Comisia Europeană cere VW să îşi despăgubească toţi clienţii europeni afectați de Dieselgate

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Volkswagen şi Enel vor construi staţii rapide de încărcare a automobilelor electrice în Italia
Volkswagen şi Enel vor construi staţii rapide de încărcare a automobilelor electrice în Italia
Comisia Europeană şi autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor din UE au îndemnat marţi constructorul auto german Volkswagen să îi despăgubească pe toţi consumatorii europeni, nu doar pe cei din Germania, pentru că i-a indus în eroare cu privire la emisiile poluante ale vehiculelor pe care le-au cumpărat, informează Reuters.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto mondial, a recunoscut în 2015 că a utilizat un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, ceea ce a declanşat un şir de acţiuni în justiţie, inclusiv unele la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.

"Deşi au fost decizii ale tribunalelor care au scos la lumină tratamentul incorect al consumatorilor de către Volkswagen, cu toate acestea constructorul auto nu este dispus să colaboreze cu organizaţiile pentru protecţia consumatorilor pentru a găsi soluţii adecvate pentru consumatori. Aşa cum am menţionat în scrisoarea mea trimisă companiei anul trecut, nu doar consumatorii cu domiciliul în Germania, ci toţi consumatorii trebuie despăgubiţi", a subliniat comisarul european pentru justiţie, Didier Reynders.

Executivul comunitar a precizat că Volkswagen a informat Bruxelles-ul cu privire la punctul său de vedere conform căruia plăţile pentru consumatorii europeni cu domiciliul în afara Germaniei nu sunt justificate de vreme ce automobilele afectate nu au fost modificate pentru a îndeplini cerinţele legale.



"Poziţia companiei nu s-a modificat, în pofida recentelor decizii în tribunalele UE şi naţionale şi de aceea Comisia şi autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor au decis să crească presiunile", a anunţat CE, într-un comunicat.

Până unde se va duce prețul petrolului. Predicția Goldman Sachs

Dieselgate este cel mai mare scandal din istoria companiei Volkswagen, scandal care a costat grupul peste 32 de miliarde de euro sub formă de rechemări la service, amenzi şi cheltuieli juridice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Dragos Anastasiu / Foto: gov.ro
Contabilă la calculator / Foto: Freepik

RO e-Factura a devenit obligatorie pentru aceste entități

RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...

Alexandru Nazare
ANAF

ANAF urmează să aibă un nou șef

Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...

Bancnote
Noile telefoane Nothing
Bogdan Ivan și partenerii kazahi
Bursa de Valori București
Registrul Auto Roman
Ciprian Tătărușanu și Alin Dobre
George-Sergiu Niculescu
Foto: Freepik.com
Stradă din București, noaptea / Foto: Lawrence Krowdeed / Unsplash
Banca Națională a României

Cât aur şi valută are Banca Naţională în rezerve

La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...

DGAF
Foto: Facebook Finanțe Sed Lex
La birou / FOTO: Freepik
Emmanuel Macron / Foto: Banca Mondială / Flickr
Renault / FOTO: Unsplash

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Freepik.com

ANAF intră şi în cimitire: Fraudă cu monumente funerare

ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...

Strângere de mână / FOTO: Freepik

BBVA nu renunţă la preluarea Sabadell

Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...

Bursa / Foto: Freepik
Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru

pixel