Masterplanul Velo a fost finalizat și intră în dezbatere publică

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Până în 2035, Capitala ar putea avea 565 km de piste de biciclete, parcări special amenajate și infrastructură integrată. Primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, promite un oraș al oamenilor, nu al mașinilor.

Rețea coerentă de piste și infrastructură modernă pentru cicliști

Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat miercuri finalizarea Masterplanului Velo – un document strategic care prevede dezvoltarea unei rețele ample de infrastructură pentru biciclete în București. Planul va fi transmis Consiliului General al Municipiului București pentru aprobarea și dezbaterea publică în perioada imediat următoare.

Potrivit edilului, planul include:

  • 150 km de trasee principale

  • 415 km de trasee secundare

  • rasteluri și parcări pentru biciclete

  • reglementări clare pentru siguranță și fluiditate

"Cred că Bucureştiul trebuie să devină un oraş al oamenilor, nu al maşinilor. Un oraş în care să te poţi mişca uşor, sigur şi liber - inclusiv pe bicicletă", a declarat Bujduveanu într-o postare pe Facebook.

Infrastructură velo gândită ca parte a dezvoltării urbane

Rețeaua de piste propusă este concepută să lege cartierele de centrele de interes – locuri de muncă, școli, instituții, zone comerciale sau de agrement – într-un sistem coerent și integrat urbanistic. Masterplanul Velo este descris de Bujduveanu drept un prim pas „serios și asumat” spre un București mai prietenos cu mobilitatea alternativă.

"Masterplanul propune o reţea coerentă care va lega locuinţele de locurile de muncă, şcoli, instituţii, zone comerciale. E o infrastructură gândită ca parte integrată din dezvoltarea urbană", a precizat el.

Cooperare între Primăria Generală și cele șase sectoare

Implementarea Masterplanului se va realiza în parteneriat cu primăriile de sector, iar următoarea etapă, după aprobarea în Consiliul General, va fi elaborarea studiilor de fezabilitate pentru fiecare tronson de traseu.

Stelian Bujduveanu a subliniat că siguranța este prioritatea absolută, motiv pentru care noile trasee vor fi structurate pentru a proteja bicicliștii, dar și pentru a nu crea conflicte cu pietonii sau șoferii.

"Ştiu că mulţi oameni îşi doresc să meargă cu bicicleta, dar n-o fac pentru că nu se simt în siguranţă. Acest plan îşi propune să schimbe exact asta", a explicat edilul.

Un pas spre mobilitatea durabilă a Bucureștiului

Masterplanul vine pe fondul nevoii tot mai mari de mobilitate urbană sustenabilă, într-un oraș sufocat de trafic și cu o infrastructură deficitară pentru transport alternativ. Planul se alătură altor inițiative urbane ce vizează transformarea Bucureștiului într-o metropolă modernă, mai puțin dependentă de automobil.

"Știu că nu se schimbă totul peste noapte, dar Masterplanul Velo este un început real", a încheiat Bujduveanu.

Documentul poate fi consultat AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Vienna Insurance Group
Fabrică de lapte / Foto: Freepik
CCR a decis / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Contor electric

Se dau bani pentru energie! Tot ce trebuie să știți

Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...

Jean Ivan, noul director interimar al Romsilva

Romsilva are un nou director intermediar

Jean Vişan, noul director general interimar al Romsilva....

Casa de schimb / Foto: Arhivă
Neodimium pur
Datorii la stat / Foto: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Fabrica de reciclare / Foto: Freepik
BVB
Om de afaceri vorbeste la telefon / Foto: Freepik
Eoliene / Foto: Freepik
Microbuz / Foto: oglindadeazi.ro
foto: pexels.com
SpaceX
Cristian Popa, BNR
Ilie Boloja și Sorin Grindeanu / Foto: George Călin / Mălina Norocea / Inquam Photos
Bani / Foto: DCBusiness
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Uzina Dacia Mioveni
Judecător / Foto: Freepik
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik

pixel