Masterplanul Velo a fost finalizat și intră în dezbatere publică

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Până în 2035, Capitala ar putea avea 565 km de piste de biciclete, parcări special amenajate și infrastructură integrată. Primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, promite un oraș al oamenilor, nu al mașinilor.

Rețea coerentă de piste și infrastructură modernă pentru cicliști

Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat miercuri finalizarea Masterplanului Velo – un document strategic care prevede dezvoltarea unei rețele ample de infrastructură pentru biciclete în București. Planul va fi transmis Consiliului General al Municipiului București pentru aprobarea și dezbaterea publică în perioada imediat următoare.

Potrivit edilului, planul include:

  • 150 km de trasee principale

  • 415 km de trasee secundare

  • rasteluri și parcări pentru biciclete

  • reglementări clare pentru siguranță și fluiditate

"Cred că Bucureştiul trebuie să devină un oraş al oamenilor, nu al maşinilor. Un oraş în care să te poţi mişca uşor, sigur şi liber - inclusiv pe bicicletă", a declarat Bujduveanu într-o postare pe Facebook.

Infrastructură velo gândită ca parte a dezvoltării urbane

Rețeaua de piste propusă este concepută să lege cartierele de centrele de interes – locuri de muncă, școli, instituții, zone comerciale sau de agrement – într-un sistem coerent și integrat urbanistic. Masterplanul Velo este descris de Bujduveanu drept un prim pas „serios și asumat” spre un București mai prietenos cu mobilitatea alternativă.

"Masterplanul propune o reţea coerentă care va lega locuinţele de locurile de muncă, şcoli, instituţii, zone comerciale. E o infrastructură gândită ca parte integrată din dezvoltarea urbană", a precizat el.

Cooperare între Primăria Generală și cele șase sectoare

Implementarea Masterplanului se va realiza în parteneriat cu primăriile de sector, iar următoarea etapă, după aprobarea în Consiliul General, va fi elaborarea studiilor de fezabilitate pentru fiecare tronson de traseu.

Stelian Bujduveanu a subliniat că siguranța este prioritatea absolută, motiv pentru care noile trasee vor fi structurate pentru a proteja bicicliștii, dar și pentru a nu crea conflicte cu pietonii sau șoferii.

"Ştiu că mulţi oameni îşi doresc să meargă cu bicicleta, dar n-o fac pentru că nu se simt în siguranţă. Acest plan îşi propune să schimbe exact asta", a explicat edilul.

Un pas spre mobilitatea durabilă a Bucureștiului

Masterplanul vine pe fondul nevoii tot mai mari de mobilitate urbană sustenabilă, într-un oraș sufocat de trafic și cu o infrastructură deficitară pentru transport alternativ. Planul se alătură altor inițiative urbane ce vizează transformarea Bucureștiului într-o metropolă modernă, mai puțin dependentă de automobil.

"Știu că nu se schimbă totul peste noapte, dar Masterplanul Velo este un început real", a încheiat Bujduveanu.

Documentul poate fi consultat AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Blocul din Rahova unde a avut explozia din cauza unei acumulări de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate
ArcelorMittal
Banca Naționala a României
Electrovalvă montată pe o țeavă de gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Companii din energie, amendate. Foto: Ron Lach - Pexels
Blocul din cartierul bucureștean Rahova, distru de o explozie provocată de o acumulare de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
Bani și aur
Rezultate pozitive pentru Euroins România
Adrian Nica, șeful ANAF
Contabili / Foto: Freepik

Aurul urcă, încrederea scade – explicația lui Mircea Coșea

Când piețele încep să nu mai aibă încredere în monede,...

Rovinietă
Vot în Parlamentul European
Freepik.com
Cseke Attila
Foto arhiva: Reuters
Flacără la aragaz / Foto: Freepik

Producţia de gaze a României scade, importurile explodează

Producția internă de gaze naturale a scăzut, iar...

ANAF / Foto: DCBusiness

Un nou trend ANAF: decizii de impunere cu sume estimate

Contribuabilii, în multe cazuri, întârzie cu depunerea...

Cladire de birouri. Foto: Pexels.com
Parcare. Foto: Freepik.com
Metrou Unirii 2

Guvernul a aprobat bugetul Metrorex. Care sunt cifrele

În şedinţa de joi, 16 octombrie, a Executivului, a fost...

Ghișeu / Foto: Freepik

Top experiențe de toamnă în Delta Dunării și pe litoral

Toamna aduce o atmosferă calmă atât în Delta Dunării,...

Calcule și socoteli

ANAF: procedura de anulare TVA trece exclusiv online

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a...

Finantare. Sursa: Freepik.com
Grecia. Foto: Freepik.com
ASF trebuie să mai lucreze pe text

pixel