Europenii, mai preocupați de sănătate decât de bani
29 mai, 13:27, de  Matei Ion
Consumatorii europeni sunt mai preocupați de sănătate decât de problemele financiare și de cele legate de locul de muncă, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19, potrivit studiului Deloitte State of Consumer Tracker.
Europenii s-au declarat îngrijorați în principal pentru sănătatea familiei
Europenii s-au declarat îngrijorați în principal pentru sănătatea familiei

Respondenții s-au declarat îngrijorați în principal pentru sănătatea familiei (62%) și pentru bunăstarea fizică (48%). De asemenea, studiul evidențiază apariția unor dificultăți financiare, 42% dintre consumatorii europeni plănuind să amâne cumpărările costisitoare, în timp ce 38% dintre ei sunt îngrijorați pentru stabilitatea locului de muncă. Tendințele europene sunt în linie cu cele globale, sănătatea familiei (65%) și bunăstarea fizică (54%) fiind principalele preocupări indicate și de respondenții la nivel global, urmate la distanță mare de problemele legate de situația financiară. Astfel, 43% dintre consumatorii la nivel global iau în calcul amânarea cumpărăturilor costisitoare și 41% din aceștia sunt îngrijorați pentru stabilitatea locului de muncă. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 15.000 de respondenți din 15 țări, dintre care șapte state europene - Franța, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda și Spania -, în a doua jumătate a lunii mai 2020.

Consumatorii din Spania sunt cei mai îngrijorați cu privire la sănătatea familiei lor (76%), urmați de cei din Franța (72%) și Irlanda (65%). În același timp, aceste trei țări se numără printre cele mai preocupate de bunăstarea fizică - Spania (70%), Franța și Irlanda (50%). La polul opus, Olanda este mai relaxată în privința problemelor legate de sănătatea familiei (43%) și bunăstare (32%). În ceea ce privește frica de a-și pierde locul de muncă, respondenții spanioli simt cea mai mare presiune (59%), urmați de italieni (45%) și britanici (38%).

„Influențate de anxietate, mentalitatea și comportamentul consumatorilor s-au schimbat și au intrat într-o nouă normalitate în timpul pandemiei de COVID-19, pe măsură ce oamenii și-au reajustat prioritățile. Fără îndoială, aceste schimbări au fost alimentate și de restricțiile anunțate de autorități, care au avut un impact asupra comerțului cu amănuntul încă de la începutul epidemiei. În contextul în care țara noastră beneficiază de servicii de internet de calitate, românii au fost mai înclinați spre cumpărături în mediul virtual, așa cum arată creșterea vânzărilor raportate de marii retaileri on-line”, a spus Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.

Analiști: Economia Germaniei se va redresa într-un an

Un sfert din consumatorii europeni spun că intenționează să cheltuiască mai mult pe alimente și 21% dintre aceștia pe bunuri de uz casnic în următoarele patru săptămâni, irlandezii și italienii fiind cei mai interesați de aceste categorii de bunuri. Chiar și în contextul îngrijorării pentru sănătate și siguranță, europenii încă preferă să facă cumpărături în mediul off-line, având în vedere că mai mult de jumătate dintre aceștia intenționează să meargă în magazine pentru a cumpăra alimente (72%) și bunuri de uz casnic (74%). De asemenea, în contextul în care tot mai multe persoane lucrează de acasă, consumatorii intenționează să cheltuiască mai mult pe servicii de internet și comunicații mobile, în principal în Olanda (17%), Spania (13%) și Germania (11%). În plus, pentru bunuri mai degrabă discreționare, cum ar fi mâncarea de la restaurant și cea comandată acasă, studiul subliniază că 26% dintre respondenții europeni vor să cheltuiască mai puțin.

În baza analizei comportamentului de consum, studiul delimitează patru profiluri ale consumatorilor. Profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenționează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe. Consumatorul care își face provizii, adică acela care intenționează să-și facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, este regăsit în principal în rândul italienilor (43%), britanicilor (41%) și irlandezilor (39%). Vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile, se regăsesc în principal în Germania (47%) și Marea Britanie (46%). Consumatorii comozi, numeroși în Irlanda, Marea Britanie (46%) și în Spania (41%), sunt cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate.

De asemenea, studiul subliniază că, în contextul actual, intenția europenilor de a economisi bani în următoarele patru săptămâni este, în medie, zero. Țările care se confruntă cu un nivel mai mic de îngrijorare pentru problemele financiare, precum Olanda, ai cărei locuitori sunt cel mai puțin preocupați de plățile pe care urmează să le facă (21%) sau de amânarea cumpărăturilor costisitoare (33%), sunt mai înclinate către economisire (18% dintre olandezi).

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker este realizat în baza unor chestionare aplicate bilunar în Australia, Canada, China, Coreea de Sud, Franța, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Spania și Statele Unite, folosind chestionare on-line. Mai multe detalii despre studiu sunt disponibile aici.

Crossuri parteneri

Ştiri Recomandate

Economia Germaniei începe să se redreseze

Economia germană se redresează de pe urma crizei...

Se reiau examenele pentru permis. Noile condiții

Examenele pentru obținerea permisului în București au...

Cîțu s-a împrumutat iar la bănci! Despre ce sumă este vorba

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat, luni,...

Știrile economice ale zilei. 13.07.2020

Știrile economice ale zilei.

Vor mai exista timbre? Ce a răspuns Horia Grigorescu VIDEO

Directorul general al Poștei Române, Horia Grigorescu, a...

Johnnie Walker, schimbat din 2021! Ce se întâmplă cu băutura

Johnnie Walker, cel mai vândut scotch whisky din lume,...

Cutremur în România, luni dimineaţa

Un cutremur cu magnitudinea 3,2 pe scara Richter s-a...

ITM: Amenzi în valoare de peste 5 milioane de lei

Reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă...

Coronavirus. ANTICORPI la covid-19. NU este o veste bună

Tot mai multe studii axate pe imunitate, respectiv pe...

Turism: ASIGURARE contra COVID-19

Agenţia de turism Cocktail Holidays a introdus gratuit, în toate pachetele...

Milionarii planetei fac un apel pentru taxarea SUPLIMENTARĂ

Un grup de 83 de milionari au făcut luni un apel pentru...

PERICOL MAJOR aproape de România. Rusia e slabă azi, dar...

Analistul de politică externă Iulian Chifu a analizat...

Înmatricularea auto. MODIFICĂRI importante. Ce se întâmplă

Ministerul Afacerilor Interne a postat pe site-ul...

SUA. Navă militară, ÎN FLĂCĂRI! Incendiul, de durată VIDEO

O explozie urmată de un incendiu spectaculos a rănit...

Coronavirus. Bulgaria redeschide barurile de noapte

Cluburile de noapte se vor redeschide luni în Bulgaria,...

Eugen Teodorovici și-a anunțat candidatura la șefia PSD

Fostul ministru al Finanţelor, Eugen Teodorovici, şi-a...

Gigantul Ubisoft, confruntat cu un uriaș scandal sexual

Ubisoft, cea mai mare companie de jocuri video din...

Covid-19. Restricții majore la intrarea în Ungaria

Ungaria trebuie să-şi păstreze siguranţa, să împiedice...

Vedetele de la Bollywood, infectate cu SARS-CoV-2

Trei generaţii din familia Bachchan de actori de la...

Covid-19. Teste serologice rapide, disponibile în farmacii

Un decret emis recent de Guvernul de la Paris...

Avertisment. Noul coronavirus este deja cu 30% MAI CONTAGIOS

Informația vine din Hong Kong, acolo unde profesorul...

Primarul orașului Hațeg, bolnav de Covid-19

 Primarul oraşului Haţeg, Marcel Goia, a fost depistat...

Activele fondurilor de pensii facultative, în creștere

Fondurile de pensii facultative aveau active în valoare...

TAXĂ nouă din 2021! Despre ce este vorba

În România urmeză să intre în vigoare o nouă prevedere...

Prognoză meteo. Ce se întâmplă cu vremea din București

Pe parcursul zilei de duminică (12 iulie) vremea va fi...

Crossuri parteneri
DCMedical.ro
DCMedical.ro
DefenseRomania.ro
DefenseRomania.ro
StiriDiaspora.ro
StiriDiaspora.ro
DCNews.ro
DCNews.ro