Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
În toamna acestui an, Guvernul francez şi-a exprimat optimismul că această uzină din sud-vestul Franţei precum şi locurile de muncă ale celor 850 de angajaţi vor fi salvate, însă joi Ford a informat consiliul de întreprindere că a respins oferta de preluare venită de la producătorul de sisteme de transmisie Punch Powerglide.
"Planul prezentat de cumpărătorul potenţial prezintă riscuri semnificative. Nu credem că planurile cumpărătorului potenţial oferă nivelul de securitate şi de protecţie, sau limitează riscurile privitoare la posibilele pierderi viitoare de locuri de muncă, pe care ni le dorim pentru salariaţi", a informat Ford. Constructorul american a adăugat că intenţionează să pună capăt producţiei la Blanquefort în luna august 2019 şi că a prezentat un plan social complet pentru angajaţii acestei uzine.
Locurile de muncă pierdute la uzina de la Blanquefort vor fi o lovitură pentru preşedintele Emmanuel Macron, în condiţiile în care vin într-un moment în care există proteste de stradă cu privire la planurile lui Macron de liberalizare a economiei, inclusiv prin flexibilizarea legislaţiei muncii.
Imediat după ce Ford a anunţat că a respins oferta de preluare pentru uzina de la Blanquefort, ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire a acuzat constructorul american de "trădare" şi i-a solicitat să revină asupra deciziei sale.
"Sunt revoltat de această decizie a cărei singură justificare pentru Ford este să crească cotaţia acţiunilor sale la bursă. Vreau să cer în mod solemn Ford să revină asupra deciziei şi să accepte oferta de preluare venită de la Punch pentru a garanta viitorul uzinei de la Blanquefort", a declarat Bruno Le Maire în Senat.
Uzina de la Blanquefort, care produce cutii de viteze, funcţionează din 1972. La rândul său, firma Punch, care este specializată în producţia de componente auto, a preluat deja o fostă uzină General Motors de la Strasbourg (estul Franţei), care producea la rândul său cutii de viteze.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...