Criză iminentă la CFR Călători: Riscăm să rămânem fără trenuri în 2025!
CFR Călători trage un semnal de...
Airbus, BMW și Michelin se numără printre cele 11 companii care urmează să primească subvenții publice de milioane de euro pentru a dezvolta tehnologia hidrogenului cu emisii reduse de dioxid de carbon, după ce oficialii UE din domeniul concurenței au aprobat un pachet uriaș de ajutoare de stat în acest scop, relatează Euronews.com.
Proiectul Hy2Move, care este destinat dezvoltării de carburanți pentru transport, a fost pregătit în comun de Estonia, Franța, Germania, Italia, Olanda, Slovacia și Spania, care au solicitat o derogare de la normele privind piața unică, care interzic în mod normal subvențiile naționale.
Este de așteptat ca ajutorul de stat să fie dublat de investiții de 3,3 miliarde de euro din sectorul privat în proiecte precum dezvoltarea unor pile de combustie suficient de puternice pentru a fi utilizate în nave și trenuri și a unor rezervoare ușoare de hidrogen care pot stoca în siguranță acest combustibil pentru a fi utilizat în domeniul aviației.
Deși a menționat numele companiilor implicate, Comisia a declarat că nu poate dezvălui detalii despre proiectele specifice pentru care a fost aprobat ajutorul de stat până când nu se va ajunge la un acord cu privire la „orice secrete comerciale confidențiale”.
Hy2Move este al patrulea proiect important de interes european comun (IPCEI) dedicat acestui combustibil curat care a fost aprobat. Celalte proiecte sunt legate de dezvoltarea tehnologică, de noi aplicații a hidrogenului și de infrastructură, și aduce totalul subvențiilor de stat aprobate la 18,9 miliarde de euro.
Margrethe Vestager, vicepreședintele Comisiei Europene responsabil cu politica în domeniul concurenței, a declarat că hidrogenul ar putea contribui la decarbonizarea transporturilor, dar că investițiile inițiale ar putea fi „riscante pentru un singur stat sau o singură companie”.
Atenția sporită acordată hidrogenului ca potențială soluție pentru decarbonizarea sectorului de mobilitate și a industriei grele a dus la discuții despre un o exacerbare asupra acestui combustibil iar unii funcționari ai Comisiei Europene și-au exprimat îndoielile cu privire la îndeplinirea obiectivului de producție anuală de 10 milioane de tone de hidrogen verde pentru 2030.
În cadrul unui pachet de norme privind piața gazelor naturale adoptat recent, Comisia Europeană trebuie să elaboreze încă criterii juridice pentru „hidrogenul cu emisii reduse de dioxid de carbon”, care, conform avertismentelor ONG-urilor, trebuie să fie suficient de solide pentru a se asigura că hidrogenul „albastru” produs din gaz natural este cu adevărat ecologic și nu doar un mijloc de a prelungi cererea de combustibil fosil.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
CFR Călători trage un semnal de...
Toți contribuabilii, inclusiv...
Noile cărți electronice de identitate, emise cu...
România a produs, în primele...
În urma zvonurilor privind o...
Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...
După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...
Activiștii anti-turism de masă...
A fost depus la Senat un...
Restricțiile impuse de China...
Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...
Renault Group a lansat două...
Conflictul, reconcilierea și...
Escaladare periculoasă în...
Strategie Grains şi-a...
Sindicaliștii Metrorex...
Prețul petrolului a crescut cu...
Directoratul Național de...
Deficitul de cont curent a...
Leul s-a depreciat vineri, 13...
Un economist cu profil...
Programul Rabla Auto 2025...
Rusia susține că a testat cu...
PFA-urile din România vor plăti...