Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Conform datelor oficiale, în 2020 Suedia are cele mai sigure drumuri (18 victime la 1 milion de locuitori) în timp ce în România s-a înregistrat cel mai ridicat procent (85 de decese la 1 milion de locuitori). Media în UE este de 42 la milion, comparativ cu media mondială situată la peste 180 la milion și asta în condițiile unui trafic scăzut din cauza pandemiei.
Una dintre cauzele majore ale acestor accidente a fost viteza excesivă. Acesta este și motivul pentru care autoritățile doresc să înăsprească pedepsele, să majoreze amenzile și să fie mai stricte în cazul abaterilor.
Astfel, Ministerul Afacerilor Interne (MAI), propune mai multe modificărie ale Codului rutier. Între acestea se numără și introducerea sancțiunii cu amendă de până la aproape 3.000 de lei și suspendarea permisului de conducere timp de patru luni pentru șoferii care depășesc viteza maximă admisă pe o porțiune de drum cu peste 70 de km/h.
Adică va exista unui nou prag de viteză, mai exact, de peste 70 de km/h față de limita legală, iar la depășirea acesteiai, șoferii vor risca amenzi încadrate în clasa a IV-a de sancțiuni (de la nouă la 20 puncte-amendă), adică vor fi cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei.
Citește și:
Codul rutier. O nouă măsură: INTERZICEREA șofatului pe teritoriul României
Ce pățești dacă împrumuți mașina personală? Scoți bani din buzunar
Codul rutier se modifică. Va fi un COȘMAR: O avalansă de AMENZI NOI
Mai mult, dacă vor trece de limita de 70 de km/h peste viteza stabilită pentru porțiunea respectivă de drum, șoferii se vor alege și cu permisul de conducere suspendat pentru 120 de zile.
Proiectul de OUG mai prevede ca aceleași sancțiuni să fie aplicate și șoferilor care nu opresc la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune.
De aceste sancțiuni vor ”beneficia” și șoferii care întorc autoturismele pe autostradă sau dacă se deplasează în marșarier sau pe contrasens dar și în cazul în care aceștia traversarsează de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile.
La ora actuală, Codul rutier stabilește aceeași amendă pentru depășirea cu peste 50 de km/h a vitezei maxime admise pe un drum, iar perioada de suspendare a dreptului de a conduce un vehicul este mai mică, respectiv de 90 de zile.
Același proiect de OUG mai prevede schimbări la reducerea, la cerere, a perioadei de suspendare a permisului, înăsprirea, în general, a sancțiunilor pentru încălcarea regulilor de circulație și introducerea de amenzi noi, dar și sancționarea dură a comportamentului agresiv în trafic.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...