Convocarea adunărilor generale ale asociaţiilor de proprietari va putea fi transmisă şi prin mijloace electronice

Autor: Mihai Ciobanu
Data actualizării:
Data publicării:
Veşti bune pentru asociaţiile de proprietari. 

A fost depusă la Senat o iniţiativă legislativă pentru  modificarea Legii 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor.

Concret, potrivit iniţiatorilor, scopul acestei legi este acela de a moderniza şi eficientiza procesul de convocare şi desfăşurare a adunărilor generale ale asociaţiilor de proprietari. Prin introducerea posibilităţii de comunicare electronică a convocărilor, se urmăreşte facilitarea accesului membrilor la informaţiile şi deciziile importante ce îi privesc.

De asemenea, transmiterea hotărârilor prin mijloace electronice completează şi modernizează procesul de înregistrare şi comunicare a acestora, asigurându-se că informaţiile sunt accesibile şi pentru cei care preferă canalele de comunicare digitale. Prin aceste modificări se urmăreşte creşterea transparenţei, eficienţei şi accesibilităţii în funcţionarea asociaţiilor de proprietari, contribuind la o guvemanţă mai bună şi la satisfacerea nevoilor membrilor comunităţii, transmit iniţiatorii proiectului. 

Documentul poate fi studiat aici.

 

Impactul social

 

Din punct de vedere al impactului social, se preconizează că, prin introducerea acestei reglementări, se va îmbunătăţi accesul membrilor asociaţiilor de proprietari la informaţii şi decizii importante, inclusiv pentru cei care nu pot fi prezenţi fizic la adunările generale. în contextul evoluţiei tehnologice şi al schimbărilor aduse de era digitală, este imperativ să adaptăm legislaţia noastră astfel încât să ţinem pasul cu progresul şi să facilităm accesul membrilor la informaţiile şi deciziile ce îi privesc.

Totodată, această modificare vine în întâmpinarea nevoii de a asigura un acces mai rapid şi mai eficient la informaţiile referitoare la adunările generale, eliminând posibilele întârzieri sau dificultăţi întâmpinate în procesul de comunicare tradiţional.

Impactul asupra sarcinilor administrative


Introducerea comunicării electronice poate reduce timpul şi costurile asociate cu procesul de convocare şi transmitere a hotărârilor, prin eliminarea necesităţii de tipărire, distribuire şi înregistrare manuală a documentelor. Adoptarea hotărârilor în condiţiile unei prezenţe reduse poate simplifica procesul decizional şi reduce posibilitatea amânării sau blocării deciziilor importante.

Aceste modificări aduc un plus de transparenţă, eficienţă şi accesibilitate în funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în scopul modernizării şi adaptării la cerinţele actuale ale societăţii, se arată în proiect.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Dan Sucu. Foto: Agerpres
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Freepik.com
Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.

Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com
Colaj foto
Ilie Bolojan
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Salina Praid
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
David Popovici și Daniel Dines, CEO UiPath
Camioane de marfă
Rovinieta
Tanczos Barna
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres

pixel