Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
”Revendicările profesorilor sunt îndreptățite și care trebuiau rezolvate de mult timp”, a ținut să precizeze profesorul de economie Mircea Coșea de la bun început. Din punctul meu de vedere, a continuat el, ”cei care lucrează în învățământ reprezintă un detașament de importanță vitală pentru națiune, pentru că ei pregătesc investiția pentru viitor. O națiune care nu are o generație bine pregătită nu poate să spere la un viitor ca lumea, iar o generație bine pregătită depinde de cum sunt pregătiți profesorii”, a subliniat invitatul emisiunii ”Totul despre bani”.
Două țări care au făcut miracole în învățământ
Ducându-și ideea mai departe, Micea Coșea a menționat că ”experiența internațională este însă foarte clară în acest sens. Sunt două țări care au făcut miracole în ultimii 25 de ani: Irlanda și Finlanda. Aceste țări au pus un accent deosebit pe educație, iar unul dintre capitolele importante ale acestui accent este acela al motivării celor care lucrează în învățământ. Motivare materială, adică prin ceea ce trebuie să primească dascălii. â
Este însă forță activă
Calculele care sunt astăzi de notorietate arată că nivelul de salarizare din învățământ este aproape egal cu cel al așa-numitei categorii defavorizate în România. O categorie care a fost susținută de către actuala guvernare prin ajutoare sociale, vouchere și așa mai departe. De obicei pensionarii, ei erau cei care intrau în această categorie. Iată însă că avem și o categorie care este forță activă și care trăiește tot cu 2000-2500 de lei pe lună.
Personal necalificat care câștigă mai bine
Dacă am face comparație a importanței acestui serviciu de interes național pe care îl face învățământul cu alte ramuri de activitate, o să vedem că există personal necalificat, personal de serviciu care câștigă mai mult decât un profesor după 25 de ani. Deci revendicările sunt justificate din acest punct de vedere. Este o neglijență a guvernelor din ultima perioadă de 10-15 ani, care nu au alocat învățământului procentul care l-au promis din PIB, iar marile lucrări, în ghilimele, care s-au făcut pentru modernizarea învățământului, cum ar fi programul ”România educată” sau actualele legi ale învățământului la care se lucrează la Ministerul Educației privesc învățământul din multe puncte de vedere: unele corecte, altele mai puțin, altele sunt aproape fără importanță, dar neglijează cu totul motivarea acestor oameni care lucrează în învățământ.
Nu ar trebui să ne mirăm
Ne mirăm că există profesori care nu au pregătirea necesară. Nu ar trebui să ne mirăm, pentru că ajung în învățământ cei care nu se duc în altă parte, care nu au cum să se ducă pentru că nu au pregătirea. Iar cei care au pregătire, cei mai mulți dintre ei migrează și ajung să fie chelneri prin Germania sau prin Franța decât să-și facă meseria de învățător în România.
Urmărește aici întreaga emisiune:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...