Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
"Aceasta ar putea fi cea mai gravă criză de la embargoul petrolier și revoluția iraniană din anii 1970", a declarat Yergin, menționând, pentru Business Insider, că sistemele de aprovizionare, logistică și de plată au fost perturbate.
De amintit că, pe 17 octombrie 1973, a avut loc prima criză petrolieră din lume, considerată până în prezent cea mai mare din istorie. În acea zi, țările arabe producătoare de petrol au refuzat să aprovizioneze cu petrol țările care au luat partea Israelului în conflictul cu Egipt și Siria.
Scăderea exporturilor de petrol rusesc ar putea semăna, în cele din urmă, cu situația din Iran din 1978-1979, când sectorul petrolier s-a confruntat simultan cu o revoluție internă și cu o înghețare a activelor de către guvernul american, este de părere Jeff Curry, șef departament la Goldman Sachs Group.
Care este cauza scăderii ofertei pe piața petrolului
Petrolul se tranzacționează la maximele ultimilor zece ani, într-un interval cuprins între 110 și 130 de dolari pe baril.
Aproximativ 66% din petrolul rusesc se luptă acum să găsească cumpărători, au declarat analiștii de la JPMorgan Chase. Din cauza cererii scăzute, traderul de petrol Trafigura Group oferă țițeiul rusesc Urals la cel mai mare discount de până acum față de prețul de referință Brent. Compania europeană de petrol și gaze Shell a cumpărat țiței rusesc Urals la un discount record de 28,5 dolari pe baril față de Brent. Shell va continua să cumpere petrol și gaze din Rusia, dar își va reduce achizițiile pe măsură ce vor apărea furnizori alternativi de energie.
Problemă de reputație
Cu toate acestea, companiile occidentale își restrâng propria cooperare cu Rusia. "Ceea ce nu am mai văzut până acum este o mare problemă de reputație atunci când companiile nu vor să facă afaceri cu Rusia", a subliniat Daniel Yergin. Expertul a declarat că este pentru prima dată când marile companii petroliere refuză să investească în Rusia: BP și Shell din Marea Britanie, Equinor din Norvegia și ExxonMobil din SUA părăsesc țara.
Citește și Isterie cu prețul benzinei. Anunț al ministrului Energiei. Ion Tache: Este o ȘMECHERIE
Business Insider notează că Occidentul a îngreunat mult mai mult pentru companiile rusești transportul de petrol și gaze, având în vedere interdicția de intrare a navelor în porturile europene. Logistica a fost îngreunată, printre altele, de decizia unor transportatori mondiali de a refuza să coopereze cu furnizorii ruși. Operatorul danez de nave pentru containere A.P. Moller-Maersk A/S a anunțat că va suspenda temporar operațiunile în porturile rusești. Liniile mari de transport de containere, cum ar fi CMA CGM din Franța și MSC din Elveția, au suspendat, de asemenea, transporturile către și dinspre Rusia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...