Cursul pentru ocupația: “Expert Achizitii Publice” este autorizat de Comisia de Autorizare a Furnizorilor de Formare Profesionala

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Giganții din mediul business care NU vor să plece din Rusia
Giganții din mediul business care NU vor să plece din Rusia
Un profesionist în achiziții publice este o persoană care a absolvit o formare postliceală în domeniul achizițiilor, a obținut o desemnare profesională de la o asociație certificată și lucrează în sectorul achizițiilor publice. Procesul necesar pentru a deveni profesionist în achiziții durează de la câteva luni la câțiva ani (în funcție de tipul de educație ales) și este compus dintr-o combinație de educație și experiență. Achiziția publică este un termen folosit pentru a descrie procesul de găsire a celei mai bune combinații de preț și serviciu pentru un anumit bun sau serviciu.

Oamenii care sunt în mod natural extrovertiți și lucrează bine cu cifrele au cel mai mare succes și găsesc o adevărată satisfacție în această carieră. Este important de remarcat că persoanele care nu sunt foarte sociabile sau au o problema de comunicare pot găsi dificil aspectul de negociere al acestei cariere. Cu toate acestea, există o serie de programe de formare pentru a ajuta profesioniștii în achiziții să depășească această problemă.
  
Prima cerință pentru a deveni un profesionist în achiziții este de a finaliza cu succes un curs pentru a obține o licență sau o diplomă de la o instituție de învățământ postliceală sau de educație acreditată. Acest lucru este esențial. Unele universități oferă un program de formare specific pentru achiziții, dar acestea sunt adesea programe lungi și nu toată lumea poate avea posibilitatea de a le urmă. De ce? Pentru că sunt o mulțime de persoane care au absolvit o altă școală sau universitate și se gândesc să schimbe carieră. Pentru unele persoane este destul de dificil să înceapă noi studii universitare. De aceea, un curs acreditat poate fi binevenit. Cursul pentru ocupatia: “Expert Achizitii Publice” este autorizat de Comisia de Autorizare a Furnizorilor de Formare Profesionala.
  
O certificare profesională este de neprețuit pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, deoarece oferă o anumită garanție potențialilor angajatori în ceea ce privește pregătirea, experiența și cunoștințele candidaților.
  
Nu este nevoie de o experiență în domeniul achizițiilor publice în acest caz, însă pentru a urma cursul este nevoie de o diplomă universitară sau un master. Există un examen final pe care fiecare candidat trebuie să îl promoveze pentru a obține desemnarea profesională.
  
Cunoașterea legislației actuale este foarte importantă și formează baza pentru aproape toate procesele de achiziție. Cursurile oferite de instituțiile acreditate se concentrează pe acest aspect al achizițiilor. Verifică detaliile cursurilor și vezi dacă există asemănări între cursurile pe care le-ai finalizat deja.  
  
Experiența de lucru în achiziții poate include procesarea cererilor de cumpărare, revizuirea ofertelor, gestionarea unei proceduri de ofertă și alte activități conexe. Deși negocierile reprezintă o componentă majoră a jobului unui profesionist în achiziții, foarte puțini oameni sunt capabili să câștige experiență folosind această abilitate fără certificare și educație. Această experiență de lucru este esențială pentru a te ajută să devii un profesionist în achiziții.
  
Un expert în achiziții poate lucra într-o instituție de stat sau poate oferi servicii de consultanță în achiziții. Ce înseamnă consultanță?
  
Consultanța în achiziții este un serviciu profesional oferit de oameni cu experiență vastă și expertiză în diverse aspecte ale achizițiilor. Achiziția, așa cum am specificat mai sus, este procesul de selectare a furnizorilor și de semnare a contractelor de achiziție de bunuri și servicii de către o companie. Tipurile de bunuri și valoarea totală în RON (sau Euro) a contractului variază foarte mult, în funcție de industrie și de dimensiunea companiei.
  
Pe lângă achizițiile tradiționale, implementarea sistemului a crescut semnificativ cererea de consultanți în achiziții. Acești consultanți trebuie să fie experți în domeniu, capabili să consilieze compania și personalul din sistem cu privire la care sunt cele mai bune practici și cum să folosească sistemul pentru a beneficia la maximum. Acest aspect al achizițiilor include și proiectarea și utilizarea sistemelor electronice de achiziție adică SEAP/SICAP. Aceste instrumente sunt din ce în ce mai populare ca mijloc de creștere a eficienței și de îmbunătățire a transparenței în cadrul organizației companiei.
  
Există două tipuri principale de companii care oferă servicii de consultanță în achiziții: mari companii multinaționale și firme de consultanță specifice furnizorilor. Toate firmele de consultanță oferă acces la experți în domeniu, care sunt angajați pentru a îndeplini o anumită sarcină sau funcție. Serviciile unui consultant sunt, în general, necesare în circumstanțe în care personalul intern nu are abilitățile necesare pentru a schimbă procesul curent de afaceri sau nu există un asemenea angajat în companie. Se așteaptă ca consultantul să plece la sfârșitul misiunii, iar personalul va finaliza cele necesare achiziției. În schimb, companiile și instituțiile de stat au, de obicei, proprii experți în achiziții publice.
  
Consultanții în achiziții călătoresc mult, lucrând pentru companii care au una dintre cele trei nevoi principale: revizuirea politicii de achiziții, îmbunătățirea procesului de afaceri actual sau implementarea unui sistem de achiziții. Încă o dată, subliniem cât este de important că, pentru a deveni consultant în achiziții, toți consultanții în achiziții să aibă studii superioare, certificare profesională și experiență semnificativă în domeniul achizițiilor.
  
Industria de consultanță în achiziții a crescut rapid în ultimii ani și este de așteptat să continue să crească în următorii 10-15 ani. S-a demonstrat că aplicarea unor concepte de achiziții binecunoscute economisește companiilor costuri reale, precum și timpul personalului. Economiile realizate sunt adesea realizate prin procese de afaceri mai bune sau prin negociere și nu necesită o reducere a serviciilor. Atunci când o companie angajează o firmă de consultanță în achiziții, solicită un plan detaliat al proiectului și revizuiește CV-urile consultanților alocați proiectului. Într-o asemenea echipa există un manager de proiect cu experiență și autoritate atribuit proiectului.    
  
Fie că dorești să devii expert în achiziții publice pentru instituția la care lucrezi sau să-ți deschizi propria firma de consultanță, un asemenea curs îți va deschide noi oportunități în carieră.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Registrul Comertului
Bărbat furios cu un telefon în mână
Decizia tribunalului
Dolari și ruble
Președintele SUA Joe Biden este furios pe saudiți / Foto: Casa Albă
Ministerul Finanțelor
Donald Trump / Foto: Arhiva Casei Albe / Flickr
Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Foto: Pexels.com
Bani / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Muncitor al ELCEN
Știrile dimineții

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi explorăm subiecte care aduc în prim-plan decizii...

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / Foto: EPA/ERIK S. LESSER / Agerpres
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps

Mine antitanc la Ikea! Gafă de proporții în Polonia

Un incident bizar în Polonia a dus la demiterea unui...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video

pixel