Guvernul închide companiile de stat care nu fac profit – ce firme sunt vizate
Guvernul României pregătește o...
Că șoferii, conducătorii auto care nu acționează frâna de ajutor, nu trag frâna de mână, cum se spune, nu opresc motorul sau nu lasă mașina “în viteză” când se îndepărtează de autovehicul, vor putea fi sancționați de polițiști.
Este o nouă prevedere ce se regăsește în textul unei noi ordonanțe, ce aduce o serie de modificări importante legislației rutiere.
Astfel, începând din 27 februarie, șoferii vor putea fi sancționați dacă nu respectă o serie de reguli la oprirea și parcarea mașinilor. Concret, va fi sancționată „nerespectarea obligației de a acționa frâna de ajutor, de a opri funcționarea motorului și de a cupla într-o treaptă de viteză inferioară sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată, atunci când conducătorul vehiculului imobilizat pe drum public se îndepărtează de acesta”.
Care este pedeapsa? Pe lângă amendă, și trei puncte de penalizare. Altă întrebare: cum poate fi constată o astfel de abatere? După toate probabilitățile, atunci când o mașină neasigurată printr-una dintre metodele menționate mai sus se pune în mișcare nesupravegheată și produce pagube.
Potrivit Codului rutier, "se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste aceasta durată, imobilizarea se consideră staționare". În plus, același act vorbește și de imobilizarea involuntară a vehiculelor (oprirea motorului sau alte defecțiuni tehnice), dar și despre imobilizarea dispusă de polițist, care reprezintă scoaterea mașinii în afara drumului și punerea ei în imposibilitate de mișcare, în cazul conducerii unui vehicul neînmatriculat sau neînregistrat, conducerea unui vehicul despre care exista date sau indicii că face obiectul unei fapte de natura penală etc.
Citește și Codul rutier, noi modificări. Ce riști când îți împrumuți mașina
Tot cu amendă și trei puncte de penalizare sunt acum sancționate, de exemplu, oprirea nejustificată sau circulația pe banda de urgență a autostrăzilor ori oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau europene, depășirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv sau pătrunderea într-o intersecție atunci când circulația în interiorul acesteia este blocată, notează Avocatnet.
În plus, ordonanța stabilește sancționarea comportamentului agresiv și apariția unui nou prag de viteză pentru care se va aplica o perioadă majorată de suspendare a permisului auto. Totodată, prin același act normativ sunt stabilite datele de identificare ale șoferului ce trebuie transmise poliției de proprietarul mașinii și eliminarea posibilității de suprapunere a perioadelor de suspendare a permisului auto.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul României pregătește o...
O decizie anticipată de piață.
Conform prevederilor art. 62 din Legea nr. 207/2015...
Un parteneriat strategic în...
Curs valutar BNR, 6 martie 2025.
Într-un context economic marcat...
Este mai mult decât o simplă criptomonedă.
Citigroup se confruntă cu mari probleme după o eroare de...
Turbulențe pe piețele obligațiunilor: Vânzarea masivă de...
Asociația Patronală RESTO Constanța a demarat un...
Piaţa băuturilor alcoolice este unul dintre cele mai...
Pemex caută noi piețe pentru petrolul mexican în Asia și...
Banca Centrală Europeană (BCE)...
Camera Deputaților a adoptat...
Bursa de Valori București a...
Proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței...
Ministul Mediului, Mircea...
Euro a atins, joi, cel mai...
Guvernul a prelungit până la 30...
România trece la ora de vară:...
Emmanuel Macron propune ca Franța să-și folosească...
Guvernul adoptă, în şedinţa de...