Hotărâre neașteptată la Renault. Cine este CEO-ul companiei

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Hotărâre neașteptată la Renault
Hotărâre neașteptată la Renault
Hotărâre neașteptată la Renault, în privința conducerii companiei. Consiliul de administraţie al Renault l-a menţinut joi pe Carlos Ghosn în funcţiile sale, după ce un raport preliminar intern a ajuns la concluzia că remuneraţia lui Carlos Ghosn în calitate de preşedinte director general de la Renault pentru perioada 2015-2018, este în conformitate cu legea, informează AFP şi Reuters. 

Carlos Ghosn a fost pus luni sub acuzare în Japonia pentru că a omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde yeni (38 milioane euro) realizate timp de cinci ani, între 2010 şi 2015. Chiar dacă Nissan l-a concediat pe Carlos Ghosn din postul de preşedinte, franco-brazilianul rămâne în continuare preşedinte director general al Renault, grupul francez optând, pentru moment, pentru o conducere interimară. 

"Concluzia preliminară este că remuneraţia preşedintelui director general de la Renault şi condiţiile în conformitate cu care această remuneraţie a fost aprobată sunt în concordanţă cu dispoziţiile legale precum şi cu codul de guvernanţă corporativă", a informat consiliul de administraţie de la Renault. 

De asemenea, boardul Renault a cerut avocaţilor companiei să continue să analizeze informaţiile împotriva lui Carlos Ghosn furnizate de partenerul japonez Nissan. 

Cazul Ghosn : Nissan va cumpăra Renault ?


Franco-libiano-brazilianul Ghosn este acuzat că, împreună cu alţi complici, "şi-a minimizat retribuţia în cinci reprize, perioada iunie 2011 - iunie 2015", declarând la fisc venituri totale de 4,9 miliarde de yeni (aproximativ 37 milioane euro) în locul unor venituri de aproape 10 miliarde de yeni. De asemenea, Ghosn este acuzat şi că a folosit bunurile companiei Nissan în scopuri personale, potrivit rezultatelor unei anchete interne efectuate de Nissan în ultimele luni. 

Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Hidroelectrica
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu
Gazprom
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Contrabanda cu tutun
Cimitir de mașini
Freepik.com

pixel