Decizie importantă privind prețurile la energie. Documentul a fost publicat
Guvernul s-a decis în privința...
Unul din motivele pentru care nu avem autostrăzi este lipsa profesioniștilor. Neaga a explicat că în ciuda faptului că salariile sunt bune, este greu să angajeze oameni profesioniști.
A doua cauză este legislația. Neaga a povestit că în luna mai 2018, atunci când a preluat postul, a găsit proceduri de evaluare a ofertelor cu termene care depășeau 9 luni, un lucru inacceptabil.
Directorul CNAIR a spus că împreună cu ministrul Transporturilor, a făcut un nou regulament în care a fost scurtat termenul de evaluare la 4 luni.
Tergiversarea termenelor a avut impact și asupra bugetului iar ministerul ajungea să raporteze sume necheltuite.
Narcis Neaga mai spus că a treia cauză majoră pentru care România nu are autostrăzi este și problema legislativă legată de achizițiile publice și a dat exemplul unei licitații câștigate, însă CNAIR nu poate semna contractul pentru că perdanții fac contestație. În mod normal instituția ar putea încheia contractul cu firma câștigătoare dar dacă instanța îl declară câștigător pe cel care contestă, CNAIR este penalizată și trebuie să plătească o amendă de până la 15% din valoarea contractului.
Contestația celor care nu participă la licitație
În acest caz, directorul CNAIR a dat exemplul licitației pentru autostrada Craiova - Pitești care este constituită din patru loturi. Această licitație a fost contestată de cineva care nu a participat la licitație. Au judecat două completuri de judecată și au dat două soluții diferite. Pentru două loturi se semnează contractul pentru celelalte două, nu, fiind necesară reluarea licitației.
Interesul constructorului este de a termina lucrarea cât mai repede, a spus Neaga, și să plece să lucreze la alt șantier. Cel care nu este prea grăbit este consultantul care intră într-un oarecare conflict cu constructorul.
”O altă problemă demnă de menționat a fost cea a obținerii avizelor de la proprietarii utilităților”, a spus șeful CNAIR și a adăugat că a reușit să netezeazsă relația cu aceștia iar de acum lucrurile și în această privință au intrat pe un drum drept.
În concluzie, cea mai mare piedică pentru construirea de autostrăzi este cea legislativă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul s-a decis în privința...
Rating susţinut de apartenenţa...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...
Aplicația de inteligență...
Afacerile stârnesc interes până...
Data de 28 februarie 2025 este...
Donald Trump a câștigat...
Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Declarația Unică a suferit...
Premierul Marcel Ciolacu a...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...