Obiectivul este reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu minimum 55% până în 2030, față de 1990.
Noile reglementări vizează folosirea combustibililor fosili. Propunerea stipulează impunerea unei taxe minime în UE pentru zborurile din interiorul spațiului comunitar.
Începând cu 2023, impozitul începe de la zero și crește gradual timp de un deceniu, până când va ajunge la un nivel integral.
Combustibilii sustenabili, cum este hidrogenul din surse regenerabile de energie şi biocombustibilii avansaţi, nu vor fi supuși iimpoztării timp de 10 ani.
Facturi mai mari la electricitate și gaze. Care sunt cauzele, în opinia specialiștilor
Scopul acestei mărusi este trecerea companiilor aviatice la folosirea carburanților eco, cum este e-karosenul, însă costurile sunt foarte mari.
Utilizarea unor astfel de combustibili a fost îngreunată de costurile ridicate şi reprezintă mai puţin de 1% din consumul de combustibil european pentru avioane.
De asemenea, Bruxelles-ul este de aşteptat ca luna viitoare să propună cerinţe pentru companiile aeriene de a utiliza o cotă minimă de combustibili durabili, pentru a stimula cererea pentru aceştia.
Cota minimă de impozitare a UE nu se va aplica zborurilor destinate exclusiv mărfurilor sau ”zborurilor de agrement” şi ”aviaţiei de afaceri”, potrivit Reuters.
Aceasta ar putea include utilizarea recreativă a unei aeronave sau a unei companii care utilizează un avion, nu pentru închiriere publică, pentru a-şi desfăşura activitatea.
Statele membre ar putea alege să taxeze combustibilul acestor zboruri la nivel naţional. Proiectul de propunere ar introduce, de asemenea, cote minime de impozitare pentru combustibilii poluanţi utilizaţi pentru navigaţia pe apă, pescuit şi transportul de mărfuri în UE, potrivit Antena3.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul economic Cristian...
Miniștrii europeni de externe,...
Contribuabilii trebuie să...
Banca Națională a publicat...
Cererea pentru extrem de...
Pierderile sunt de ambele părți...
UE adoptă al 16-lea pachet de...
România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...
Comisia de muncă din Senat...
Analistul economic Cristian...
Camera Deputaților urmează să...
Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...
Janusz Bugajski, Senior Fellow...
Uniunea Europeană lansează un...
Parlamentul României analizează...
O analiză a Deutsche Bank.
Senatul dezbate un proiect de...
Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...
OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...
Producătorul american de medicamente deschide un centru...
Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...
Guvernul României urmează să...
Fabricanții europeni trimit în...
Anunțul vine după ce fondatorul...
Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...
Arieratele bugetului general...