotriva lui Donald Trump și Elon Musk
Vânzător stradal într-o localitate din California / Foto: Dave Parker / Flickr
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Gândim alte planuri / FOTO: Freepik

Bancherii, obligați să-și pună mintea la contribuție

În noile condiții generate de războiul tarifelor,...

Bursa de la Tokyo / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr

Cine mai are încredere în dolar?

Indicele dolarului scade sub pragul de 100, în timp ce aliați tradiționali...

Mină de cupru

10 mega-mine care țin planeta în priză: cine dă cupru lumii?

Cererea globală de cupru explodează: investiții de peste...

Foto: Freepik.com

pixel