Îngrijorare în industria auto. UE are o nouă țintă pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Ținta UE de reducere a poluării crează temeri în industria auto
Ținta UE de reducere a poluării crează temeri în industria auto
Negociatorii statelor membre ale UE şi ai Parlamentului European au ajuns, luni seară, la un acord privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon provenite de la autoturismele noi cu 37,5% până în 2030, față de anul 2021. Potrivit AFP, acordul provoacă temeri în rândul producătorilor de automobile care se tem că obiectivul fixat îi va forța să recurgă la închiderea unor fabrici și la concedieri.

Acordul este un compromis între țările membre al Uniunii Europene și reprezentanții Parlamentului European. Comisia Europeană a propus inițial un obiectiv de 30%, iar Parlamentul European de 40%.

Anterior, statele membre au convenit în octombrie să susțină o poziție comună, anume -35%. Și acest procentaj a fost negociat îndelung. Germania, susținută de un grup de țări est-europene nu dorea să o reducere mai mare de 30%, în schimb Franța propusese o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 40%. Luxemburg, Olanada și Irlanda s-au numărat și ele printre țările care au cerut o reducere mai amplă.

Acordul privind reducerea cu 37,5%, realizat aseară, va trebui apoi aprobat de guvernele statelor UE și de Parlamentul European.

Citește și: Programul LIFE beneficiază de 243 de milioane de euro. Ce domenii acoperă

Comisarul european pentru politici climatice şi energie, Miguel Arias Canete, şi-a exprimat imediat satisfacţia pentru aceste "obiective ambiţioase". "Succesul de astăzi (luni) este cu atât mai important având în vedere concluziile summitului COP24 de la Katowice de la sfârşitul săptămânii trecute", a declarat el într-un comunicat, citat de Agerpres. "Aceasta arată clar, o dată în plus, angajamentul nostru ferm faţă de Acordul de la Paris", a adăugat comisarul european. 

Negociatorii au ajuns la un acord privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 37,5% până în 2030, în raport cu 2021. Executivul european propusese -30%, iar Parlamentul European dorea -40%.

Industria auto s-a mobilizat puternic de-a lungul întregului parcurs legislativ al textului, argumentând că există riscul pierderii de locuri de muncă, notează AFP.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sala de ședință din clădirea Guvernului
Oameni pe stradă
Podul Giurgiu - Ruse
Ispectori ai ANAF și Vamei
Nave petroliere / Foto: Freepik
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Mină de suprafață / Foto: Pexels
Foto: Mihai Ciobanu
Adrian Negrescu
Petroliști venezueleni / Foto: PDVSA
Donald Trump
Servere / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Foto: Oana Pavelescu
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Dosare ANAF. Freepik.com
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Benzinărie Lukoil

Un jucător saudit intră în cursa pentru activele Lukoil

Compania saudită Midad Energy a devenit unul dintre...

Inspector antifraudă, ANAF
Vânzare online / Foto: Freepik
Kaufland. Foto: Mihai Ciobanu

Programul magazinelor Kaufland de Crăciun și de Revelion

Kaufland România anunță programul de funcționare al...

Investiții / Foto: Freepik
TVA / Foto: DCBusiness
Documente
Volodimir Zelenski și Donald Trump / Foto: Reuters / Kevin Lamarque
Delegațiile din Ucraina și SUA
REMAT

pixel