Cum încearcă constructorii auto germani să se protejeze de taxele lui Trump

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Fabricanții europeni trimit în SUA de patru ori mai multe mașini decât americanii exportă în țările de pe Bătrânul continent. 

Audi, subsidiară a Volkswagen, intenționează să își consolideze prezența în Statele Unite, în timp ce Mercedes va crește producția în fabricile din America. Constructorii auto europeni caută soluții pentru a evita eventualele taxe vamale impuse de Donald Trump.

Donald Trump a majorat taxele vamale la aluminiu și oțel și a amenințat cu impunerea unor taxe suplimentare asupra importurilor din Mexic și Canada, precum și asupra tuturor automobilelor și semiconductorilor. Această situație pune o presiune suplimentară asupra producătorilor europeni, deja afectați de costurile ridicate și concurența din China.

Reuniune la Bruxelles pe tema taxelor vamale

La Bruxelles a avut loc o reuniune între Maros Sefcovic, comisarul european pentru comerț, și reprezentanți ai industriei auto, ai furnizorilor și producătorilor de baterii, pentru a discuta impactul tarifelor vamale. Sefcovic s-a întâlnit cu oficiali americani la Washington la începutul săptămânii și a remarcat o anumită deschidere spre reducerea tarifelor de ambele părți.

Audi și Mercedes își ajustează strategiile

Audi, care nu deține încă o fabrică în SUA, intenționează, totuși, să producă acolo modelele sale cheie și va anunța un amplasament pentru o uzină în acest an, a declarat președintele său pentru Reuters.

Mercedes-Benz, prin directorul său financiar Harald Wilhelm, a adus la cunoștința  investitorilor că marca germană de lux va reloca o parte mai mare din producție în fabrica sa din Tuscaloosa, Alabama, pentru a atenua efectele tensiunilor comerciale.

Exporturile auto europene către SUA

Anul trecut, exporturile europene de automobile către SUA au ajuns la 800.000 de unități, de patru ori mai mult decât exporturile americane către Europa. Potrivit JATO Dynamics, cei trei mari constructori auto germani au reprezentat 73% din exporturile UE către SUA.

„Oricare ar fi evoluția războiului comercial, constructorii auto germani sunt aproape întotdeauna perdanți”, a declarat Guillaume Dejean, expert în industria auto la Allianz Trade.

Totuși, Mercedes-Benz și BMW, care sunt mari exportatori din SUA, beneficiază de unități de producție în America, ceea ce le oferă o mai mare flexibilitate pentru a-și reorganiza producția și a se adapta la cererea locală.

Moment dificil pentru industria germană 

Directorul de achiziții al BMW a declarat la începutul săptămânii că producătorul auto nu vede necesitatea de a negocia un acord special pentru a fi exceptat de la taxele vamale americane, subliniind prezența sa semnificativă în Statele Unite și relațiile bune cu autoritățile din statul Carolina de Sud.

Oliver Zipse, președintele consiliului de administrație al BMW, a cerut Uniunii Europene să răspundă apelului lui Donald Trump și să reducă taxele vamale pentru exporturile de mașini provenite din SUA de la 10% la 2,5%, aliniindu-le la nivelul actual al taxelor americane pentru importurile europene. Această măsură ar avantaja BMW, care exportă anual 90.000 de mașini către Europa.

Disputele privind gestionarea taxelor vamale apar într-un moment dificil pentru industria auto germană, în condițiile în care VW caută să își reducă producția și să elimine locuri de muncă pentru a-și diminua costurile.

Guillaume Dejean a declarat că este mai urgent ca niciodată ca industria să găsească resursele necesare pentru a-și consolida apărarea împotriva concurenței și a tensiunilor comerciale.

„Este un exercițiu de echilibru: desigur, investițiile în noi piețe necesită bani, într-un moment în care fondurile sunt limitate”, a spus el. „Dar, dacă nu acum, atunci când?”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contabil
Reguli noi pentru transportatori
Tractorist / Foto: Freepik
Portul Constanța
Spațiu / FOTO: Wikipedia

Spațiul devine din ce în ce mai aglomerat pentru Elon Musk

Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...

Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Kievul spune că lucrează la o ”alternativă” la Starlink

Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...

Euro / sursa foto: Freepik.com
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Alibaba
Bună dimineața!

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...

Bani
Friedrich Merz / FOTO: Wikipedia

Germania: Conservatorii în frunte. AfD, scor istoric

Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...

Muncitori montează panouri solare pe acoperișul unei case / Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Germania / FOTO: Unsplash
Meta
Consultând evoluția bursei / FOTO: Freepik
Santorini / FOTO: Freepik

La Santorini pământul s-a mai calmat. Ce spun specialiștii

Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică

Dispreț total
comertul online - FOTO: Freepik@narawit_sukkasemsakorn
Volodimir Zelenski Ursula von der Leyen / Foto: president.gov.ua

Cum vor europenii să-l ajute pe Zelenski în fața lui Trump

Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...

Volodimir Zelenski / Foto: Președinția Ucrainei
BMW electric
munca la gri - FOTO: Freepik@creativeart
Javier Milei
starlink - FOTO: Freepik@alicephoto

Țara care plătește abonamentul Starlink pentru Ucraina

Care este țara europeană care plătește abonamentul...

Bună dimineața! O zi liniștită! / FOTO: Unsplash

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...

Este o veste bună pentru cele doua banci

pixel