OMICRON i-a SURPRINS pe oamenii de știință. Descoperire de SENZAȚIE
Da, se pare că nimeni nu se aștepta la așa ceva
Este o nouă ipoteză avansată de oamenii de știință. Potrivit cercetătorilor americani, este posibil ca tulpina Omicron a virusului SARS-CoV-2 să fie apărut în urma transmiterii de la om la animal, unde s-a adaptat rapid, pentru ca apoi să treacă, din nou, la om. O declarație în acest sens a fost făcută pentru Bloomberg de Sikhulile Moyo, de la Harvard School of Public Health.

"Încă încercăm să înțelegem cum s-au format atâtea mutații într-o perioadă atât de scurtă de timp. Dacă te uiți la tulpinile anterioare, 'alfa', 'beta', se observă că mutațiile s-au acumulat în timp", a declarat omul de știință, care s-a numărat printre cercetătorii care au identificat prima dată noua variantă SARS-CoV-2.

Potrivit lui Moyo, modul în care "omicronul" s-a răspândit rapid în întreaga lume este îngrijorător: se pare că își acumulează propriul model de mutație.

Pe de altă parte, este posibil ca, în timpul unei alte mutații, omicron să fi preluat o parte din materialul său genetic de la alt virus respirator, probabil cel care provoacă banala răceală, a apreciat echipa de la Nference, rezultatele studiului lor fiind publicate pe site-ul OSF Preprints.

Cercetătorii au declarat că această secvență genetică a tulpinii Omicron nu a fost găsită în niciuna dintre variantele anterioare ale virusului SARS-CoV-2, dar se regăsește adesea în genomul uman și în multe alte virusuri, inclusiv în cele care provoacă răceala comună.

Coordonatorul studiului, Venky Soundarararajan, de la Universitatea din Cambridge, consideră că, prin încorporarea acestui fragment special, tulpina omicron "a devenit mai umană".