Japonezii au inspectat șantierul liniei de metrou spre Otopeni

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Delegația specialiștilor JICA în vizită pe șantierul liniei de metrou M6
Delegația specialiștilor JICA în vizită pe șantierul liniei de metrou M6
Oficiali ai Japan International Cooperation Agency (JICA), finanțatori ai liniei de metrou M6, au venit în România pentru a verifica stadiul în care se află șantierul.

În zilele de 13 și 14 martie 2024, o delegație a JICA a efectuat o vizită în România, concentrându-se pe evaluarea progresului proiectului și interacțiunea directă cu reprezentanții din domeniul infrastructurii și construcțiilor.

Directorul General al Metrorex, Mariana Miclăuș, a fost gazda principală a vizitei de lucru, asigurând că oficialii japonezi au avut oportunitatea de a se familiariza cu stadiul actual al lucrărilor. Vizita a inclus întâlniri strategice cu reprezentanți ai Ministerului Finanțelor, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și cu membri ai echipei Metrorex și ai constructorilor responsabili de loturile proiectului.

În cadrul vizitei, oficialii japonezi au fost conduși într-un tur detaliat al șantierelor viitoarelor stații, având ocazia să observe progresele realizate până în prezent. La stația Expoziției, planșele de lucrări și grinzile de ghidaj au fost prezentate cu atenție, evidențiind nivelul de precizie și tehnică implicat în construcție. De asemenea, la stația Aeroport Băneasa și la stația Tokyo, delegația japoneză a putut observa activitățile de construcție în desfășurare, demonstrându-se angajamentul ferm pentru respectarea termenelor de finalizare, se spune într-un comunicat al Metrorex.

Citește și: Cartierul bucureștean Pajura, bulversat de un șantier organizat extrem de prost

Magistrala 6, cu o lungime de 14,2 km și 12 stații între 1 Mai și Aeroportul Otopeni, reprezintă un proiect esențial pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport din București și din întreaga regiune. Implementarea sa va facilita nu doar mobilitatea urbană, ci și conectivitatea cu una dintre cele mai importante porți de intrare în țară, Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Vizita oficialilor JICA și interesul continuu pentru progresul proiectului sunt dovezi ale angajamentului internațional și al colaborării eficiente în dezvoltarea infrastructurii în beneficiul cetățenilor și al economiei naționale.

În vara anului trecut, directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuş afirma că punerea în funcţiune cu călători a magistralei de metrou M6 va avea loc în anul 2027.

Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii.

Secţiunea sud (Lotul 1.1) reprezintă secţiunea cuprinsă între staţiile 1 Mai (existentă) - Tokyo şi are un traseu de 6,6 km. Pe lângă staţia 1 Mai (existentă), Lotul 1.1 cuprinde şase staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. De asemenea, traseul cuprinde şi şapte interstaţii: 1 Mai - Pajura, Pajura - Expoziţiei, Expoziţiei - Piaţa Montreal, Piaţa Montreal - Gara Băneasa, Gara Băneasa - Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa - Tokyo.

Magistrala 6 are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internaţional Otopeni, făcând legătura între acesta şi Gara de Nord şi va traversa următoarele zone: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Modificarea PNRR

România are un PNRR revizuit. Veștile sunt bune

România își menține accesul la întreaga finanțare...

Ședință de guvern

Proiecte de lege importante pe masa de lucru a Guvernului

Guvernul României va analiza, în ședința programată...

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik

Cum a pierdut România 7.000 MW în zece ani

România are cel mai mare cost al energiei în raport cu...

Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Atlas, noul browser lansat de OpenIA / Foto: DCBusiness
Banca de Investiții și Dezvoltare
Bloc din Ucraina / Foto: Cancelaria președintelui Volodimir Zelensky
Robert Fico
Stradă din România / Foto: Unsplash
Economie. Foto: Freepik.com
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Heineken
Hidroelectrica
Freepik.com
foto: Freepik.com
Bani
Uniunea Europeana
Pexels.com
Bani. Foto: Freepik.com
Gabriel Biriș
A venit poștașul / FOTO: Pagina de Facebook a Poștei Române
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Aur și argint
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Pe peron
Diamantul bicolor / Foto: GIA

pixel