Fitch pune din nou România sub lupă şi cere măsuri urgente de consolidare bugetară
Fitch avertizează: fără reforme...
Rețea coerentă de piste și infrastructură modernă pentru cicliști
Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat miercuri finalizarea Masterplanului Velo – un document strategic care prevede dezvoltarea unei rețele ample de infrastructură pentru biciclete în București. Planul va fi transmis Consiliului General al Municipiului București pentru aprobarea și dezbaterea publică în perioada imediat următoare.
Potrivit edilului, planul include:
150 km de trasee principale
415 km de trasee secundare
rasteluri și parcări pentru biciclete
reglementări clare pentru siguranță și fluiditate
"Cred că Bucureştiul trebuie să devină un oraş al oamenilor, nu al maşinilor. Un oraş în care să te poţi mişca uşor, sigur şi liber - inclusiv pe bicicletă", a declarat Bujduveanu într-o postare pe Facebook.
Infrastructură velo gândită ca parte a dezvoltării urbane
Rețeaua de piste propusă este concepută să lege cartierele de centrele de interes – locuri de muncă, școli, instituții, zone comerciale sau de agrement – într-un sistem coerent și integrat urbanistic. Masterplanul Velo este descris de Bujduveanu drept un prim pas „serios și asumat” spre un București mai prietenos cu mobilitatea alternativă.
"Masterplanul propune o reţea coerentă care va lega locuinţele de locurile de muncă, şcoli, instituţii, zone comerciale. E o infrastructură gândită ca parte integrată din dezvoltarea urbană", a precizat el.
Cooperare între Primăria Generală și cele șase sectoare
Implementarea Masterplanului se va realiza în parteneriat cu primăriile de sector, iar următoarea etapă, după aprobarea în Consiliul General, va fi elaborarea studiilor de fezabilitate pentru fiecare tronson de traseu.
Stelian Bujduveanu a subliniat că siguranța este prioritatea absolută, motiv pentru care noile trasee vor fi structurate pentru a proteja bicicliștii, dar și pentru a nu crea conflicte cu pietonii sau șoferii.
"Ştiu că mulţi oameni îşi doresc să meargă cu bicicleta, dar n-o fac pentru că nu se simt în siguranţă. Acest plan îşi propune să schimbe exact asta", a explicat edilul.
Un pas spre mobilitatea durabilă a Bucureștiului
Masterplanul vine pe fondul nevoii tot mai mari de mobilitate urbană sustenabilă, într-un oraș sufocat de trafic și cu o infrastructură deficitară pentru transport alternativ. Planul se alătură altor inițiative urbane ce vizează transformarea Bucureștiului într-o metropolă modernă, mai puțin dependentă de automobil.
"Știu că nu se schimbă totul peste noapte, dar Masterplanul Velo este un început real", a încheiat Bujduveanu.
Documentul poate fi consultat AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Fitch avertizează: fără reforme...
Acțiunile Boeing au scăzut cu...
Ministrul Mediului, Mircea...
Investițiile nete realizate în...
Curtea Constituțională a decis...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Rata anuală a inflaţiei a...
Cererea globală de cupru...
CEC Bank oferă alternative de...
Statul plătește despăgubiri...
Agenția Națională de Cadastru...
Numărul locuințelor finalizate...
Creșterea economică a Statelor Unite începe să dea semne...
Proiectele de acte normative...
Ministrul Energiei, Sebastian...
MAE a transmis o atenţionare de călătorie în Bulgaria.
După eliminarea plafonării...
Zi de corecții la BVB: BET...