Criză iminentă la CFR Călători: Riscăm să rămânem fără trenuri în 2025!
CFR Călători trage un semnal de...
Acordul este un compromis între țările membre al Uniunii Europene și reprezentanții Parlamentului European. Comisia Europeană a propus inițial un obiectiv de 30%, iar Parlamentul European de 40%.
Anterior, statele membre au convenit în octombrie să susțină o poziție comună, anume -35%. Și acest procentaj a fost negociat îndelung. Germania, susținută de un grup de țări est-europene nu dorea să o reducere mai mare de 30%, în schimb Franța propusese o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 40%. Luxemburg, Olanada și Irlanda s-au numărat și ele printre țările care au cerut o reducere mai amplă.
Acordul privind reducerea cu 37,5%, realizat aseară, va trebui apoi aprobat de guvernele statelor UE și de Parlamentul European.
Citește și: Programul LIFE beneficiază de 243 de milioane de euro. Ce domenii acoperă
Comisarul european pentru politici climatice şi energie, Miguel Arias Canete, şi-a exprimat imediat satisfacţia pentru aceste "obiective ambiţioase". "Succesul de astăzi (luni) este cu atât mai important având în vedere concluziile summitului COP24 de la Katowice de la sfârşitul săptămânii trecute", a declarat el într-un comunicat, citat de Agerpres. "Aceasta arată clar, o dată în plus, angajamentul nostru ferm faţă de Acordul de la Paris", a adăugat comisarul european.
Negociatorii au ajuns la un acord privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 37,5% până în 2030, în raport cu 2021. Executivul european propusese -30%, iar Parlamentul European dorea -40%.
Industria auto s-a mobilizat puternic de-a lungul întregului parcurs legislativ al textului, argumentând că există riscul pierderii de locuri de muncă, notează AFP.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
CFR Călători trage un semnal de...
Toți contribuabilii, inclusiv...
Noile cărți electronice de identitate, emise cu...
România a produs, în primele...
În urma zvonurilor privind o...
Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...
După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...
Activiștii anti-turism de masă...
A fost depus la Senat un...
Restricțiile impuse de China...
Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...
Renault Group a lansat două...
Conflictul, reconcilierea și...
Escaladare periculoasă în...
Strategie Grains şi-a...
Sindicaliștii Metrorex...
Prețul petrolului a crescut cu...
Directoratul Național de...
Deficitul de cont curent a...
Leul s-a depreciat vineri, 13...
Un economist cu profil...
Programul Rabla Auto 2025...
Rusia susține că a testat cu...
PFA-urile din România vor plăti...