China provoacă la ”duel” companiile Airbus și Boeing

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Avionul C919 / Wikipedia
Avionul C919 / Wikipedia
Gata, avionul de linie C919, produs de compania chineză de stat Comac, și-a făcut intrarea pe scena internațională.

Beijingul face un nou pas care, teoretic cel puțin, ar trebui să îi permită să tulbure apele în veșnicul duel dintre Boeing și Airbus. Cu ocazia celui mai mare salon aerian din Asia, care și-a deschis porțile marți, la Singapore, compania de stat chineză Comac prezintă pentru prima dată în afara Chinei avioanele sale de linie C919, cea mai mare aeronavă din lume „made in China” până în ziua de astăzi.

Vopsit în albastru și verde, avionul de linie a survolat pentru prima dată, duminică, teritoriul altei țări, în cadrul unei prezentări pentru presă. Vor urma și alte asemenea evenimente dedicate oamenilor de afaceri și altor participanți la salonul aviatic. Va exista, de asemenea, un examplar expus în vastrul centru de convenții adicent  aeroportului Changi.

Primul zbor comercial în mai

După doisprezece ani de dezvoltare și cinci ani de testare, C919 a primit certificarea tehnică de la autoritățile chineze în septembrie 2022. Eveniment sărbătorit cu fanfară, care a adus China în clubul foarte exclusivist al țărilor capabile să producă aeronave moderne. Primul zbor comercial a avut loc în luna mai trecută sub culorile China Eastern Airlines, între Shanghai și Chengdu.

În Singapore, Comac speră acum să convingă companiile străine să se bazeze pe produsul lui pentru deplasări pe distanțe medii. O misiune dificilă, pentru că va trebui să facă față concurenței aprige din partea celor doi grei ai domeniului, Airbus și Boeing, care se bat pentru această nișă cu A320 și, respectiv, 737, acum în versiunile lor mai economice Neo și MAX.

„Made in China este încă stigmatizat în industria aeronautică. […] Va fi nevoie de timp pentru ca avionul C919 să fie comandat de un transportator major”, a comentat pentru AFP analistul  Shukor Yusof de la firma de consultanță din Singapore Endau. Pentru el, însă, întrebarea nu este „dacă”, ci „când o companie aeriană de top va cumpăra o aeronavă comercială fabricată în China”.

Prezent și în Singapore, Boeing a ales să păstreze o atitudine modestă, astfel că nu a venit cu nici un avion comercial. 

Producătorul american de avioane nu a ieșit încă din furtuna provocată de incidentul spectaculos petrecut în ianuarie pe un Alaska Airlines 737 MAX 9, căruia i s-a desprins o ușă în zbor. Un raport preliminar al Agenției pentru Siguranța Transporturilor din SUA (NTSB) a concluzionat că patru șuruburi, scoase în timpul întreținerii la uzina din Renton, nu au fost înlocuite, ceea ce a dus la acest incident soldat, din fericire, doar cu răni minore printre pasageri.

Această discreție asumată nu a împiedicat Boeing să înceapă bine în Singapore. În prima zi a spectacolului, gigantul din Seattle a anunțat o comandă pentru 45 de 787-9 „Dreamliners” pe distanță lungă de la compania thailandeză Thai Airways.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Donald Trump
Contabil
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Nvidia / FOTO: Freepik
Militar ucrainean / Foto: Serhii Nuzhnenko / Radio Europa Liberă
Portul Constanța
Familie plateste cumparaturile la casă

România nu mai este pe primul loc la inflație

România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...

Reguli noi pentru transportatori
Petrol / sursa: Freepik.com
Warren Buffett / FOTO: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063827483686&sk=photos_by

Warren Buffett, Oracolul din Omaha, dezvăluie unde a greșit

Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...

Janusz Bugajski, Senior Fellow la Jamestown Foundation din Washington DC
Știri false / Foto: Freepik
Tractorist / Foto: Freepik
Lucrător
Spațiu / FOTO: Wikipedia

Spațiul devine din ce în ce mai aglomerat pentru Elon Musk

Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...

Câmp petrolier / FOTO: Freepik

OPEC+ riscă să piardă controlul asupra pieței petrolului

OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...

Amgen / FOTO: Site-ul oficial al companiei

Amgen investește 200 milioane $ în India, ”farmacia lumii”

Producătorul american de medicamente deschide un centru...

Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Kievul spune că lucrează la o ”alternativă” la Starlink

Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...

Euro / sursa foto: Freepik.com
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Alibaba
Bună dimineața!

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...

Bani
Friedrich Merz / FOTO: Wikipedia

Germania: Conservatorii în frunte. AfD, scor istoric

Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...


pixel