Nissan a intrat în vizorul Jandarmului burselor americane

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Tot din cauza fostului patron, Carlos Ghosn
Tot din cauza fostului patron, Carlos Ghosn
Constructorul auto japonez Nissan Motor Co, afectat în prezent de arestarea fostului preşedinte director general Carlos Ghosn, face obiectul unei anchete a organismului de supraveghere a pieţei bursiere americane (U.S. Securities and Exchange Commission -SEC) pe tema remuneraţiei acordate directorilor Nissan din SUA.

"Am primit o solicitare din partea Securities and Exchange Commission şi cooperăm în totalitate", a anunțat un purtător de cuvânt al constructorului auto japonez, fără alte detalii.

În schimb, o sursă din apropierea acestui dosar a declarat că este vorba de probleme similare cu cele pentru care Nissan a fost inculpat în Japonia. Grupul auto este urmărit de justiţia japoneză pentru responsabilitatea sa în ascunderea veniturilor de către fostul preşedinte director general Carlos Ghosn în perioada 2010-2018. Nissan este urmărit în justiţie în calitate de persoană juridică pentru că a remis rapoartele bursiere încriminate.

Parteneriat din 1999

Arestat la data de 19 noiembrie la Tokyo, Carlos Ghosn rămâne în continuare în detenţie fiind inculpat pentru abuz de încredere şi ascunderea veniturilor de fisc. Franco-brazilianul a fost revocat la finele lunii noiembrie din funcţiile de preşedinte al consiliului de administraţie de la Nissan şi Mitsubishi Motors. În paralel, Ghosn a demisionat săptămâna trecută din funcţia de preşedinte al grupului auto francez Renault, care împreună cu Nissan şi Mitsubishi Motors formează cel mai mare producător auto din lume.

Citește și Cazul Carlos Ghosn. Cine i-a finanțat proprietățile imobiliare

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, conform căruia Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
FMI
Deficit
Leul s-a înviorat
Taxe / FOTO: Freepik

Taxe vamale de 3000%? Nimic nu pare imposibil

Donald Trump vrea să relanseze industria fotovoltaică...

Cip / sursa foto: Freepik.com
Foto: AI Freepik.com
Curtea Constituțională a României
Aur și alte metale prețioase
Panouri solare / Foto: Freepik
Foto: BVB
Mână care ține cheile unei locuințe / Foto: Freepik

FNGCIMM: Start la Programul Noua Casă 2025

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru...

Foto: Freepik.com
Foto ilustrativ: Freepik.com
Campusul Universității Harvard

Universitatea Harvard dă în judecată administrația Trump

Universitatea Harvard a declanșat un proces federal...

Inspectori ANAF
Fabrică de cip-uri
Date ROBOR și IRCC
Foto: Freepik.com
Ambulanță în New York / Foto:
Foto: Freepik.com
Contoare de gaze
Foto: Freepik.com
Ghișeu
Donald Trump și Jerome Powell / Foto: Casa Albă / Flickr
Magistrați / Foto: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Persoană în scaun rulant / Foto: Freepik
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik

pixel