Chinezii au preluat un sfert din piața europeană de locomotive diesel

Autor: Matei Ion
Data publicării:
China își asigură o poziție importantă pe piața locomotivelor diesel din Europa
China își asigură o poziție importantă pe piața locomotivelor diesel din Europa
Cel mai important producător de trenuri din China, CRRC, a preluat controlul asupra unui sfert din piaţa europeană de locomotive diesel, după o singură achiziţie cu un preţ mai mic de 10 milioane de euro, transmite Bloomberg. 

Producătorul german Vossloh a anunţat luni că îşi va vinde o uzină de locomotive către CRRC Zhuzhou Locomotive, o subsidiară a CRRC. Firma germană a precizat că se aşteaptă să primească o sumă iniţială de "câteva milioane de euro". 

În urma acestei tranzacţii, CRRC va prelua uzina Vossloh din Kiel, Germania, care numără 500 de angajaţi şi a furnizat 25% din piaţa europeană de locomotive diesel în ultimii cinci ani, potrivit firmei de consultanţă SCI Verkehr. 

Analiştii susţin că CRRC are puterea financiară şi tehnologică necesară pentru modernizarea acestei uzine, care în prezent este neprofitabilă din cauza evoluţiilor din sectorul logisticii şi a creşterii ostilităţii faţă de emisiile de CO2. 

"Uzina trebuie să se reinventeze pentru a-şi găsi şi a-şi extinde locul în peisajul viitor al producătorilor de vehicule feroviare", a apreciat analistul SCI, Maria Leenen, potrivit căreia o achiziţie în Europa era de aşteptat din partea gigantului chinez. 

Și rușii vor să ne livreze rame pentru metroul din Drumul Taberei

CRRC a devenit cel mai mare producător de trenuri din China şi din lume în 2015, ca urmare a unei achiziţii a doi producători chinezi. În anul 2016, CRRC a fost devansat de investitori locali atunci când a încercat să preia producătorul ceh de trenuri Skoda Transportation. Anul trecut, CRRC a realizat o cifră de afaceri de 214,52 miliarde yuani şi un profit de 13 miliarde yuani (1,8 miliarde dolari). Peste 90% din venituri au venit din China, în timp ce Europa a fost responsabilă pentru venituri de 7,57 miliarde yuani. 

Prin preluarea uzinei Vossloh din Kiel, CRRC dobândeşte "un cap de pod" în Europa, unde ar putea deveni un competitor serios pentru grupul german Siemens şi cel francez Alstom. În luna ianuarie a acestui an, Comisia Europeană a interzis fuziunea dintre Siemens şi Alstom, de teamă că această fuziune ar duce la o diminuare a concurenţei. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contabilă la calculator / Foto: Freepik

RO e-Factura a devenit obligatorie pentru aceste entități

RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...

ANAF

ANAF urmează să aibă un nou șef

Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...

Bancnote
Bogdan Ivan și partenerii kazahi
Bursa de Valori București
Registrul Auto Roman
Ciprian Tătărușanu și Alin Dobre
George-Sergiu Niculescu
Foto: Freepik.com
Stradă din București, noaptea / Foto: Lawrence Krowdeed / Unsplash
Banca Națională a României

Cât aur şi valută are Banca Naţională în rezerve

La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...

DGAF
Foto: Facebook Finanțe Sed Lex
La birou / FOTO: Freepik
Emmanuel Macron / Foto: Banca Mondială / Flickr
Renault / FOTO: Unsplash

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Freepik.com

ANAF intră şi în cimitire: Fraudă cu monumente funerare

ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...

Strângere de mână / FOTO: Freepik

BBVA nu renunţă la preluarea Sabadell

Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...

Bursa / Foto: Freepik
Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru
Gabriel Biriș
„Lo Storto” de la Zaha Hadid, afectat de temperaturi extreme în Italia
Energie / FOTO: Freepik

pixel