Comisia Europeană a aprobat, vineri, preluarea operaţiunilor din România ale grupului italian Enel de către grupul Public Power Corporation S.A. din Grecia.
Comisia a concluzionat că achiziția nu ar ridica probleme de concurență, având în vedere absența suprapunerilor între activitățile companiilor. Tranzacția a fost examinată în cadrul procedurii simplificate de revizuire a fuziunilor.
Grupul PPC a informat luna trecută că tranzacţia prin care urmează să preia activele Enel din România rămâne în grafic pentru a se finaliza în al treilea trimestru al anului.
PPC își propune să continue și să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienți și servicii cu valoare adăugată.
„Vedem multe oportunități pe piața locală și intenționăm să investim în dezvoltarea operațiunilor din România”, se arată în declarația transmisă de PPC.
Odată cu finalizarea achiziţiei, Grupul PPC îşi va consolida poziţia în regiune şi va deveni cel mai mare jucător de pe piaţa de energie din Europa de Sud-Est. Mai exact, va depăşi capacitatea instalată de 11 GW şi va deservi 8,9 milioane de clienţi, pe mai multe pieţe, cu aproximativ 41 TWh de energie electrică furnizată, 78 TWh distribuiţi şi peste 27 TWh generaţi, în timp ce baza reglementată a activelor (Regulated Asset Base) va ajunge la 4,15 miliarde de euro.
Grupul PPC începe anul în forță: profitabilitate în creștere în T1
Grupul PPC, una dintre cele mai importante companii de energie din regiune, prezentă în cinci țări din sud-estul Europei, a înregistrat, în primul trimestru al anului, o creștere a profitabilității operaționale, pe fondul diminuării cheltuielilor operaționale și în principal a achizițiilor de energie, gaze naturale și a cheltuielilor cu emisiile de CO2. Astfel, EBITDA recurentă s-a ridicat la 280,5 milioane Euro, în creștere cu 110,5 milioane Euro (65%) față de primul trimestru al anului trecut.
Totodată, profitul înainte de taxe a revenit pe plus și s-a ridicat, în primele trei luni, la 73,3 milioane Euro, comparativ cu un rezultat de -30,3 milioane Euro în T1 2022. Prin urmare, Grupul PPC a înregistrat profit net de 51,1 milioane Euro, în T1 2023, față de o pierdere netă de 185,7 milioane Euro în T1 2022.
Totodată, acțiunile PPC, listate pe Bursa din Atena, au avut o evoluție importantă în luna mai, una dintre cele mai dinamice ale grupului din ultima perioadă. Cu volume de tranzacționare semnificative și un avans record al cotaței de peste 20% în ultima săptămână, capitalizarea actuală de piață a PPC a ajuns la 3,77 miliarde de euro, compania aflându-se pe locul 7 în FTSE 25 al Bursei din Atena. ... Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...