Dan Vardie: "Mașinile diesel nu mai au viitor"

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
UN bărbat alimentează mașina la benzinărie / Foto: Freepik
UN bărbat alimentează mașina la benzinărie / Foto: Freepik
EXCLUSIV
Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, a vorbit în cadrul emisiunii ”Totul despre bani” și pe tema mașinilor diesel.

Șeful APIA a declarat că mașinile diesel nu mai au viitor pe piața auto. În ciuda acestei perspective, Vardie a explicat motivul creșterii spectaculoase a vânzărilor de mașini diesel în ultimele două luni.

"Diesel nu are un viitor. Cineva m-a întrebat recent: 'Dar totuși, dacă nu are un viitor, cum vă explicați faptul că în ultimele două luni de zile a marcat o creștere spectaculoasă în vânzările de mașini noi?' Este adevărat. Am rugat colegii de la APIA să scoată niște date pentru că eram curios și am constatat că Dacia a pus la cale o strategie pentru modelul Duster. Noua Dacia Duster nu mai are motorizare diesel, deci a fost scoasă", a explicat Dan Vardie.

Citește și: Dan Vardie: Viitorul autoturismelor este unul nuclear

Oportunitatea de pe piață

Vardie a detaliat că Dacia a permis încă o perioadă de timp în care consumatorii pot comanda vechiul model Duster cu motor diesel. Această strategie a fost adoptată nu doar în România, ci în întreaga Europă, oferind consumatorilor libertatea de a-și achiziționa mașini diesel înainte de eliminarea completă a acestora de pe piață.

"Nu mai poți să cumperi mașină diesel Dacia Duster pentru că nu mai există. Cei de la Dacia au lăsat o perioadă de timp ca să poți comanda mașina veche cu motor diesel, tocmai în ideea că dacă mai sunt oameni care doresc acest model, să profite de această oportunitate, deoarece după jumătatea acestui an nu va mai fi posibil. Din cauza acestei oportunități de pe piață, brusc, numărul de mașini diesel noi înmatriculate a crescut", a declarat Vardie.

Dan Vardie a explicat că, până în 2035, va fi încă legal să deții o mașină diesel, dar avertizează că, în viitor, acestea vor deveni mai puțin populare și vor fi mai greu de vândut. 

"Mașină diesel de 50.000 de euro, de 20.000 de euro și vrei să o vinzi peste trei ani, peste cinci ani, că doar n-o să stai cu ea toată viața. E! Atunci când o să vrei să vinzi, o să constați că nu prea mai poți să o vinzi", a spus Vardie.

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Dragos Anastasiu / Foto: gov.ro
Contabilă la calculator / Foto: Freepik

RO e-Factura a devenit obligatorie pentru aceste entități

RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...

Alexandru Nazare
ANAF

ANAF urmează să aibă un nou șef

Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...

Bancnote
Noile telefoane Nothing
Bogdan Ivan și partenerii kazahi
Bursa de Valori București
Registrul Auto Roman
Ciprian Tătărușanu și Alin Dobre
George-Sergiu Niculescu
Foto: Freepik.com
Stradă din București, noaptea / Foto: Lawrence Krowdeed / Unsplash
Banca Națională a României

Cât aur şi valută are Banca Naţională în rezerve

La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...

DGAF
Foto: Facebook Finanțe Sed Lex
La birou / FOTO: Freepik
Emmanuel Macron / Foto: Banca Mondială / Flickr
Renault / FOTO: Unsplash

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Freepik.com

ANAF intră şi în cimitire: Fraudă cu monumente funerare

ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...

Strângere de mână / FOTO: Freepik

BBVA nu renunţă la preluarea Sabadell

Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...

Bursa / Foto: Freepik
Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru

pixel