Germania, undă verde pentru participarea Chinei în portul Hamburg

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
După luni de discuții, Germnia a spus DA
După luni de discuții, Germnia a spus DA
Guvernul german a confirmat miercuri controversata autorizație acordată unui grup chinez în vederea achiziționării de acțiuni ale unui terminal portuar din Hamburg.

"Decizia cabinetului din 31 octombrie 2022, care a limitat transferul de titluri la mai puțin de 25%, rămâne neschimbată", a precizat guvernul condus de premierul Olaf Scholz într-un comunicat.

La sfârșitul lunii octombrie a anului trecut, Berlinul a decis autorizeze controversata investiție a grupului chinez Cosco într-un terminal din cel mai mare port comercial al Germaniei. Participația vândută a fost limitată la 24,9%, în încercarea de a-i liniști pe oponenții acestei tranzacții, inclusiv pe cei din cadrul guvernului.

După adoptarea acestei decizii, terminalul în cauză a fost clasificat drept "infrastructură critică" de către BSI, o administrație germană independentă responsabilă cu securitatea informatică. O clasificare care presupune, printre altele, o supraveghere sporită asupra acționarului străin. 

În legătură cu această clasificare, Ministerul Economiei a anunțat în aprilie că va revizui autorizația de investiție. Iar miercuri, Berlinul nu a oferit detalii privind motivele care au stat la baza aprobării sale finale.

Investiția chineză a fost apărată în special de cancelarul Olaf Scholz, fost primar al orașului Hamburg, alți membri ai echipei sale, precum vicecancelarul ecologist Robert Habeck fiind împotrivă de la bun început. Prin urmare, s-a impus găsirea unui compromis care, într-un final, a însemnat limitarea valorii participației chineze, anunțată, inițial de 35%. 

Hamburg este cel mai mare port comercial al Germaniei și al treilea ca mărime din Europa, după Rotterdam (Olanda) și Anvers (Belgia). Cosco este principalul armator chinez. Numărându-se printre cei mai mari parteneri economici ai Germaniei și reprezentând o piață vitală pentru puternicul său sector auto, China a fost mult timp cruțată de Berlin, care însă și-a înăsprit tonul față de Beijing în ultimul an. 

Miniștrii Verzilor cer mai multă fermitate față de Beijing, amintind de amenințările recurente ale acestuia la adresa Taiwanului și de abuzurile de care sunt acuzate autoritățile chineze împotriva uigurilor din regiunea Xinjiang. Germania spune că este în conformitate cu doctrina UE privind China să "reducă riscurile" create de dependența economică față de această țară, fără a se "decupla" de imensa sa piață.

Citește și Care vor fi cele mai mari puteri economice ale lumii la sfârșitul acestui deceniu

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Pensionari
Foto: Freepik.com
Contribuabilii vor putea beneficia de noi facilități
FOTO: Freepik@wirestock
Inflație / Grafică: DCBusiness
Freepik.com
Alexandru Petrescu, șeful ASF
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Muncitor în fabrică / FOTO: Freepik
O precizare extrem de importantă pentru toți pensionarii
Avion / FOTO: Freepik
Chatgpt. Freepik.com
Freepik.com
Uniunea Europeana
Bursa de la București / FOTO: Facebook
freepik.com
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Freepik.com
Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Importurile europene țin pe linia de plutire gigantul Maersk

Maersk ridică prognoza de profit pe fondul rezilienței...


pixel