Afacere de succes. Andreea Raicu, un exemplu de cum arată un business sănătos
Andreea Raicu, probabil una...
Supraviețuirea unui pasager care a scăpat printr-o ușă de urgență, la doar câteva secunde după ce zborul Air India s-a prăbușit omorând toți ceilalți aflați la bord, a readus în prim-plan o întrebare veche: există un „cel mai sigur loc” într-un avion? Mulți s-au grăbit să numească scaunul 11A drept cel norocos. Dar experții în aviație spun că lucrurile nu sunt atât de simple.
„Fiecare accident este diferit, iar supraviețuirea nu poate fi prezisă doar în funcție de locul din avion”, explică Mitchell Fox, director la Flight Safety Foundation, o organizație non-profit din SUA.
Pasagerul supraviețuitor, Viswashkumar Ramesh, ocupase locul 11A – aflat lângă o ieșire de urgență – în avionul Boeing 787 Dreamliner cu destinația Londra, care s-a prăbușit joi în Ahmedabad. El a reușit să iasă pe cont propriu din epava în flăcări. Deși pare că poziția i-a salvat viața, experții avertizează: nu întotdeauna 11A e „cheia”.
„În cazul de față, pentru că pasagerul stătea chiar lângă ieșirea de urgență, acela a fost evident locul cel mai sigur. Dar asta doar pentru această configurație de Boeing 787”, a declarat Ron Bartsch, președinte al AvLaw Aviation Consulting din Sydney.
Un studiu publicat de Popular Mechanics în 2007, care a analizat accidentele aviatice din 1971 încoace, a sugerat că pasagerii așezați în partea din spate a avionului au șanse mai mari de supraviețuire. Alți specialiști susțin că zona aripilor oferă mai multă stabilitate.
Totuși, poziționarea lângă o ieșire de urgență, așa cum s-a întâmplat în cazul lui Ramesh, crește șansele de evacuare rapidă – dacă ușa este funcțională. În cazul accidentului Air India, partea opusă a fuselajului a fost blocată de un zid, ceea ce a făcut ieșirea pe partea lui Ramesh salvatoare.
Incidentul din ianuarie anul trecut, când un panou cu mai multe șuruburi lipsă a sărit dintr-un Boeing 737 MAX în timpul zborului, lăsând un gol în fuselaj și avariind scaunul din apropiere, subliniază cât de imprevizibile pot fi riscurile – de data aceea, nimeni nu ocupa acel loc și nu s-au înregistrat victime.
De altfel, statul la margine de rând poate facilita evacuarea, dar vine cu riscul mai frecvent de a fi lovit de bagaje desprinse din compartimentele superioare – un pericol mai des întâlnit decât un accident aviatic major.
Specialiștii subliniază că cel mai eficient mod de a-ți crește șansele de supraviețuire este să acorzi atenție instructajului de siguranță de la începutul zborului – o rutină deseori ignorată.
Respectarea strictă a indicațiilor echipajului, inclusiv renunțarea la bagaje în timpul evacuării, a fost decisivă în salvarea celor 379 de pasageri și membri ai echipajului aflați la bordul unui zbor Japan Airlines, care s-a ciocnit în ianuarie anul trecut cu un avion al Gărzii de Coastă pe aeroportul Haneda din Tokyo. Cinci dintre cei șase membri ai echipajului avionului mic și-au pierdut viața.
Instructajele de siguranță oferă indicații esențiale: cum se prinde corect centura, cum se adoptă poziția de impact și cum să-ți planifici ruta de evacuare. Un sfat frecvent este să numeri rândurile până la cea mai apropiată ieșire - informație vitală dacă fumul reduce vizibilitatea.
Chiar dacă tragedii precum accidentul Air India șochează, progresele tehnologice în designul avioanelor sporesc semnificativ șansele de supraviețuire, explică Mitchell Fox. Iluminatul de urgență de pe podea, materialele mai puțin inflamabile, sistemele automate de detectare și stingere a incendiilor sau accesul îmbunătățit la ieșiri sunt doar câteva dintre inovațiile introduse în ultimii ani.
„S-au făcut progrese remarcabile în designul cabinelor, care cresc șansele de a supraviețui unui accident aviatic la sol sau în apropierea solului”, conchide Fox.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Andreea Raicu, probabil una...
CFR Călători trage un semnal de...
Toți contribuabilii, inclusiv...
Noile cărți electronice de identitate, emise cu...
România a produs, în primele...
În urma zvonurilor privind o...
Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...
După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...
Activiștii anti-turism de masă...
A fost depus la Senat un...
Restricțiile impuse de China...
Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...
Renault Group a lansat două...
Conflictul, reconcilierea și...
Escaladare periculoasă în...
Strategie Grains şi-a...
Sindicaliștii Metrorex...
Prețul petrolului a crescut cu...
Directoratul Național de...
Deficitul de cont curent a...
Leul s-a depreciat vineri, 13...
Un economist cu profil...
Programul Rabla Auto 2025...
Rusia susține că a testat cu...