Germanii vor să domine piața auto de mașini electrice deși sunt departe de succesul Tesla

Autor: Vlad Roibu
Data publicării:
Uzină auto
Uzină auto
În ultimii ani, constructorii auto germani au anunţat planuri ambiţioase de tranziţie la automobilele electrice pentru a contesta poziţia dominantă a Tesla Inc. pe acest segment. Cu toate acestea, germanii au rămas şi mai mult în urma gigantului auto american.

În prima jumătate a acestui an, Tesla a livrat 889.015 de automobile electrice, adică mai mult decât au livrat împreună Volkswagen AG, BMW AG, Mercedes-Benz Group AG şi Porsche AG.

În timp ce producătorii germani sunt blocaţi în negocieri dificile cu sindicatele pentru modernizarea facilităţilor de producţie care datează din perioada motoarelor pe combustie, Tesla intenţionează să îşi extindă uzina din Germania şi, în paralel, se pregăteşte să construiască o nouă uzină în Mexic.

"Tesla este încă mult în faţa constructorilor germani pe toate pieţele importante. Constructorii germani sunt presaţi să majoreze volumele pentru a ajunge la economiile de scară necesare pentru a face automobilele electrice profitabile", spune Matthias Schmidt, analist pe piaţa auto.

Constructorii germani au înflorit în trecut pentru că au perfecţionat producţia de vehicule care rulau pe benzină şi motorină, cu sute de producători locali de componente care îi aprovizionau cu cutii de viteze, injectoare de combustibili şi arbori cotiţi. Acum că vehiculele pe baterie sunt pe primul plan, avantajul oferit constructorilor germani de politica "Vorsprung durch Technik" (-Avans prin tehnologie-nr.) s-a evaporat.

Economia europeană pune piedici tranziției la automobilele electrice

În cea mai mare economie a Europei, presiunile inflaţioniste, lipsa de muncitori calificaţi şi preţurile mari la energie se adaugă provocărilor structurale ridicate de tranziţia la vehiculele electrice. Potrivit unui sondaj Ifo Institute publicat luna aceasta, aşteptările constructorilor auto germani sunt la cel mai scăzut nivel de după criza financiară din 2008.

Însă cea mai mare ameninţare la adresa producătorilor germani este slăbirea poziţiei lor în China. Timp de decenii VW, BMW şi Mercedes au dominat vânzările de automobile cu motoare pe combustie în China, cea mai mare piaţă auto din lume, însă recent au căzut în urma mărcilor chineze care au reuşit să lanseze vehicule electrice accesibile şi tehnologie adecvată gusturilor locale.

Companiile germane generează în continuare profituri consistente din vânzarea de modele pe combustie, inclusiv în China. Mercedes şi BMW nu urmează exemplul Tesla de a ieşi de pe segmentele premium şi de asemenea îşi dublează vânzările de vehicule electrice de la un an la altul. Planurile constructorilor germani de a introduce platforme dedicate vehiculelor electrice la mijlocul acestui deceniu, în ideea de a reduce costul vehiculelor electrice, ar putea modifica dinamica.

"Următoarea generaţie de platforme de vehicule electrice din partea germanilor ar putea să schimbe lucrurile. Tot atunci vom vedea un avans puternic din partea lor, inclusiv în China", a apreciat Michael Dean, analist la Bloomberg Intelligence.

Citește și: Volvo a luat o decizie radicală și intră în competiție directă cu Tesla

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump

pixel