Ministrul a vorbit despre autostrăzile care sunt în șantier în România despre care a spus că: Sunt foarte grăbit să terminăm aceste șantiere. Trebuie să se termine în mandatul meu”, a declarat Șova.
Despre autostrada A3 care ar fi ar trebui să se finalizeze în anul 2018, ministrul a spus că: Șantierul nu se mișcă cu viteza așteptată, dar totuși s-au făcut progrese. Cred că în luna noiembrie se va deschide traficului pe acel segment. Dacă ar fi o mobilizare mai bună, ar fi o chestie de două săptămâni. Nu mai sunt lucrări grele”.
Ministrul Transporturilor a afirmat în timpul dialogului avut cu Radu Tudor, la Antena 3, că se așteaptă ca până în anul 2020, oamenii să poată merge la aeroportul Otopeni cu trenul din Gara de Nord.
"Vă asigur că vom avea tren între Gara de Nord şi Otopeni. O să avem tren în mandatul meu la Otopeni. (...) Ştiu precis că în orizontul lui 2020 vom merge cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni - şi vă spun foarte sigur că da. În câteva luni de zile, despre acest proiect acum trei luni nu vorbea nimeni, am făcut procedura de achiziţie pentru studiul de fezabilitate. Am contractat studiul de fezabilitate. Terminăm studiul de fezabilitate în noiembrie. Am obţinut certificat de urbanism şi mulţumesc primarului de la Otopeni, care ne-a dat tot sprijinul fără a fi PUZ pe un sector de acolo, asumându-şi primăria de acolo să facă PUZ. Este un primar foarte bun, cu care m-am înţeles foarte bine. A dat sprijin unui proiect important pentru un proiect care e important şi pentru locuitorii din Otopeni şi pentru cei din Bucureşti şi pentru toţi cei care călătoresc prin Aeroportul Otopeni. Am avut o discuţie cu dumnealui la Ministerul Transporturilor, invitându-l acolo, şi mi-a răspuns cu foarte multă deschidere. Am înfiinţat un grup de lucru care funcţionează pe lângă Consiliul Judeţean Ilfov. Am participat la şedinţe acolo. Acel grup de lucru este foarte eficient, aşa că azi lucrăm la obţinerea avizelor pentru certificatul de urbanism dedicat autorizaţiei de construcţie, iar cele mai multe avize le aştept de la instituţii care se află în subordinea Ministerului Transporturilor", a afirmat Şova.
El a explicat că proiectul prevede dublarea aliniamentului existent în prezent, care va fi realizată de CFR Infrastructură, şi traversarea pe viaducte a DN1.
"Există o legătură feroviară rudimentară şi care nu vine până în aeroport. Este vechea linie de cale ferată ce merge de la Bucureşti, traversează Otopeni. Acolo e făcută o gară, e făcută o improvizaţie, o scară rulantă... Deja se lucrează la implementarea părţii de proiecte de dublare a căii ferate pe aliniamentul existent. CFR Infrastructură va construi singură dublarea, încă un segment de cale ferată, pe aliniamentul paralel cu cel care există. Studiul de fezabilitate este gata în mai puţin de o lună de zile. Soluţia care se prefigurează a fost discutată, nu e un secret, de mai multe ori într-o săptămână cu cei care lucrează şi răspund de acest proiect. Este, deşi pare mic, este un proiect de 90 milioane euro, dar este extrem de important pentru ceea ce înseamnă el ca şi serviciu. Este vorba de vreo 16 kilometri de cale ferată, dar pe un segment, pentru a putea încrucişa trenuri pe aliniamentul vechii căi ferate, se construieşte încă un fir, care va coti spre dreapta, spre aeroport, traversând pe deasupra, pe estacade, pe viaducte, DN 1 şi toată infrastructura rutieră", a spus ministrul Transporturilor.
Oficialul MT a precizat că proiectul va fi licitat, dar există o strategie de contractare diferită de ceea ce a fost până acum, respectiv un dialog competitiv, iar ofertele vor fi selectate nu neapărat pe preţul cel mai mic.
"Termenul de execuţie va fi foarte strâns, dar posibil de realizat, pentru că este vorba până la urmă de multe prefabricate, de nişte piloni care se toarnă şi de cale ferată care nu e ca asfaltul, să-l torni din metru în metru, poate fi cumpărată", a subliniat Şova.
Acesta a menţionat că le-a adresat o invitaţie marilor constructori din România pe cale ferată de a face o asociere prin care mai mult să-şi promoveze imaginea decât să câştige sume importante.
"Le-am spus, eu pot să spun lucrul acesta, directorul companiei de căi ferate nu poate pentru că e autoritate contractantă, dar e un proiect ce poate fi făcut împreună de cei mai importanţi cinci constructori, în opt luni, să-şi pună toţi steagurile acolo. Le-am promis că voi fi în fiecare săptămână pe acest şantier, deşi oarecum aş contrazice strategia mea de a nu ieşi pe şantiere", a adăugat ministrul Transporturilor.
Vorbind despre Autostrada Transilvania, ministrul a declarat: ”Compania de Drumuri a anunțat că au fost declarați câștigători pentru continuarea lucrărilor. Mi se pare că nu mai există un apetit atât de mare pentru contestații. Dacă nu vor fi făcute contestațiile, se vor putea semna pentru lucrări. În doi ani, am putea avea și acei kilometri”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...