Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Pasagerii companiilor aeriene ar trebui să se aștepte la o reducere sau eliminare a alimentelor și băuturilor la bord în următoarele luni, avertizează directorul executiv al Gategroup. Iar dintre cauze, el a menționat problemele de aprovizionare și întârzierile de transport.
"În cel mai rău caz, va fi mai puțină mâncare în timpul zborului sau doar băuturi, ba numai apă în cazul zborurile pe distanțe scurte", a declarat Christoph Schmitz într-un interviu publicat sâmbătă de ziarele CH-Media. Astfel de probleme există deja "din când în când" și, cu siguranță, ele se vor agrava în "în lunile următoare".
Gategroup, care furnizează mese pentru companiile aeriene, se confruntă deja cu un deficit regulat la anumite produse, precum șampanie sau diferite mărci de bere, a declarat Schmitz. Compania trebuie să investească milioane de franci elvețieni pentru a mări stocurile de produse precum ceai, unt sau bere, adaugă el.
După pandemia Covid-19, grupul cu sediul la Glattbrugg nu se așteaptă ca afacerile să-și revină până în 2024. "Dacă putem atinge sau depăși nivelul de dinaintea crizei, o revenire la bursă este realistă", a spus Schmitz. Recuperarea nu va fi completă până în 2023, deoarece piața asiatică este "încă complet în scădere".
În timpul pandemiei, cifra de afaceri a Gategroup a scăzut de la 5 miliarde de franci elvețieni la 2 miliarde de franci elvețieni, iar grupul a redus 20.000 din cele 50.000 de locuri de muncă. În prezent, are 37.000 de angajați și, continuă directorul, se așteaptă ca acest număr să depășească 40.000 până la sfârșitul anului.
Citește și Zborul cu avionul. Ramona Colea: Românii își fac cruce și spun ”bine că am ajuns la destinație”
"Există circumstanţe extraordinare când compania aeriană nu este responsabilă să ofere compensaţii. Vremea este una dintre aceste circumstanţe, dar trebuie să punem mereu în balanţă ce fel de condiţii meteo am avut. Dacă plouă şi aeroportul e deschis, se justifică o întârziere, dar nu se justifică o anulare a zborului.
Fiecare dintre aceste variabile trebuie puse într-un anumit context. Dacă vorbim de condiţiile meteo de săptămâna trecută de la Atena sau Istanbul, atunci are sens, e de înţeles. Dar dacă a fost o rafală de ploaie, dacă a fost chiar şi zăpadă sau o furtună, dar aeroportul a fost deschis şi s-a putut zbura în câteva ore. Nu am auzit vreodată ca iarna să nu se zboare, sau să nu se zboare pe ploaie. Se pot înţelege situaţii de întârziere, dar nu şi anulări, unde pasagerii sunt abandonaţi în aeroport şi dorm pe jos. Mulţi nu îşi permit să se ducă la un hotel, sunt cu copii după ei, cu bătrâni. De aceea, aceste circumstanţe extraordinare trebuie judecate în măsura a ceea ce s-a întâmplat!", a spus CEO Flight Claim.
Citește și Ce faci dacă ți-a fost ANULAT zborul? "Calvarul recuperării sumelor"
"Pasagerul află că zborul este anulat. Ce să facă? Va suna la compania aeriană. Se trezește că sunatul la compania aeriană e un număr cu supra-taxă, dar o să sune. Stă vreo 20 de minute, timp în care el înmulțește peste un euro cu numărul de minute pe care le-a stat în apel. La un moment dat renunță, intră pe site, încearcă să îşi găsească un alt zbor. Surprinzător, își dă seama că există un alt zbor cu aceeași companie, astfel că ei cumpără un alt zbor cu aceeași companie din cauza căreia se află în această situație. Avem pasageri care ne-au spus: Am cumpărat astăzi un bilet, zborul a fost anulat, ne-am cumpărat alt bilet cu aceeași companie și l-au anulat și pe ăla. Și la un moment dat renunță, încep să își ia taxiuri, se adună câte 3-4, nu mai au bani pentru a continua drumul.
Calvarul recuperării banilor
Este o întreagă experiență, după care urmează calvarul recuperării sumelor. Unii vin și spun: Și dacă nu i-aș primi eu banii ăia, dar nu vreau să rămână sumele astea la companiile aeriene. Deci sunt atât de supărați. Uneori îi mai întrebăm, pentru că nu întotdeauna sunt sume foarte mari și îi întrebăm de ce vor să facă o cerere de despăgubire pentru suma aceasta. Și ei ne spun că pentru felul cum au fost tratați. Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...