Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Unul din motivele pentru care nu avem autostrăzi este lipsa profesioniștilor. Neaga a explicat că în ciuda faptului că salariile sunt bune, este greu să angajeze oameni profesioniști.
A doua cauză este legislația. Neaga a povestit că în luna mai 2018, atunci când a preluat postul, a găsit proceduri de evaluare a ofertelor cu termene care depășeau 9 luni, un lucru inacceptabil.
Directorul CNAIR a spus că împreună cu ministrul Transporturilor, a făcut un nou regulament în care a fost scurtat termenul de evaluare la 4 luni.
Tergiversarea termenelor a avut impact și asupra bugetului iar ministerul ajungea să raporteze sume necheltuite.
Narcis Neaga mai spus că a treia cauză majoră pentru care România nu are autostrăzi este și problema legislativă legată de achizițiile publice și a dat exemplul unei licitații câștigate, însă CNAIR nu poate semna contractul pentru că perdanții fac contestație. În mod normal instituția ar putea încheia contractul cu firma câștigătoare dar dacă instanța îl declară câștigător pe cel care contestă, CNAIR este penalizată și trebuie să plătească o amendă de până la 15% din valoarea contractului.
Contestația celor care nu participă la licitație
În acest caz, directorul CNAIR a dat exemplul licitației pentru autostrada Craiova - Pitești care este constituită din patru loturi. Această licitație a fost contestată de cineva care nu a participat la licitație. Au judecat două completuri de judecată și au dat două soluții diferite. Pentru două loturi se semnează contractul pentru celelalte două, nu, fiind necesară reluarea licitației.
Interesul constructorului este de a termina lucrarea cât mai repede, a spus Neaga, și să plece să lucreze la alt șantier. Cel care nu este prea grăbit este consultantul care intră într-un oarecare conflict cu constructorul.
”O altă problemă demnă de menționat a fost cea a obținerii avizelor de la proprietarii utilităților”, a spus șeful CNAIR și a adăugat că a reușit să netezeazsă relația cu aceștia iar de acum lucrurile și în această privință au intrat pe un drum drept.
În concluzie, cea mai mare piedică pentru construirea de autostrăzi este cea legislativă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...