Motorul care a revoluționat industria auto. Se fabrică în România

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
O performanță demnă de laude
O performanță demnă de laude
Ford România marchează vineri un milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la uzina din Craiova, de la lansarea producţiei acestuia în anul 2012. "Atingerea cifrei de un milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la Ford Craiova este o mare realizare pentru uzina noastră şi pentru angajaţii noştri. Motorul EcoBoost de 1,0 litri a revoluţionat industria noastră şi suntem foarte mândri să construim acest motor la Craiova", a declarat Ian Pearson, preşedintele Ford România şi directorul fabricii Ford Craiova.

"Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri a fost lansat pentru prima dată pe modelul Ford Focus în 2012 şi utilizează tehnologiile Ford EcoBoost care includ injecţia directă de înaltă presiune, axe cu came cu geometrie variabilă şi turbocompresor, pentru eficientizarea consumului de combustibil, oferind puterea şi performanţele echivalente unui motor aspirat de 1,6 litri. Motorul - cu un bloc (motor) suficient de mic cât să încapă pe o foaie de hârtie A4 - a fost proiectat la centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie şi Merkenich, Germania şi este construit în fabricile Ford din Craiova, România şi din Köln, Germania", se menţionează în comunicat.

De asemenea, motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri pe benzină a câştigat timp de şase ani la rând 10 premii în cadrul competiţiei 'Motorul Internaţional al Anului' la categoria 'Cel mai bun motor sub un litru', de la lansarea sa în 2012, fiind considerat un motor eficient din punct de vedere al consumului, compact şi puternic.

Potrivit sursei citate, de la începutul anului 2018, motorul compact şi puternic Ford EcoBoost de 1,0 litri este oferit cu o tehnologie inovatoare de dezactivare a cilindrilor, care ajută la reducerea emisiilor de CO2 şi la eficientizarea consumului, devenind primul motor cu trei cilindri din lume care oferă tehnologia de dezactivare a cilindrilor.

Mai multe modele

Dezactivarea cilindrilor oferă costuri reduse de funcţionare pentru clienţii ce deţin maşini cu motor EcoBoost de 1,0 litri, prin oprirea automată a livrării de carburant şi a funcţionării supapelor pentru unul dintre cilindrii motorului, atunci când motorul nu necesită putere maximă, cum ar fi coborârea în pantă sau la viteze de croazieră.

"Motoarele noastre construite la Craiova sunt destinate nu numai modelului EcoSport pe care îl fabricăm în România, ci şi altor uzine de producţie de vehicule ale Ford din Germania, Spania, Turcia, Taiwan şi Thailanda", a adăugat Josephine Payne, manager Fabrica de Motoare Ford Craiova.

Citește și Un gigant auto are planuri mari în România

Mai multe modele Ford, printre care Fiesta, EcoSport, Focus, Turneo şi Transit sunt disponibile în Europa cu motorul în trei cilindri. În plus, motorul va fi disponibil pe gama extinsă a noului Transit Custom şi Turneo Custom, versiunile plug-in hybrid. Unul din patru vehicule noi Ford vândute în Europa sunt echipate cu motor EcoBoost de 1,0 litri provenind din Craiova sau Köln.

Investiții uriașe

În prezent, Fabrica de Motoare de la Craiova are peste 1.000 de angajaţi, care lucrează în trei schimburi pentru a răspunde cererii pieţei. De la preluarea fabricii, în martie 2008, Ford a investit aproximativ 1,5 miliarde de euro în producţia de autovehicule şi de motoare din cadrul uzinei sale moderne şi avansate de la Craiova. Din aceasta sumă, peste 200 de milioane de euro au fost investiti doar în modernizarea Fabricii de Motoare.

Ford România are până în acest moment peste 4.600 de angajaţi care lucrează în secţiile de producţie maşini şi motoare. Totodată, compania a anunţat că va angaja în acest an încă 1.700 de persoane, pentru a sprijini introducerea în producţie la uzina din Craiova a unui al doilea model de vehicul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
Banca Naţională a României
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Dumitru Nancu
Dumitru Nancu
Tineri / Foto: Freepik

CCIR a organizat Forumul de Afaceri România – Polonia

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

foto: pexels
Tichete / Foto: DCBusiness

Tichetele scapă de impozitare și contribuții sociale

O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...

Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro

Vânzările Dacia în Europa au scăzut

Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...

Exploatare minieră
Experții au analizat toate aspectele / FOTO: Freepik

pixel