Contractele de GNL semnate de Europa nu vor reduce decalajul dintre cerere și ofertă

Autor: Elena Cristian
Data actualizării:
Data publicării:
Vas transportor de gaze naturale lichefiate
Vas transportor de gaze naturale lichefiate
Contractele pe termen lung pe gaz natural lichefiat (GNL) pe care Europa le-a semnat până acum nu vor reduce decalajul dintre cerere și ofertă pentru restul deceniului, a declarat un înalt oficial Shell.

Volumele record de GNL contractate cu scopul de a înlocui fluxurile reduse de gaz din Rusia au ajutat Europa să înfrunte până acum două ierni. Cu toate acestea, majoritatea achizițiilor UE de gaz natural lichefiat au fost efectuate în mare parte pe piața spot.

În schimb, Asia a continuat să câștige teren în cursa pentru aprovizionarea globală limitată de GNL înainte ca alte fluxuri să intre pe piață începând din 2025 și obținând mai multe contracte pe termen lung.

"Europa a început să încheie contracte de energie pe termen lung în ultimii doi ani. Dar contractele pe termen lung care sunt semnate nu umplu gaura", a atras atenția Steve Hill, vicepreședinte executiv al Shell Energy.

„Pentru restul deceniului anticipăm o penurie structurală de 50 până la 70 de milioane de tone (metrice) pe an, pe care Europa trebuie să o rezolve, într-un fel sau altul”, a adăugat el.

În cursul zilei de miercuri, cel mai mare comerciant de GNL din lume, a declarat că, în anii 2010, cererea de gaze naturale lichefiate a atins apogerul în unele regiuni, precum  Europa, Japonia și Australia, dar că va continua tendința crescătoare la nivel global, astfel încât să ajungă la aproximativ 625-685 de milioane de tone pe an în 2040.

În același timp, Hill a subliniat că, deși cererea de gaze este în scădere în Europa, iar producția internă și importurile prin conducte se reduc într-un ritm și mai rapid,  diferența dintre cerere și ofertă va fi relativ constantă pentru restul deceniului.

Statele Unite au devenit principalul exportator de GNL în Europa. În ultimii doi ani, peste 60% din exporturile de GNL din SUA au ajuns pe piața europeană. Dar, a ținut să menționeze Hill, o mare parte din contractele de GNL cumpărate de țările de pe Bătrânul continent nu ajung la destinație. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de la București / FOTO: Facebook
Chatgpt. Freepik.com
Uniunea Europeana
freepik.com
Freepik.com
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Freepik.com
Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Importurile europene țin pe linia de plutire gigantul Maersk

Maersk ridică prognoza de profit pe fondul rezilienței...

Freepik.com
Freepik.com
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Plată online / Foto: Freepik
Freepik.com
Freepik.com
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Donald Trump

Tarifele impuse de Donald Trump încep să-și arate efectele

De la datele economice la rezultatele financiare ale...

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
Freepik.com
Chatgpt. Freepik.com

pixel