Marii constructori auto europeni trag un semnal de alarmă asupra cererii tot mai slabe

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com
Constructorul auto european Stellantis se alătură gigantului Volkswagen și altor mari companii din industrie, avertizând cu privire la înrăutățirea perspectivelor cererii de automobile și creșterea costurilor.

Drept consecință, sectorul auto va pierde miliarde de euro din valoarea sa de piață.

Companiile se luptă cu cererea slabă din China și Statele Unite și cu un potențial război comercial între China și Uniunea Europeană, deoarece UE se pregătește să voteze noile tarife suplimentare de import pentru vehiculele electrice chinezești, impuse din cauza unor presupuse subvenții de stat pentru care alimentează supracapacitarea de producție.

Constructorul britanic de automobile de lux Aston Martin a indicat luni, de asemenea, scăderea cererii în China ca un motiv pentru scăderea profitului pentru întregul an, la fel ca Mercedes-Benz și BMW la începutul acestei luni.

Acțiunile Aston Martin au scăzut cu până la 28%, ajungând la cel mai scăzut nivel din ultimii aproape doi ani.

Acțiunile Stellantis au scăzut cu aproape 15% și au atins cel mai scăzut nivel din decembrie 2022. Acțiunile Stellantis au pierdut 38% din valoare în acest an, fiind cel mai slab performant producător auto din Europa.

Ultimele avertismente vin după ce Volkswagen a anunțat vineri că își reduce perspectivele de profit pentru 2024 pentru a doua oară în mai puțin de trei luni. Acțiunile Volkswagen au scăzut luni cu puțin peste 2,8% în prima parte a zilei.

Aproximativ o treime din vânzările lor giganților auto germani merg către China. Aceștia au mai fost afectați și de economia slabă din această țară, de concurența mai acerbă din partea producătorilor auto chinezi și de un războiul prețurilor pe piața vehiculelor electrice (EV).

 

Vânzările auto în UE se prăbușesc

Vânzările de mașini noi în UE au scăzut cu 18,3% în august, ajungând la cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani, cu pierderi de două cifre pe piețele majore din Germania, Franța și Italia și cu scăderea vânzărilor de vehicule electrice.

Stellantis și-a redus marja de profit ajustată pentru acest an la 5,5%-7%, în scădere de la două cifre, și a avertizat cu privire la un flux de numerar negativ între 5 miliarde de euro și 10 miliarde de euro.

 

Concurența de pe piața vehiculelor electrice

Unde se intersectează problemele producătorilor auto europeni este concurența în creștere din partea rivalilor chinezi care pot dezvolta mașini electrice mai bune și mai ieftine mai repede decât o pot face Volkswagen, Stellantis sau Renault.

De asemenea, aceștia se luptă să vândă vehiculele electrice pe care le produc, în timp ce investesc sume mari pentru a dezvolta modele noi, mai accesibile.

Schimbarea liniilor de producție pentru noile modele scoate din funcțiune capacități generatoare de venituri, exacerbând problemele de flux de numerar pentru producătorii auto tradiționali ale căror uzine au deja probleme de utilizare a capacității pe care nu au reușit să le rezolve.

Scăderea cotei de piață în China și scăderea cererii de automobile în Europa au determinat Volkswagen să avertizeze cu privire la posibile închideri de fabrici în Germania, punând compania pe un curs de coliziune cu puternicul sindicat IG Metall. Discuțiile privind salariile dintre Volkswagen și sindicat au început săptămâna trecută iar muncitorii amenință cu greva.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Industrie / Sursa: Freepik.com
Birou / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
colaj foto pexels.com

Lovitură din China pentru profiturile BMW şi Mercedes

BMW şi Mercedes raportează scăderea vânzărilor, în urma...

Telecomunicații
Inteligență artificială / Foto: Freepik
Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro

Totul despre Bigster, cel mai nou model lansat de Dacia

Dacia a lansat cel mai mare SUV al său produs la uzina...

Bună dimineața!
Găini / Foto: Freepik
Teraplast / FOTO: Facebook Teraplast
Dosare de pensie / Foto: Arhivă

Reorganizare la CNPP. Ce se întâmplă cu dosarele românilor

Ministerul Muncii a pus în procedura de transparenţă o...

Justiție

Demersurile justiției americane ingrijoreaza Wall Street

Chiar dacă drumul către o soluție definitivă este lung...

Ministrul Novak este destul de încruntat
La bursă
Euro / FOTO: Freepik

Zeci de miliarde de euro pentru Ucraina. Împrumut aprobat

Surse diplomatice au confirmat informațiile transmise de...

Fermier
Appeals Centre Europe, nou organism care va tranșa disputele cu rețelele sociale / Foto: Freepik
Uraganul Milton văzut de pe Stația Spațială Internațională / Foto / NASA
Maria Junghiatu, partener în cadrul TPA România
Bani / Foto: DCBusiness
Grafic / FOTO: Freepik

Cine sunt cei mai mari gestionari de fonduri din lume

Taxe de administrare reduse, o gamă largă de produse,...

Cumparaturi
Premier League / Fotomontaj: Oana Pavelescu
Curs valutar
Motor de avion / sursa foto: Freepik.com
Laurenţiu Neculaescu. Foto: Crişan Andreescu

pixel