Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Producătorul auto american a informat miercuri că va închide până la sfârşitul lunii iunie toate unităţile din Rusia în care produce automobile, din cauza rezultatelor sub aşteptări ale subsidiarei sale ruse, Ford Sollers. În 2011 a fost înfiinţată societatea mixtă Ford Sollers care producea şapte modele la trei fabrici. Astfel Ford Focus şi Mondeo erau produse la Vsevolozhsk, Explorer, Kuga şi unele modele Transit la Elabuga (în Tatarstan) iar Fiesta şi EcoSport în Naberezhnye Chelny, tot în Tatarstan.
La Elabuga va fi închisă unitatea care produce motoare şi va rămâne deschisă uzina unde se fabrică vehiculele comerciale Ford Transit. Fabricile din Rusia ale Ford au o capacitate totală de producţie de 360.000 de vehicule pe an.
Scăderea profiturilor
Ford intenţionează să continue fabricarea şi vânzarea vehiculelor comerciale în Rusia, care era odată a doua mare piaţă auto din Europa şi un magnet pentru investiţiile producătorilor auto din întreaga lume. Totuşi, în ultimii ani companiile auto s-au confruntat cu scăderea profiturilor, din cauza încetinirii economiei, a fluctuaţiilor rublei şi a problemelor geopolitice.
Citește și Un gigant auto are planuri mari în România
Toate acestea au dus la scăderea cererii, iar anul trecut fabricile din Rusia au produs 1,56 milioane de maşini, faţă de 1,97 milioane în 2012. Restructurarea va implica "costuri excepţionale înainte de taxe de aproximativ 450-550 de milioane de dolari". Acestea fac parte din costurile de 11 miliarde de dolari anunţate anterior pentru restructurarea operaţiunilor din regiunile neprofitabile, a anunţat producătorul auto american.
Reducere cheltuieli
În urmă cu trei ani, Ford s-a retras din Japonia şi Indonezia, pentru a-şi reduce pierderile. Ieşirea Ford de pe piaţa rusă vine la patru ani după ce rivala americană General Motors s-a retras din Rusia. Recent, Ford a anunţat că va elimina "mai multe mii" de locuri de muncă, va ieşi de pe pieţele neprofitabile şi va înceta să mai producă vehicule care îi provoacă pierderi, precum C-Max, totul în conformitate cu un plan de relansare al cărui obiectiv este atingerea unei marje operaţionale de 6% în Europa.
Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent şi pe piaţa din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...