Factura de 70.000 lei pentru telefonie mobilă, primită de o femeie din Sighetu Marmației

Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: sighet247
Foto: sighet247
O femeie din Sighetul Marmației a avut un șoc când a primit factura pentru telefonie mobilă.  

Aceasta a fost înștiințată că are de plată 70.111,19 lei pentru serviciile de telefonie mobilă pentru luna mai.

Compania de telefonie mobilă susține că nu este nicio eroare de facturare și că factura trebuie achitată. 

După ce i-a stat inima în loc preț de câteva clipe, după ce și soțul acesteia și alți vecini de bloc au confirmat cu toții că bine vede suma de plată, a urmat bineînțeles un șoc emoțional puternic și inevitabilul drum la cel mai apropiat magazin pentru a cere explicații.

Angajatele magazinului susțin că cel mai probabil telefonul a fost virusat și a inițiat singur apeluri interminabile către numere cu plată la prețuri foarte mari / minut prin țări exotice.

Familia afectată de această factură a luat legătura cu un avocat, care a formulat o cerere în scris către companie prin care cer explicații și așteaptă răspunsul oficial pentru a putea acționa în consecință, potrivit sighet247.ro.

Citește și: Cum puteți scăpa de penalitățile de ÎNTÂRZIERE la PLATA FACTURII

"În cazul nefericit în care ați înregistrat o întârziere la plata facturilor de TV, internet sau telefonie vi s-au solicitat probabil de către operator și penalități de întârziere. De obicei acestea se învârt în jurul valorii de 0,5% din contravaloarea facturii pe fiecare zi de întârziere. 

Clauze abuzive

Instanțele au stabilit însă în practica lor că o asemenea penalitate, deși prevăzută în contract și acceptată implicit de către consumator, este abuzivă și nu poate produce efecte, întrucât încalcă legislația protecției consumatorului, Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive. 

Despăgubire mare

Prin aplicarea unei astfel de clauze, sumele datorate cu titlu de penalități de întârziere ar putea ajunge să depășească contravaloarea facturii, constituind o despăgubire nejustificat de mare pe care consumatorul trebuie să i-o plătească operatorului", a declarat Sima.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Navă cargo / Foto: Freepik

Exporturile Chinei depăşesc toate estimările

Exporturile Chinei au depăşit estimările luna trecută,...

Firmele româneşti pot folosi Ciprul ca bază pentru afaceri în regiune / Foto: Pexels
BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB
FOTO: Freepik

Marele absent de la Salonul Auto de la München

Unul dintre cei mai importanți jucători din piața...

Ce a spus Budăi depsre alocații în 2023
ANAF comite erori de calcul
Freepik.com
Freepik.com
Inspectorii ANPC au aplicat amenzi
Diana Buzoianu
Pilonul III de pensii
Freepik.com
Pensionari
Foto: Freepik.com
Contribuabilii vor putea beneficia de noi facilități
FOTO: Freepik@wirestock
Inflație / Grafică: DCBusiness
Freepik.com
Alexandru Petrescu, șeful ASF
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Muncitor în fabrică / FOTO: Freepik
O precizare extrem de importantă pentru toți pensionarii
Avion / FOTO: Freepik

pixel