Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă
Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă
Începând din acest weekend, călătorii care utilizează serviciile CFR Călători vor avea mai puține opțiuni de transport. Unele regionale, precum Craiova, au început să retragă garnituri încă din 15 ianuarie, iar alte regionale, precum Cluj, Galați și București, urmează să implementeze aceste măsuri fie imediat, fie de la 1 februarie.

Pe regionala București, vor fi anulate trenuri care leagă Capitala de orașe precum Târgoviște și Urziceni. De asemenea, unele trenuri de pe ruta Gara de Nord–Gara Progresul, recent introduse în iunie 2024, vor fi retrase.

„Navetiștii sunt cei mai afectați de aceste decizii, deoarece depind de trenuri pentru a ajunge la locul de muncă în București,” au subliniat reprezentanții sindicatelor, 

Motivul: lipsa fondurilor pentru ore suplimentare

Sindicaliștii din sectorul feroviar afirmă că principala cauză a acestor anulări este imposibilitatea CFR Călători de a plăti orele suplimentare angajaților. Situația a luat prin surprindere atât călătorii, cât și angajații, având în vedere că mersul trenurilor pentru 2025 fusese deja stabilit luna trecută.

Conducerea CFR Călători susține că retragerea trenurilor este o măsură temporară și că s-a decis prioritizarea garniturilor care circulă pe rute principale, pentru a minimiza impactul asupra traficului feroviar de lungă distanță.

Reparațiile vagoanelor, amânate până la 6 luni

Pe lângă retragerea trenurilor, Ministerul Transporturilor a pregătit un act normativ care prevede amânarea reparațiilor planificate pentru vagoanele de călători ce ajung la scadență anul acesta. Motivul invocat este evitarea unei crize în perioadele de vârf, precum sezonul estival, când cererea de transport este semnificativ mai mare.

„Dacă reparațiile ar începe acum, numărul de vagoane disponibile pentru circulație ar scădea dramatic, ceea ce ar pune presiune suplimentară pe companie,” au explicat oficialii ministerului.

Impact pe termen lung

Deciziile de a reduce numărul de trenuri și de a amâna reparațiile ridică semne de întrebare privind viitorul transportului feroviar din România. Pe termen scurt, navetiștii și cei care circulă pe rute scurte, de până la 200 de kilometri, vor fi cei mai afectați.

Sindicaliștii avertizează că măsurile luate de CFR Călători ar putea duce la scăderea încrederii în transportul feroviar, în special dacă problemele financiare persistă.

„Aceasta este o decizie care lovește direct în călători și angajați. Este nevoie de o strategie clară pentru a preveni astfel de situații pe viitor,” au concluzionat reprezentanții sindicatelor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru
Gabriel Biriș
„Lo Storto” de la Zaha Hadid, afectat de temperaturi extreme în Italia
Energie / FOTO: Freepik
TVA mai mare, taxe în creștere, consum în picaj!
Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate

OUG adoptată: fără restructurare ANAF pe județe

Guvernul a adoptat luni, 30 iunie 2025, o ordonanță de...

Semiconductori
Agricultură
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Oameni pe stradă
freepik.com
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
ANAF
Freepik.com
Birou
Foto: Pexels.com
Panouri solare / Foto: Unsplash
Foto: Pexels.com
Bursă / FOTO: Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Factura. Freepik.com

pixel