Arieratele bugetului general consolidat au scăzut la 520 milioane de lei
Arieratele bugetului general...
Ideea construcției celui de-al doilea avion AN-225 nu este una nouă, întrucât proiectul inițial presupunea construirea a două aeronave. Dacă primul Mriya a zburat încă din 1988, lucrările la cea de-a doua aeronavă, începute la sfârșitul anilor 80 au fost sistate de două ori din cauza lipsei de fonduri, în 1994 și 2009, avionul fiind finalizat în proporție de circa 60%.
De foarte mult timp Kievul caută un investitor în străinătate pentru a finaliza proiectul celei de-a doua aeronave, Mriya-2. Ultimele încercări de acest gen au fost făcute săptămânile trecute când mai mulți oficiali ucraineni au declarat că sunt negocieri în derulare cu mai multe țări pentru finalizarea proiectului.
Avionul există, dar nu echipamentele și motorul
Serhii Bichkov, director general interimar al întreprinderii ucrainene de stat Antonov (compania care a construit și primul Mriya) este convins de implementarea cu succes a proiectului Mriya-2.
Citește și: Kremlinul se uita cu jind la Ucraina pe care o numește parte din lumea rusă
Un singur avion AN-225 Mriya nu face față cererilor, iar șeful Agenției Spațiale de Stat din Ucraina, Volodymyr Usov, spune că pentru a se asigura derularea contractelor este nevoie de două aeronave Mriya care să funcționeze stabil, în sistem, pentru a se asigura continuitatea în situațiile în care una dintre aeronave va fi temporar nefuncțională.
"Mriya-2 stă la sol de 35 de ani și, pentru a fi construit, va dura, potrivit celor mai modeste estimări, aproximativ un miliard de dolari", a spus Usov, citat de Ukrinform.
În octombrie 2020, Viceprim-ministrul - ministrul industriilor strategice, Oleg Urusky, a declarat că Turcia este interesată de finanțarea finalizării celui de-al doilea avion AN-225 „Mriya”.
AN-225 „Mriya-Visul” a fost creat în anii '80, în fosta Uniune Sovietică, la Biroul de Design din Kiev, numit după cunoscutul proiectant de aeronave, Oleg Antonov. După desființarea URSS, Biroul de Design Antonov a trecut în proprietatea statului ucrainean, în prezent numindu-se Întreprinderea de Stat Antonov.
Avionul AN-225-Mriya deține câteva recorduri mondiale fiind, printre altele, cel mai mare și mai greu avion de transport din lume, având 6 motoare cu reacție și un tren de aterizare cu 52 de roți.
În primăvara anului 2020 Mriya a efectuat în mod regulat zboruri de aprovizionare cu materiale și echipamente medicale, pe care le-a livrat în diferite țări pentru a combate pandemia de coronavirus.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
Se dorește verificarea...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Guvernul s-a decis în privința...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...