Cele TREI motive pentru care România nu are autostrăzi. Nu e vorba de bani

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Bogdan Chirieac subliniază că sunt subiecte în care consensul este 100% în România
Bogdan Chirieac subliniază că sunt subiecte în care consensul este 100% în România
Narcis Ștefan Neaga, directorul general al CNAIR, a enumerat motivele pentru care România nu are autostrăzi nici în ziua de azi.

Unul din motivele pentru care nu avem autostrăzi este lipsa profesioniștilor. Neaga a explicat că în ciuda faptului că salariile sunt bune, este greu să angajeze oameni profesioniști.

A doua cauză este legislația. Neaga a povestit că în luna mai 2018, atunci când a preluat postul, a găsit proceduri de evaluare a ofertelor cu termene care depășeau 9 luni, un lucru inacceptabil.

Directorul CNAIR a spus că împreună cu ministrul Transporturilor, a făcut un nou regulament în care a fost scurtat termenul de evaluare la 4 luni.

Tergiversarea termenelor a avut impact și asupra bugetului iar ministerul ajungea să raporteze sume necheltuite.

Narcis Neaga mai spus că a treia cauză majoră pentru care România nu are autostrăzi este și problema legislativă legată de achizițiile publice și a dat exemplul unei licitații câștigate, însă CNAIR nu poate semna contractul pentru că perdanții fac contestație. În mod normal instituția ar putea încheia contractul cu firma câștigătoare dar dacă instanța îl declară câștigător pe cel care contestă, CNAIR este penalizată și trebuie să plătească o amendă de până la 15% din valoarea contractului.

Contestația celor care nu participă la licitație

În acest caz, directorul CNAIR a dat exemplul licitației pentru autostrada Craiova - Pitești care este constituită din patru loturi. Această licitație a fost contestată de cineva care nu a participat la licitație. Au judecat două completuri de judecată și au dat două soluții diferite. Pentru două loturi se semnează contractul pentru celelalte două, nu, fiind necesară reluarea licitației.

Interesul constructorului este de a termina lucrarea cât mai repede, a spus Neaga, și să plece să lucreze la alt șantier. Cel care nu este prea grăbit este consultantul care intră într-un oarecare conflict cu constructorul.

”O altă problemă demnă de menționat a fost cea a obținerii avizelor de la proprietarii utilităților”, a spus șeful CNAIR și a adăugat că a reușit să netezeazsă relația cu aceștia iar de acum lucrurile și în această privință au intrat pe un drum drept.

În concluzie, cea mai mare piedică pentru construirea de autostrăzi este cea legislativă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Prelungitor

Schema de plafonare: Cine plătește cu adevărat nota de plată

Daniela Dărăban, directorul executiv al Federației...

La ghișeu

Această taxă dispare începând de săptămâna viitoare

O măsură ce se va aplica în conformitate cu unordin al...

Cipuri mici, dar indispensabile
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Dolari / FOTO: Unsplash

Perspectivele dolarului american devin tot mai întunecate

Este concluzia unui sondaj Reuters realizat în rândul...

Ucraina / FOTO: Freepik

Bani pentru Ucraina: Peste 3 miliarde de euro de la UE

Anunțul a fost făcut marți de guvernul de la Kiev, citat...

Grafice / FOTO: Freepik
Câmp petrolier / FOTO: Freepik

Decizia care ar putea da peste cap piața petrolului

Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și aliații...

Spital Regina Maria
Banca Națională a României
Lingouri de aur
Kremlinul moscovit / FOTO: Freepik
Bursă / sursa foto: Freepik.com

Simona Bucura-Oprescu, anunț despre pensii, la DC NEWS

Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității...

Jonas Gahr Støre, premierul Norvegiei

Norvegienii s-au răzgândit și vor în UE! Ce i-a convins?

Norvegia revine pe radarul geopolitic european, pe...

Lucian Romașcanu
Sebastian Burduja / FOTO: gov.ro
Europa nu stă cu mâinile încrucișate / Ilustrație: Oana Pavelescu
Turiști / Foto: Freepik
Accident / Sursa: Freepik.com
Foto: Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
Foto: Freepik.com
Cardu social / Ilustrație: DCBusiness

pixel