Compania Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, este nevoită să își reconsidere planurile de dezvoltare, în urma deciziei țărilor membre UE și Parlamentului European de a reduce cu 37,5%, până în 2030, emisiile de dioxid de carbon.
Volkswagen estimase anterior că ținta la care se va opri Uniunea Europeană este de numai 30%. La acest procentaj, compania estimase că va trebui ca 40% din producția sa de automobile în anul 2030 să fie alcătuită din mașini cu motoare electrice. În condițiile în care UE a fixat o țintă mai ambițioasă, Volkswagen trebuie să-și revizuiască planurile pe termen mediul și lungi. ”Asta înseamnă că programul nostru de restructurare, care era necesar pentru această schimbare sistemic, nu mai este suficient”, a declarat președintele Volkswagen, Herbert Diess, citat de Reuters.
Producătorul german intenționa să cheltuie 30 de miliarde de euro în următorii 5 ani pentru a respecta norma de reducere cu 30% a emisiilor de dioxid de carbon prin conversia producției către automobilele electrice. Diess a anunțat că noul program de conversie va trebui terminat până în toamna anului viitor.
Decizia luată la nivelul UE nemulțumește și oficiali german. Ministrul Economiei, Peter Altmaier, susține că obiectivul este la limita a ceea ce este posibil din punct de vedere tehnic și economic. În plus, în Germania sunt 436.000 de locuri de muncă legate de producția de motoare diesel sau cu benzină.
Citește și:
Îngrijorare în industria auto. UE are o nouă țintă pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon
Negociatorii statelor membre ale UE şi ai Parlamentului European au ajuns, luni seară, la un acord privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon provenite de la autoturismele noi cu 37,5% până în 2030, față de anul 2021. Potrivit AFP, acordul provoacă temeri în rândul producătorilor de automobile care se tem că obiectivul fixat îi va forța să recurgă la închiderea unor fabrici și la concedieri.
Acordul este un compromis între țările membre al Uniunii Europene și reprezentanții Parlamentului European. Comisia Europeană a propus inițial un obiectiv de 30%, iar Parlamentul European de 40%.
Anterior, statele membre au convenit în octombrie să susțină o poziție comună, anume -35%. Și acest procentaj a fost negociat îndelung. Germania, susținută de un grup de țări est-europene nu dorea să o reducere mai mare de 30%, în schimb Franța propusese o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 40%. Luxemburg, Olanada și Irlanda s-au numărat și ele printre țările care au cerut o reducere mai amplă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.