Facebook și-a modificat logoul. Experții au păreri diferite

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Se spune că literele mari transmit încredere
Se spune că literele mari transmit încredere
Compania Facebook și-a schimbat logoul, într-o încercare de a diferenția aplicația și platforma web cu același nume de compania care deține și alte produse și servicii, precum Instagram sau WhatsApp, potrivit unui anunț făcut pe blogul oficial.

Noul logo al companiei este numele său scris cu litere mari. Schimbarea are mai multe implicații, potrivit experților în branding. De exemplu, când cineva scrie pe internet cu litere mari înseamnă, de obicei, că țipă sau are tonul ridicat și că dorește să atragă atenția. Totodată, literele mari folosite într-un logo transmit încredere.

Noul logo are menirea să transmită „optimism”, iar efortul de rebranding este concentrat pe „claritate”, „empatie” și „crearea de spațiu”, potrivit unui anunț făcut de companie. Aplicația Facebook își va păstra logoul actual, precizează Mediafax.

Decizia a fost criticată de Elizabeth Warren, candidat la alegerile prezidențiale din SUA. „Cei de la Facebook pot să facă rebranding cât doresc, dar nu pot ascunde faptul că au devenit prea mari și prea puternici”, a scris senatorul pe Twitter. Warren este un politician care cere separarea în părți mai mici a marilor companii din tehnologie, pe motiv că acestea au devenit mult prea influente.

Citește și Facebook ”promovează jurnalism de calitate” doar cu presa americană

Unii analiști cred că prin schimbarea logoului, Facebook își schimbă strategia de marketing, prin sublinierea faptului că este o corporație cu o ofertă diversificată de produse și servicii. Alți experți susțin că Facebook încearcă să promoveze o nouă imagine, proaspătă, după numeroasele scandaluri în care rețeaua sa de socializare a fost implicată.

Compania dorește să „repornească discuția despre brand”, crede Lisa Marie Nelson, specialist în marketing și branding. „Ar putea fi ocazia să atragă atenția de la alte lucruri”, a declarat ea, pentru publicația Washington Post. Noul font minimalist folosit pentru logo include spații mari între litere. Logoul se schimbă în funcție de contextul din jur și uneori include un gradient sau culori solide.

Fontul folosit în logouri poate transmite mesaje. Băncile și alte instituții financiare preferă, de obicei, să folosească litere mari pentru a transmite încredere și siguranță, potrivit lui Carolina de Bartolo, expert în tipografie, citat de Washington Post.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Premierul Ilie Bolojan / Foto: Guvernul României
TVA / Foto: DCBusiness
Pompe de petrol
Investiții / Foto: Freepik
Vedere aeriană a unei localități / Foto: Freepik
Volodimir Zelenski și Ursula von der Leyen
Bursa de Valori București
Centre de date / FOTO: Freepik
Bărbat cu umbrelă roșie merge prin ploaie / Foto: MTI
Pensionari
Donald Trump și fii săi, Eric Trump și Donald Trump Jr. la Casa Albă
Dosare / Foto: Arhivă
ANAF și insolvența / Foto: DCBusiness
În 2021 erau 9.600 de pensii speciale
ABandonul nou născuților a devenit un fenomen extrem de grav
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Goldman Sachs, New York
Întâlnirea dintre Donald Trump și Vladimir Putin în Alaska
Date personale / Foto: Freepik
Vladimir Putin și Donald Trump în timpul întâlnirii din Alaska

Trump după întrevederea cu Putin: O întâlnire de nota 10

Președintele american Donald Trump a confirmat, într-un...

Mihail Hodorkovski la Kiev, în 2014
Furtună
Vladimir Putin și Donald Trump în timpul întâlnirii din Alaska
Transelectrica / FOTO: Facebook
Dosare
Bucureștiu în 1888

pixel