Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Primul lucru pe care ecologiștii convinși omit să-l spună este faptul că energia electrică folosită pentru mașinile ecologice este obținută prin poluare. Mașina băgată la priză se încarcă cu energie obținută prin arderea cărbunelui sau gazelor, deci contribuția la reducerea poluării este iluzorie. Mașinile electrice ar fi ”ecologice” doar dacă s-ar alimenta doar cu energie fotovoltaică sau eoliană, un deziderat greu de obținut.
În plus, chiar procesul de fabricație al mașinilor nepoluante este poluant deoarece din el rezultă emisii de dioxid de carbon. Acestea sunt chiar mai mari decât în cazul automobilelor convenționale. Bateria mașinilor electrice este foarte grea, iar pentru a compensa acest lucru, producătorii folosesc materiale și procese tehnologice menite să reducă greutatea celorlalte piese. Uneori, acest proces este mai poluant decât ar fi în mod normal.
Citește și: Mașinile electrice nu sunt dorite de nimeni. Benzina este prea ieftină
De exemplu, un studiu din 2014 al World Wide Fund for Nature care a vizat Germania arăta că introducerea în circulație a unui milion de mașini electrice va reduce emisiile de carbon cu numai 0,1% în condițiile în care această țară obține majoritatea energiei electrice din cărbune și gaze naturale.
Mai mult, bateriile automobilelor electrice reprezintă adevărate bombe ecologice. Acestea conțin cupru, litiu, plumb și nichel, substanțe a căror exploatare este foarte poluantă, mai ales în cazul țărilor subdezvoltate unde preocuparea pentru mediu este socotită un lux. Astfel, pentru ca marile orașe ale Occidentului să aibă aer mai curat, populația din țările sărace trăiește într-un mediu mai poluat. Chiar dacă o mare parte din bateriile mașinilor sunt reciclate pentru reutilizarea metalelor din interior, reciclarea se face tot în țările sărace în care sunt trimise bateriile deoarece este un proces foarte nociv pentru sănătate.
Nu în ultimul rând, posibilitatea utilizării energiei ”regenerabile” este iluzorie. Pentru confecționarea bateriilor va trebui să scormonim pământul în continuare. Nu pentru a căuta petrol sau gaze, ci pentru litiu și alte minerale rare, iar țările care le posedă vor avea de câștigat sume imense. Pe viitor lumea nu va mai trebui să trateze cu mănuși cu șeicii arabi, ci să stea cu mâna întinsă către țări precum Chile, Bolivia, Vietnam, Kazahstan sau China, care dețin resurse de minerale rare necesare fabricării bateriilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...