Cheltuielile de personal scad uşor în economia ultimilor 7 ani, însă recordul absolut al ultimilor 7 ani la capitolul cheltuieli se regăseşte la cele de reparaţii şi întreţinere motoare, care au ajuns anul trecut la 210,31 milioane de lei, de 10 ori mai mare decât în 2012. Cheltuielile totale preliminate pentru 2018 depăşesc 1,47 miliarde de lei, în creştere de la 1,27 miliarde de lei.
Cheltuieli combustibil
"Plusul de cheltuieli pentru anului 2018 este generat de surse indispensabile operării: controale aeronave, reparaţii motoare şi rotabile şi combustibili de aviaţie. Cheltuielile cu combustibilii de aviaţie sunt cele mai mari din ultimii patru ani, impactate mai ales de preţul combustibilului şi mai puţin de creşterea consumului", se spune în documentul companiei.
Costul mediu combustibil AVO a crescut în anul trecut la 2,980 lei/tonă, de la 2,439 lei/tonă în 2017 şi 2,023 lei/tonă în 2016.O cheltuială relevantă pentru 2018 o reprezintă de asemenea avansul pentru achiziţionarea celor cinci aeronave de la constructorul American Boeing şi ratele pentru folosirea celor două aeronave Boeing 737-800 NG intrate în flotă în anul 2017, respectiv circa 1,2 milioane de dolari/lună.
Citește și Bilete ieftine de avion de la TAROM. Pentru ce destinații
Cheltuielile cu softurile IT ajung la 5,8 milioane de lei, cifră comparabilă numai cu anul 2012. Din 2012 nu s-au generat investiţii consistente în sistemele electronice, iar sistemul CRM şi echipamentele necesare este generatorul de cheltuieli principal la acest capitol. "Reamintim că în 2018 s-a achiziţionat prima aplicaţie mobilă din istoria companiei (aproximativ 22.000 de euro)", afirmă TAROM.
Economii
Operatorul naţional aerian a făcut şi o serie de economii provenite din renunţarea la o parte din spaţiile închiriate de la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (1,3 milioane de euro/an, respectiv aproximativ 6 milioane de lei/an), renegocierea serviciilor de handling cu prestatorii (700.000 euro/an), renegocierea contractului cu transportatorul contractat pentru transportul personalului (713.000 euro/2 ani la 439.781 euro/2 ani), asigurarea nouă de sănătate care acoperă aproximativ 1.800 de beneficiari cu o economie de 3,44 milioane de euro/3 ani), economie consistentă prin valorificarea aeronavelor A310 (26,5 milioane dolari/2 ani pentru reoperaţionalizarea celor două aeronave + venituri de 5,5 milioane de dolari din valorificare) şi încheierea contractului de leasing operaţional cu Boeing pentru două aeronave 737-800 NG cu perioadă de graţie la plată de 24 de luni: (14.592.000 dolari la o rată negociată de 304.000 dolari/lună pentru fiecare aeronavă).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...