RO e-Transport, frânat de Guvern care amână sancțiunile
Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...
"Legat de creşterile nejustificate (la carburanţi, n.r.) nu s-a făcut o analiză. Vă pot confirma faptul că, încă din urmă cu două săptămâni, am discutat atât cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei, cât şi cu cei ai celorlalte structuri, pentru ca, punând cap la cap informaţiile gestionate de oricare dintre instituţiile cu atribuţii financiare, în mod complementar, să putem demara o acţiune de evaluare a modului în care lucrurile s-au petrecut în ultima vreme. Cum s-a calculat, de exemplu, preţul final al litrului de combustibil? Să înţelegem dacă se respectă sau nu acelaşi algoritm, dacă depinde sau nu de preţul barilului şi în cât timp de transmite fluctuaţia în sensul majorării sau diminuării preţurilor. Urmează să avem un calendar clar al întâlnirilor şi, mai mult decât atât, să avem o comunicare clară cu operatorii economici, să ştie ce vor răspunde aceştia. Până la acest moment, nu am primit sesizări decât unele care nu ţineau foarte tare de o abatere contravenţională, ci mai mult de neînţelegerea dintre consumator şi operatorul economic, în sensul că nu ştia care preţ e valabil - cel de pe totem, cel de la pompă sau cel de la casa de marcat", a spus Constantinescu.
În viziunea acestuia, "este clar că atunci când apar majorări ale preţului barilului în piaţă, se simte imediat acest lucru şi la pompă", dar că "nu acelaşi lucru se întâmplă şi în momentul în care apar scăderi".
"Or, acest lucru trebuie lămurit, plecând de la modul de calcul al preţului la pompă. Avem situaţii în care ni se atrăgea atenţia că sunt stocuri la preţ redus în depozit, dar şi că pe următoarele le vor achiziţiona la preţ mare şi atunci sunt nevoiţi să majoreze preţul... Undeva, există acest blestem al preţului mare pe care vrem să-l lămurim foarte clar. Iniţiativa aparţine domnului Bogdan Chiriţoiu, la Consiliului Concurenţei, să solicităm cum se calculează preţul litrului de combustibil la pompă şi vedem fiecare dintre autorităţi, acolo unde răspunde conform competenţelor, ce s-a modificat şi cum evoluează în funcţie de fluctuaţiile barilului", a precizat şeful ANPC.
La jumătatea lunii aprilie, ANPC anunţa că a aplicat amenzi de 6,720 de milioane de lei pentru un număr de 608 operatori economici verificaţi din sectorul distribuţiei de carburanţi, pentru practici comerciale incorecte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...
Firme care întrețin spații...
Guvernul continuă Programul de...
Guvernul urmează, în ședința de...
Trump pierde omul-cheie din...
După aproape 100 de zile de...
Comisarul european Piotr...
Grupaj de știri.
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a încheiat sesiunea de...
Banii vin la timp în luna mai,...
O estimare sub prognoza FMI,...
Termoenergetica se pregătește...
În același timp, Uniunea Europeană nu intenționează să...
China are în vedere crearea...
„Unii constructori auto ar...
Fondul Monetar Internațional...
Evoluţiile pe pieţele mondiale...
În Statele Unite, medicamentele...
Dolarul american a pierdut mult...
Când investești într-o companie, este esențial să...
Ministerul de Interne a făcut...
Cine este ”doamna de fier” a...
A fost publicat în Monitorul...
Acțiunile companiei au scăzut...
Programul Rabla 2025 intră în...
Această precizare vine în...