Fitch Ratings confirmă ratingul României, dar ne avertizează. Care sunt consecințele
Rating susţinut de apartenenţa...
Pe regionala București, vor fi anulate trenuri care leagă Capitala de orașe precum Târgoviște și Urziceni. De asemenea, unele trenuri de pe ruta Gara de Nord–Gara Progresul, recent introduse în iunie 2024, vor fi retrase.
„Navetiștii sunt cei mai afectați de aceste decizii, deoarece depind de trenuri pentru a ajunge la locul de muncă în București,” au subliniat reprezentanții sindicatelor,
Motivul: lipsa fondurilor pentru ore suplimentare
Sindicaliștii din sectorul feroviar afirmă că principala cauză a acestor anulări este imposibilitatea CFR Călători de a plăti orele suplimentare angajaților. Situația a luat prin surprindere atât călătorii, cât și angajații, având în vedere că mersul trenurilor pentru 2025 fusese deja stabilit luna trecută.
Conducerea CFR Călători susține că retragerea trenurilor este o măsură temporară și că s-a decis prioritizarea garniturilor care circulă pe rute principale, pentru a minimiza impactul asupra traficului feroviar de lungă distanță.
Reparațiile vagoanelor, amânate până la 6 luni
Pe lângă retragerea trenurilor, Ministerul Transporturilor a pregătit un act normativ care prevede amânarea reparațiilor planificate pentru vagoanele de călători ce ajung la scadență anul acesta. Motivul invocat este evitarea unei crize în perioadele de vârf, precum sezonul estival, când cererea de transport este semnificativ mai mare.
„Dacă reparațiile ar începe acum, numărul de vagoane disponibile pentru circulație ar scădea dramatic, ceea ce ar pune presiune suplimentară pe companie,” au explicat oficialii ministerului.
Impact pe termen lung
Deciziile de a reduce numărul de trenuri și de a amâna reparațiile ridică semne de întrebare privind viitorul transportului feroviar din România. Pe termen scurt, navetiștii și cei care circulă pe rute scurte, de până la 200 de kilometri, vor fi cei mai afectați.
Sindicaliștii avertizează că măsurile luate de CFR Călători ar putea duce la scăderea încrederii în transportul feroviar, în special dacă problemele financiare persistă.
„Aceasta este o decizie care lovește direct în călători și angajați. Este nevoie de o strategie clară pentru a preveni astfel de situații pe viitor,” au concluzionat reprezentanții sindicatelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Rating susţinut de apartenenţa...
Declinul social-democraților...
Guvernul s-a decis în privința...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Aplicația de inteligență...
Afacerile stârnesc interes până...
Data de 28 februarie 2025 este...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...
Donald Trump a câștigat...
Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Declarația Unică a suferit...
Premierul Marcel Ciolacu a...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...
BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...
Unii investitori încep să-și piardă răbdarea și, prin...
Anunțul a fost făcut de...
Comisia Europeană va căuta soluții alternative pentru...