Germania cere modificarea legislaţiei care interzice vânzarea în UE de automobile noi cu motoare termice din 2035

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Germania vrea să negocieze interzicerea maşinilor cu motoare pe combustie.

Germania a cerut Uniunii Europene să propună reglementări care să permită maşinilor cu motoare pe combustie ce folosesc combustibili cu carbon neutru să fie vândute în Europa după 2035, data convenită de UE pentru ca toate maşinile noi să aibă emisii zero, transmite Reuters.

Parlamentul European a aprobat, luna aceasta, printr-un vot final, un proiect de regulament care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035, ca parte a pachetului "Pregătiţi pentru 55".

Noua legislaţie stabileşte calea de urmat pentru a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare noi până în 2035. Este vorba de un obiectiv aplicabil întregului parc de vehicule de la nivelul Uniunii ce presupune reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi, comparativ cu 2021. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.

În urma implementării noii legislaţii, va fi imposibilă vânzarea în UE a maşinilor noi cu motoare pe combustie. Legea este menită să accelereze trecerea Europei la vehiculele electrice, pentru combaterea schimbărilor climatice. Dar Germania caută un spaţiu de negociere pentru motoarele pe combustie care folosesc combustibili produşi prin folosirea electricităţii sau e-combustibili.

"CE ar trebui să vină cu o propunere privind modul de folosire al e-combustibililor sau cum pot funcţiona motoare pe combustie care folosesc combustibili cu carbon neutru", a declarat secretarul german de stat pentru Transporturi, Michael Theurer.

El a explicat că Germania crede că vehiculele electrice alimentate pe baterii "sunt calea de urmat", dar vrea să vadă sprijinite şi alte tehnologii fără CO2.

"Avem nevoie de hidrogen şi, de asemenea, de e-combustibili, în special la vehiculele grele, la camioanele de transport", susţine oficialul german.

Germania este ţara de origine a marilor producători auto, inclusiv Volkswagen, care s-au angajat să producă doar maşini electrice în Europa din 2033, şi BMW, care a avertizat în legătură cu efectele interzicerii maşinilor cu motoare pe combustie în UE, din 2035.

Comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, a declarat că mulţi din cei implicaţi în sectorul transporturilor împărtăşesc temerile Germaniei. "Cred că discuţia nu s-a încheiat, chiar dacă s-a votat", a afirmat la o conferinţă de presă Adina Vălean.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Ștefan Nanu, Alexandru Nazare, Alexandru Petresci și Radu Hanga
Ghișeu / Foto: Freepik
Montare de panouri solare / Foto: Freepik
Spital / Foto: Freepik
Urs pe șoseaua Transalpina
Podul Băneasa
Furtună / Foto: MTI
Irigații / Foto: Freepik
O femeie vorbește cu un angajat al unei benzinării / Foto: Freepik
Minitari / Foto: Laurentiu Turoi / MApN
Camp petrolier / Foto: Freepik
Centrala nucleară de la Ostrovet, Belarus
Date ROBOR și IRCC
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe
Administrator de firmă / Foto: Freepik
Programul Rabla
Magazin Loro Piana
Factură energie electrică
Amazon Iași
Clădire cu risc seismic
Curs valutar
ANAF / Foto: DCBUsiness
Temu / Foto: DCBusiness
Rovinieta

pixel