Nissan a intrat în vizorul Jandarmului burselor americane

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Tot din cauza fostului patron, Carlos Ghosn
Tot din cauza fostului patron, Carlos Ghosn
Constructorul auto japonez Nissan Motor Co, afectat în prezent de arestarea fostului preşedinte director general Carlos Ghosn, face obiectul unei anchete a organismului de supraveghere a pieţei bursiere americane (U.S. Securities and Exchange Commission -SEC) pe tema remuneraţiei acordate directorilor Nissan din SUA.

"Am primit o solicitare din partea Securities and Exchange Commission şi cooperăm în totalitate", a anunțat un purtător de cuvânt al constructorului auto japonez, fără alte detalii.

În schimb, o sursă din apropierea acestui dosar a declarat că este vorba de probleme similare cu cele pentru care Nissan a fost inculpat în Japonia. Grupul auto este urmărit de justiţia japoneză pentru responsabilitatea sa în ascunderea veniturilor de către fostul preşedinte director general Carlos Ghosn în perioada 2010-2018. Nissan este urmărit în justiţie în calitate de persoană juridică pentru că a remis rapoartele bursiere încriminate.

Parteneriat din 1999

Arestat la data de 19 noiembrie la Tokyo, Carlos Ghosn rămâne în continuare în detenţie fiind inculpat pentru abuz de încredere şi ascunderea veniturilor de fisc. Franco-brazilianul a fost revocat la finele lunii noiembrie din funcţiile de preşedinte al consiliului de administraţie de la Nissan şi Mitsubishi Motors. În paralel, Ghosn a demisionat săptămâna trecută din funcţia de preşedinte al grupului auto francez Renault, care împreună cu Nissan şi Mitsubishi Motors formează cel mai mare producător auto din lume.

Citește și Cazul Carlos Ghosn. Cine i-a finanțat proprietățile imobiliare

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, conform căruia Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Hidroelectrica
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu
Gazprom
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Contrabanda cu tutun
Cimitir de mașini
Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness

pixel