Cum încearcă constructorii auto germani să se protejeze de taxele lui Trump

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Fabricanții europeni trimit în SUA de patru ori mai multe mașini decât americanii exportă în țările de pe Bătrânul continent. 

Audi, subsidiară a Volkswagen, intenționează să își consolideze prezența în Statele Unite, în timp ce Mercedes va crește producția în fabricile din America. Constructorii auto europeni caută soluții pentru a evita eventualele taxe vamale impuse de Donald Trump.

Donald Trump a majorat taxele vamale la aluminiu și oțel și a amenințat cu impunerea unor taxe suplimentare asupra importurilor din Mexic și Canada, precum și asupra tuturor automobilelor și semiconductorilor. Această situație pune o presiune suplimentară asupra producătorilor europeni, deja afectați de costurile ridicate și concurența din China.

Reuniune la Bruxelles pe tema taxelor vamale

La Bruxelles a avut loc o reuniune între Maros Sefcovic, comisarul european pentru comerț, și reprezentanți ai industriei auto, ai furnizorilor și producătorilor de baterii, pentru a discuta impactul tarifelor vamale. Sefcovic s-a întâlnit cu oficiali americani la Washington la începutul săptămânii și a remarcat o anumită deschidere spre reducerea tarifelor de ambele părți.

Audi și Mercedes își ajustează strategiile

Audi, care nu deține încă o fabrică în SUA, intenționează, totuși, să producă acolo modelele sale cheie și va anunța un amplasament pentru o uzină în acest an, a declarat președintele său pentru Reuters.

Mercedes-Benz, prin directorul său financiar Harald Wilhelm, a adus la cunoștința  investitorilor că marca germană de lux va reloca o parte mai mare din producție în fabrica sa din Tuscaloosa, Alabama, pentru a atenua efectele tensiunilor comerciale.

Exporturile auto europene către SUA

Anul trecut, exporturile europene de automobile către SUA au ajuns la 800.000 de unități, de patru ori mai mult decât exporturile americane către Europa. Potrivit JATO Dynamics, cei trei mari constructori auto germani au reprezentat 73% din exporturile UE către SUA.

„Oricare ar fi evoluția războiului comercial, constructorii auto germani sunt aproape întotdeauna perdanți”, a declarat Guillaume Dejean, expert în industria auto la Allianz Trade.

Totuși, Mercedes-Benz și BMW, care sunt mari exportatori din SUA, beneficiază de unități de producție în America, ceea ce le oferă o mai mare flexibilitate pentru a-și reorganiza producția și a se adapta la cererea locală.

Moment dificil pentru industria germană 

Directorul de achiziții al BMW a declarat la începutul săptămânii că producătorul auto nu vede necesitatea de a negocia un acord special pentru a fi exceptat de la taxele vamale americane, subliniind prezența sa semnificativă în Statele Unite și relațiile bune cu autoritățile din statul Carolina de Sud.

Oliver Zipse, președintele consiliului de administrație al BMW, a cerut Uniunii Europene să răspundă apelului lui Donald Trump și să reducă taxele vamale pentru exporturile de mașini provenite din SUA de la 10% la 2,5%, aliniindu-le la nivelul actual al taxelor americane pentru importurile europene. Această măsură ar avantaja BMW, care exportă anual 90.000 de mașini către Europa.

Disputele privind gestionarea taxelor vamale apar într-un moment dificil pentru industria auto germană, în condițiile în care VW caută să își reducă producția și să elimine locuri de muncă pentru a-și diminua costurile.

Guillaume Dejean a declarat că este mai urgent ca niciodată ca industria să găsească resursele necesare pentru a-și consolida apărarea împotriva concurenței și a tensiunilor comerciale.

„Este un exercițiu de echilibru: desigur, investițiile în noi piețe necesită bani, într-un moment în care fondurile sunt limitate”, a spus el. „Dar, dacă nu acum, atunci când?”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Europeană de Investiții / Foto: BEI
Acces gratuit la apă potabilă în aeroporturile din România. Ce spune Ministerul Transporturilor - FOTO: Freepik@EyeEm
Se modifică modul de acordare a alocațiilor pentru copii
Angajați
TVA / Foto: Freepik.com
masini de lux - FOTO: Freepik@maxmamchurov
Transportul aerian de mărfuri în România, în creștere cu aproape 10% în primele 9 luni din 2025 - FOTO: Freepik@eaktopapps

Recordul absolut pentru piața românească de artă sacră

O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...

Bursa de la București

Bursa de la București urcă

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante

Covrigi. Foto: Freepik.com

Topul patiseriilor din România. Ce arată cifrele

Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik

pixel