Nicuşor Dan modifică taxa pentru parcare. Anunţ pentru sute de mii de şoferi

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Guvernul intervine în scandalul asigurărilor RCA
Guvernul intervine în scandalul asigurărilor RCA
Se modifică schimbarea. Nicușor Dan s-a răzgândit în privința taxei de parcare din centrul Capitalei.

După ce a introdus tariful de 10 lei pe oră în zona 0, acum edilul a anunțat că își dorește prețuri unice, mai accesibile în tot orașul. 

După trei luni în care Primăria Bucureşti a vânat șoferii rău-platnici care își lăsau autoturismele pe locurile de parcare administrate de instituţie și au blocat roți, au ridicat mașini și au aplicat amenzi în valoare de 200 de lei pentru fiecare astfel de conducător auto, acum totul se modifică.

Viceprimarul liberal al Capitalei, Stelian Bujduveanu, încearcă un tarif unic de parcare, astfel încât să-i convingă pe bucureșteni să plătească mai des taxa de parcare atunci când apelează la această variantă. 

Mai exact, acesta își dorește o taxă unică de 5 lei indiferent de zona în care vă aflați, în Capitala României. 

Astfel, vă puteți face un abonament de 25 de lei pe zi sau de 500 de lei pe lună. Prin intermediul acestui abonament, aveţi dreptul de a parca pe orice loc administrat de Primăria Capitalei. 

În cazul riveranilor, s-au pregătit prețuri speciale. Mai exact 50 de lei pe lună sau 500 de lei pe an, în cazul în care vă doriți să vă închiriați un loc din partea Primăriei Municipiului București, în zona blocului în care locuiți. 

Proiectul se află în acest moment în dezbatere publică și urmează să fie supus votului consilierilor generali, cel mai probabil luna viitoare.

Codul rutier, modificat. Șoferii pot rămâne fără mașini

Parlamentul a aprobat o nouă modificare care a fost adusă Codului rutier printr-o nouă modificare.

În expunerea de motive a noii modificări se spune că ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar este o măsură eficientă ce poate fi dispusă de poliţie, mai ales în cazurile în care astfel de vehicule stânjenesc grav sau creează situaţii de pericol pentru participanţii la trafic. 

Mai mult, în același document se mai afirmă că în forma în vigoare a Codului Rutier, această măsură poate fi dispusă doar dacă maşinile sunt staţionate ilegal pe partea carosabilă. Prin urmare, dacă un vehicul este staţionat neregulamentar în întregime pe trotuar, poliţia nu poate, în prezent, dispune ridicare acestuia. 

Mai departe, se argumentează că prin această formulare, poliţia este privată de un instrument eficient prin care poate înlătura pericolul creat, spre exemplu, de blocarea accesului de către o maşină parcată neregulamentar într-un spital sau o şcoală sau o grădiniţă. Sau în cazul în care prin staţionarea vehiculului respectiv, pietonii - inclusiv părinţi cu copii mici sau persoane cu dizabilităţi - sunt forţaţi să folosească carosabilul pentru deplasare expunându-se riscului de accidente.

Documentul explică faptul că în toate aceste situaţii, din cauza formulării actuale a legii, poliţia nu poate dispune singura măsură care înlătură efectiv pericolul, adică înlăturarea acelui vehicul. Lipsa locurilor de parcare şi politicile de mobilitate urbane defectuoase sunt probleme reale în oraşele României. 

În acelaşi timp, pietonii sunt cei mai vulnerabili participanţi la trafic, expuşi pericolului asupra vieţii. Poliţia are nevoie de instrumente eficiente pentru a înlătura această stare de pericol acolo unde există iar modificarea Codului rutier vrea să elimine blocajele întâlnite în practică de către poliţie, a reclamaţiilor cetăţenilor, dar şi administraţiilor locale. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor electric
Volodimir Zelenski în timpul întâlnirii cu JD Vance la Munchen
Avion / FOTO: Captură ecran
Transelectrica

Noi obligații pentru furnizorii de energie și gaze

Guvernul a adoptat noi măsuri privind obligațiile...

Foto: Freepik / Ilustrație: Oana Pavelescu
Papa Francisc / Foto: MTI
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Companii / FOTO: Freepik

Mari branduri occidentale… care aparțin, de fapt, Chinei

Fie că este vorba despre nume mari aflate în dificultate...

Cu Donald Trump președinte războiul nuclear ar fi iminent: Aş trimite submarine nucleare pe coasta Rusiei, în sus şi-n jos
Rompetrol

Rompetrol strânge cureaua. Câți bani a pierdut în 2024?

Rompetrol Rafinare, parte a Grupului KMG International,...

Sebastian Burduja

Cum vor beneficia școlile și spitalele de energie verde?

Ministerul Energiei a semnat contracte de finanțare în...

Xi Jinping / Foto: Arhivă WEF
Lingouri de aur

FT. De ce se mută lingourile de aur din Londra în New York

Investitorii caută refugiu în aur pe fondul temerilor...

Vaci. Foto: Pexels.com
Femeie face cumpărături
foto: pexels.com
Sursa: Reuters
Florărie / Foto: Freepik
foto: pexels.com
Donald Trump / Foto: Casa Alba
Bursa / sursa foto: Freepik.com
TVA
Rubla s-a depreciat
Volodimir Zelenski / Foto: Președinția Ucrainei
Un fermier culege roșii într-un solar / Foto: Freepik
Portul Galați / Foto: Facebook / Portul Galați
ANAF / Foto: DCBUsiness
Cu telefonul în mână / FOTO: Freepik
Centrala nucleara. Foto: Pexels.com

pixel