Corina Crețu a schimbat puțin tonul criticilor la adresa autorităților

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Corina Crețu, comisar european pentru Politici Regionale
Corina Crețu, comisar european pentru Politici Regionale
Lipsa infrastructurii de transport poate fi explicată prin moştenirea istorică, a afirmat, marţi, comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, la conferinţa la nivel înalt privind viitorul Politicii de Coeziune, menţionând că România nu a avut proiecte pe care să le implementeze încă din prima zi de la intrarea în UE. 

"Eu cred că în principal e vorba de moştenirea istorică. Deci, am fost în ţări ca Serbia, Croaţia. Croaţia a intrat, ştiţi foarte bine, la cinci ani după România, nu arată ca o ţară după război. Serbia are de asemenea infrastructură. Deci am fost condamnaţi. Dar, în fine, aşa au fost vremurile înainte de '89. După care România a intrat în anul 2007. Repet, România nu a fost pregătită cu proiecte pe care să le implementeze încă din prima zi a intrării în Uniunea Europeană, cum au făcut, de pildă, cei din Polonia, care la 1 ianuarie 2004 aveau deja proiecte făcute şi au început deja implementarea acestor proiecte ajungând la aproape 2000 de km renovaţi, refăcuţi şi aşa mai departe. Şi în România s-au modernizat foarte multe drumuri, problema este cu aceste verigi lipsă privind reţelele de transport Sibiu - Piteşti. Aici pe mine mă doare şi vreau să vă spun că nu cred că este vina unui guvern, dar cred că trebuie să se ia decizii mult mai rapide şi să se meargă, să se adopte aceste decizii. Deci Sibiu - Piteşti se află încă în faza studiului de fezabilitate, nu există autorizaţia de mediu şi, cum am spus, aşteptăm proiectele", a spus Corina Creţu, întrebată de ce România nu are o infrastructură de transport. 

Acesta a menţionat că ministrul Transporturilor vorbeşte de un nivel de contractare de 200% dar în analiză, ca proiect major, la Comisia Europeană, se află doar cel al linei de metrou de la Gara de Nord la Otopeni. 

"Se politizează foarte mult. Deci eu cred că România putea face mai mult încă de dinainte de 2007. Polonia a avut la Bruxelles 1000 de oameni care s-au pregătit să face proiecte în anii 2002 şi 2004, ceea ce România nu a făcut. Aduceţi-vă aminte că rata de absorbţie între 2007 şi 2011 a fost de 4%, în 2014 când am preluat eu era 48% rata de absorbţie. Încheiem exerciţiu financiar 2007 - 2014 cu 90%. Deci este un procent pe care sunt convinsă că foarte mulţi îl considerau imposibil de realizat", a mai spus Corina Creţu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik
Stradă aglomerată / Foto: John Mitchell / Flickr
Netflix și Warner Bros.
Ghișeu / Foto: Arhivă
Ridesharing

Controale în ride-sharing: 12.358 de autoturisme suspendate

Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...

Bani
Gabriel Biriș
Adrian Nica, șeful ANAF
Daniel Dăianu
Camion alimentează la o benzinărie / Foto: Freepik
Comisia Europeană
Freepik.com
București / Foto: Freepik
Euro. Freepik.com

pixel