Gigantul Aribus are probleme mari, dificil de depășit
Autor: Delia Gheață
Data publicării:
Foto: Airbus.com
Foto: Airbus.com
Industria aerospațială este afectată în continuare de consecințele pandemiei, care a lăsat mulți furnizori într-o situație financiară dificilă.

Livrările de avioane ale Airbus au înregistrat în luna septembrie un ritm mai lent comparativ cu anul trecut, ceea ce pune sub semnul întrebării capacitatea grupului aeronautic european de a atinge ținta anuală revizuită, conform unor analiști și surse din industrie, citate de Reuters. Această încetinire vine într-un moment crucial pentru companie, care deja se confruntă cu dificultăți legate de lanțurile de aprovizionare și de lipsa forței de muncă calificate.

Airbus a redus obiectivul anual

În iulie 2023, Airbus, cel mai mare producător mondial de avioane, a redus prognoza anuală de livrări de la 800 la 770 de aeronave, pe fondul dificultăților din industrie. Totodată, compania a amânat până în 2027 atingerea obiectivului de a produce 75 de avioane cu fuselaj îngust pe lună, un obiectiv inițial prevăzut pentru 2026. Această schimbare a venit ca urmare a problemelor întâmpinate în lanțul de aprovizionare și a încetinirii ritmului de producție.

Industria aerospațială este afectată în continuare de consecințele pandemiei, care a lăsat mulți furnizori într-o situație financiară dificilă. Aceste dificultăți s-au resimțit în mod special în lipsa de personal calificat, ceea ce afectează negativ stabilitatea livrărilor.

Livrările de motoare pentru A320, un punct critic

Unul dintre principalele motive pentru această încetinire este legat de livrările de motoare pentru gama A320, cel mai bine vândut model al companiei. Guillaume Faury, directorul general al Airbus, a declarat că livrările de motoare s-au deteriorat „semnificativ” în ultimele luni. Acest lucru a forțat grupul să-și revizuiască în scădere previziunile privind producția, fapt care a generat frustrări la nivelul conducerii companiei.

"Furnizorii de motoare vor trebui să se confrunte cu consecințele întârzierilor", a avertizat Faury, subliniind că întârzierile constante pot avea un impact serios asupra capacității Airbus de a respecta termenele de livrare. Pe lângă întârzierile motoarelor, Airbus se confruntă și cu deficitul de scaune și componente pentru cabine, care afectează producția.

Producția sub presiune

Conform datelor consultate de Reuters, Airbus a livrat în primele săptămâni din septembrie aproximativ 30 de aeronave, ridicând numărul total de livrări pentru anul în curs la 477. Dacă acest ritm se menține, compania ar putea încheia luna cu 36 de avioane livrate, ceea ce ar duce totalul anual la aproximativ 483 de aeronave – sub nivelul de 488 înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.

Aceste cifre stârnesc îngrijorări cu privire la capacitatea Airbus de a atinge ținta de 770 de aeronave până la sfârșitul anului. În plus, analiștii sunt sceptici în privința posibilității de creștere a producției în 2024.

Perspective incerte pentru viitor

Sash Tusa, analist la Agency Partners, avertizează că există un risc mai mare de „deteriorare semnificativă” a performanțelor, mai degrabă decât o revizuire în creștere a obiectivelor de livrare. „Se mențin îngrijorările privind majorarea producției dincolo de 2024”, a declarat Tusa. Acest lucru ar putea pune și mai multă presiune pe Airbus în următorii ani, în special dacă problemele legate de lanțurile de aprovizionare și livrările de motoare persistă.

În ciuda acestor provocări, Airbus a reușit să livreze 735 de avioane în 2023, depășind ușor obiectivul inițial de 720 de unități. Cu toate acestea, realizarea acestui obiectiv pentru 2024 va depinde în mare măsură de capacitatea companiei de a-și rezolva problemele actuale de producție și aprovizionare.

Întârzierile afectează piața globală

Întârzierile în livrările de avioane nu afectează doar Airbus, ci și companiile aeriene care așteaptă aceste aeronave pentru a-și extinde flotele sau pentru a înlocui modele vechi. Aceste întârzieri pot influența planurile de extindere ale companiilor aeriene, în special în contextul revenirii cererii pentru transportul aerian după pandemie.

Deficitul de aeronave noi ar putea crea un efect de domino pe piață, împingând companiile aeriene să amâne planurile de extindere și modernizare, afectând astfel veniturile și planurile de investiții ale acestora.

Concluzie: Airbus sub presiune

Airbus, în ciuda faptului că rămâne lider mondial în producția de aeronave, se confruntă cu provocări majore legate de lanțurile de aprovizionare, în special în ceea ce privește motoarele și componentele de cabină. Livrările mai lente din septembrie pun sub semnul întrebării capacitatea companiei de a atinge ținta revizuită de 770 de aeronave pentru 2023, în ciuda faptului că anul trecut a depășit obiectivul de livrări.

Pe măsură ce industria aerospațială globală încearcă să se redreseze după impactul pandemiei, rămâne de văzut dacă Airbus va reuși să își rezolve problemele și să își îndeplinească obiectivele de producție pe termen lung, mai ales în contextul unei cereri globale tot mai mari pentru aeronave eficiente și sustenabile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Investiții în infrastructura energetică / Foto: Freepik
Plată / Foto: Freepik

Ce este noul sistem de plăți Wero, lansat în Europa

Un proiect la care băncile europene au lucrat în secret...

Lei românești / sursa foto: Freepik.com @Vlad Ispas
Foto: Airbus.com

Gigantul Aribus are probleme mari, dificil de depășit

Industria aerospațială este afectată în continuare de...

Calorifer cu repartitor / Foto: Freepik
Forvia / FOTO: Facebook
Inflație / FOTO: Freepik

Vești bune din SUA privind inflația, care rămâne o provocare

Elementul care ar putea da totul peste cap în această...

Vreme instabilă
Transgaz
Leonardo Badea - BNR
Salariile se vor mări la ANAF și în Ministerul Finanțelor

Amnistia fiscală. Modificări care creează confuzie

Guvernul României a adus schimbări importante în...

Rusia / sursa foto: Freepik.com / @fabrikasimf
Lingouri și monede de aur / sursa foto: Freepik.com

Prețul aurului, la un nou record global în 2024 (Analiză)

Preţul aurului a crescut cu peste 800%, în ultimele două...

Panouri fotovoltaice / sursa foto: Freepik.com
Eoliene offshore / Foto: Freepik
Programatori / Foto: Freepik

Salariile în IT variază între 4.500 lei și 10.000 de lei

IT-ul din România continuă să conducă în topul salariilor.

O lovitură puternică pentru agricultori
Banca Centrală Europeană / Foto: BCE / Flickr
Inundație / Foto: Arhivă
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Muncitori montează panouri solare pe acoperișul unei case / Freepik
Apel umanitar
Boeing 737 Max / FOTO: Unsplash
Bună dimineață! Să aveți o săptămână liniștită!
Deschidere Popeyes

pixel